مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل:لزوم توسعه پایدار جامعه با افراد سالم و مردمی سازی سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، گفت: نقش مردم و مشارکت در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت براساس آموزش های بهداشتی و رعایت اصول خودمراقبتی تضمین کننده سلامت جامعه است.
رامین یگانه سرهنگی به مناسبت هفته ملی سلامت، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت و از آنجایی که افراد سالم جامعه ای سالم را به ثمر می آورند و محور توسعه پایدار با افراد سالم محقق می شود.
وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان هم به مناسبت هفته ملی سلامت شعار امسال را با عنوان “سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت” نامگذاری کرده است، بیان کرد: هدف از انتخاب این شعار در درجه اول نقش مردم و مشارکت در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آنها براساس آموزش های بهداشتی و رعایت اصول خودمراقبتی است که تضمین کننده سلامت افراد خواهد بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه از یکم تا هفتم اردیبهشت در کشورمان به نام هفته ملی سلامت نامگذاری شده است، یادآور شد: هدف دیگر شعار هفته سلامت پررنگ کردن ارائه خدمات به صرفه و رایگان برای همه افراد جامعه به ویژه افراد آسیب پذیر و مناطق محور با رعایت اصول تساوی و عدالت در سلامت است.
یگانه سرهنگی بیان کرد: نقش و تأکید بر اهمیت حضور سیاستگذاران و افراد دارای نقش برای ارائه خدمات در حوزه سلامت از دیگر اهداف مهم بوده است تا هفته سلامت فرصت بسیار خوبی برای بررسی تندرستی و سلامتی افراد باشد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، وی یادآور شد: همشهریان و همه افراد می توانند با مراجعه به خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت روستایی، مراکز جامع سلامت شهری و پایگاه پزشک خانواده از وضعیت سلامت خودشان با خبر شوند همچنین افراد با مراجعه به سامانه پرونده سلامت الکترونیک در فضای مجازی به آدرس http://myehr.ir/ و وارد کردن کد ملی می توانند از آخرین وضعیت قد، وزن، مراقبت های سلامت، سابقه بیماری، آخرین وضعیت بیماری، چگونگی مصرف دارو و آخرین آزمایشات خود باخبر شوند.

1403/2/8

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود