Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

رییس سازمان آرامستان در گفت و گو صبح آمل خبر داد: قیمت بیلبوردها را اصلاح کردیم و ازافزایش درآمد تابلو مغازه ها را مجانی ساماندهی کردیم

وقتی در شهر قدم میزنی، عوامل زیادی وجود دارد که قیافه ات را کمی عبوس کند، از ترافیک میدان هفده شهریور تا بوق های ممتد رانندگان تاکسی اما معضلی مدت هاست که در شهر پدید آمده و تاثیرش نه تنها کم تر از آلودگی صوتی و ترافیک نیست، بلکه گاها بیشتر از انها است اما چون مثل آلودگی هوا قیل و قالش زیاد بلند نیست کسی صدایش را نمی شنود.
این آلودگی هر روز در جلوی چشمانمان است و برای درک آن کافی است تا در میدان هفده شهریور قدم بزنید تا با سرگیجه ای عجیب مواجه شوید. از تابلوهای تبلیغاتی گردان تا بنرهای تبلیغاتی بالای پشت بام منزل و هر سمتی به هر نحوی تبلیغاتی نصب شده است و این ها را به ترشی فروش و متکدیانی که فعالیت می کنند اضافه کنید تا چهره نازیبا شهر کامل شود.
البته تابلوهای معرفی کاربری هم نباید نادید گرفت، اینکه هرمغازه بنا به خواست و سلیقه خود تابلویی نصب می کند که در این راستا مدتی پیش بود که سازمان آرامستان اقدام به ساماندهی سردر مغازه های سبزه میدان و حومه مصلی کرد که با استقبال مردم نیز مواجه شد همچنین این سازمان با اجرای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی قدم های بزرگی در راستای زیباسازی چهره شهری کرد.فعالیت های اخیر آرامستان که متولی امر بیلبورد و تابلو های تبلیغاتی است مارا برآن کرد تا با مراجعه نزد مقدس گزارشی دراین خصوص تهیه و به نگاه خوانندگان آوریم

در سال 87 واگذار شد
وظیفه ذاتی سازمان ارامستان تکوین و تدفین اموات مسلمین است اما از آنجایی که هزینه های تدفین در بازه زمانی مشخصی پرداخت نمی شود و تهیه مبلغ و کارهای اداری آن کمی زمان بر است شورای شهر در سال 1387 تبلیغات محیطی را به سازمان ارامستان واگذار کرد تا کمکی برای تامین مخارج و هزینه های آن باشد
قراردادهای 4 و 8 ساله
در سنوات گذشته مدیران برای اینکه منبع درآمد پایداری باشند، سازه هایی و فضاهای تبلیغاتی در سطح شهر را طبق قراردادی 4 تا 8 ساله به کانون های تبلیغاتی اجاره دادند که تلویزیون شهری از جمله قراردادهای 8 ساله می باشد
انبوهی از تابلوهای تبلیغاتی ساماندهی شد
وقتی به عنوان رییس سازمان آرامستان شهرداری آمل انتخاب شدم با انبوهی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر مواجه بودیم که آزاردهنده بود و هرکجا چشم کار می کرد تبلوهای آزاردهنده بود
در نخستین گام اقدام به ساماندهی تبلیغات محیطی و اصلاح قیمت ها کردیم که در قبال آن درآمد خوبی کسب کردیم و آن را در پروژه های بعدیمان هزینه کردیم
تابلوهای معرف کاربری اصلی ترین آشفتگی بصری
تبلیغات محیطی تنها به بنرهای تبلیغاتی بسنده نمی شود و آشفتگی های بصری بسیاری در این حوزه وجود دارد که تابلوهای معرفی کاربری از مهم ترین عوامل این آشفتگی در سطح شهر است که نیاز به ساماندهی جدی در این حوزه احساس می شود
تابلوهای تبلیغاتی در بازه زمانی خاصی در مکانی مشخص نصب و پس از مدتی منقضی می شوند  اما تابلوهای معرف کاربری متعلق به شهروندان می باشد که در جهت ساماندهی تابلو معرف کاربری ایین ضوابط و مقررات اجرایی تبلیغات محیطی را طراحی کردیم که در شورای شهر و کمیته انطباق تصویب شد و ابعاد و اندازه مقدار پیشامدگی تابلوها با توجه به نوع صنف در آن مشخص شده است
بازسازی و بروز رسانی تابلوهای سطح شهر
یکی از اقدامات مهم ارامستان در ابتدای امر ریاست بنده، این بود که از تمامی کانون های تبلیغاتی تحت قرارداد خواسته شد که تابلو تبلیغاتی را زیبا و بازسازی کنند که نمونه بازسازی شده تابلوهای استندی در میدان هفده شهریور قابل مشاهده است
در فاز بعدی اقدام به بروز کردن سازه و فضای تبلیغاتی کردیم و جنس سازه تغییر کرد که می توان به تابلوهای اسکرولینگ در میدان هفده شهریور یاذ کرد که با بازخورد مثبت مردم و مسولین همراه بود و مارا مصمم کرد تا طرح اسکرولینگ را در خیابان امام خمینی که از مسیر های پرتردد است و دارای اقبال تبلیغاتی بالا است پیاده سازی کنیم که مزایده های مربوط به ان نیز انجام شده و در مرحله پایانی کار هستیم و امیدواریم تا در یک بازه زمانی 3 ماهه سازه های جدید نصب و به بهره  برداری برسد
کمیته فنی
کمیته فنی متشکل از دکتر محمودی پاتی عضو شورای شهر، مسئول روابط عمومی، مسئول زیباسازی، مسئول طراحی و نظارت شهرداری است تا تصمیم گیری ها فنی و کارشناسی پیش رود.
ساماندهی تابلوها در خیابان های اصلی شهر
با همکاری شهردار و شورای شهر اقدام به اصلاح قیمت ها کردیم که منبع در آمد خوبی ایجاد شد و درآمد حاصل در جهت ساماندهی تابلوهای معرف کاربری هزینه شد که در این راستا خیابان مصلی به عنوان پایلوت انتخاب شد و تابلو قریب به50مغازه ساماندهی شد که هزینه بالغ بر 500 میلیون تومان در این خیابان هزینه شد که هیچ پولی از کسبه برای این ساماندهی گرفته نشد.
اجرای طرح فوق  موجب رضایت مردم شد که در همین راستا  در نظر داریم که طرح ساماندهی تابلوهای سردر مغازه هارا به خیابان باهنر، مفتح و مهدیه که به پل دوازده چشمه منتهی می شود ادامه دهیم و برآورد هزینه آن نزدیک به 1 میلیارد تومان می شود.
فاز بعدی ضلع شمالی میدان هفده شهریور تا پل معلق می باشد که در فاز سوم ساماندهی تابلوهای معرفی کاربری می باشد که امیدواریم تا پایان سال این موضوع را شروع کنیم
همچنین با توجه به اینکه آمل به عنوان ورودی استان مازندران به شمار می رود و از آن به عنوان پایتخت علویان و شهر هزار سنگر یاد می شود در نظر داریم که با تعیین ردیف بودجه، تابلوهای مغازه ها را در ورودی شهر از پلیس راه قدیم تا میدان علویان ساماندهی کنیم
هدفمان جمع آوری سازه های تبلیغاتی نیست
سازه های تبلیغاتی یکی از راه های درآمدزایی برای خدمت رسانی به مردم به شمار می رود و جمع آوری آنها باعث کاهش درآمد سازمان و افول کانون های تبلیغاتی و بیکار شدن عده ای میشود و جمع آوری سازه های تبلیغاتی در زمانی خاص در برنامه های ما جایی ندارد اما به دنبال ساماندهی آنها هستیم تا شهری زیبا داشته باشیم
مزایده های جدید، قوانین جدید
در شهریور مزایده ای برگزار شد و بزودی در آبان ماه دومین مزایده انجام می گیرد و قراردادهای جدیدی در خصوص تابلوهای تبلیغاتی بسته خواهد شد که در آن تعداد تابلوها و ابعاد آنها تغییر کرده و برخی نیز حذف می شود تا از تابلوهای شهری که از آن به عنوان یک مبلمان شهری یاد می کنیم به همراه بهره برداری مالی باعث زیباسازی هم شویم و نتیجه عکس نداشته باشد.
داربست
بنا به مناسبت های مختلف شاهد سیل عظیم درخواست برای نصب داربست هستیم و ما با این اعتقاد که داربست یک نیاز است و نمیتونم این نیاز را نادید بگیریم اقدام به ساماندهی آن کردیم.
بنرهای 2*3
جلسات متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی برگزار کردیم که در نهایت قرار براین شد که مکان های بنر خور شناسایی شود تا با نصب بنرهای 2*3 در آن مکان ها به هییت های مذهبی در این راه کمک کنیم و هر هییت می تواند 3 بنر نصب کند
از جمله ویژگی های مهم این طرح می توان به این اشاره کرد که به جای داربست از سازه هایی استفاده می کنیم که داخل زمین پایه های ان کاشته شده که در عین داشتن زیبایی و ایمنی نیاز شهرندان را مرتفع می کند
زمانی بود که می گفتند امل شهر هزار داربست اما دیگر این حرف ها نیست
در کنار نصب داربست  نزدیک به 100 دستگاه سازه های داربستی به ابعاد 1.20*1.80 در داخل شهرس در روی تیر برق ها اماده و نصب کردیم که در عین شکیل بودن مکانی ثابت دارد بنرهای فوت
تماس های مکرری در خصوص بنر فوت از شهروندان به ما مبنی بر عدم رضایت آنها از ماندگاری زیاد بنر فوت جوان به ما منتقل شد که در گام نخست اقدام به محدود کردن آنها تا چند روز کردیم تا در زمان مناسب ساماندهی شوند
بنرهای بالای بوم
با اجرای طرح های جدید سامانهی تبلیغات، تابلوهای تبلیغاتی در پشت بام های منازل جمع آوری و به مکان دیگری منتقل خواهد شد
حذف زوائد
در حین اجرای پروژه های ارامستان واحد اجراییات در حال حذف زوائد در سطح شهر می باشد و یکی از برنامه های مهم ما نصب تابلوهای تجمعی در راستای حذف زوائد می باشد، به طور مثال در یک ساختمان 10 طبقه اداری از وکیل و آرایشگر و دکتر، هر کدام برای خود تابلو نصب می کنند که آشفتگی بصری بسیاری در این خصوص در سطح شهر داریم که طی هماهنگی با ساکنان ساختمانان به دنبال راهکاری برای آنها نیز هستیم
قانو تبلیغات واحد های صنفی
تمامی واحدهای کسبی به طول دهنه مغازه به پهنای 1.20 و به اندازه 40 سانتی متر پیشامدگی از پیشانی مغازه مجاز به نصب تابلو هستند و غیر از آن تخلف و جمع آوری می شود
نیرو نداریم
حجم کاری آرامستان بسیار است اما در عین حال این تعداد نیرو کفاف برنامه ها و ایده هایی که در ذهن و کاغذ داریم نمی دهد به طور مثال نیرویی نداریم که در بحث حذف زوائد گشت میدانی داشته باشد و همه چیز را بررسی کند همپنین در ماه هایی همانند محرم که درخواست داربست زیاد است تمامی کارمندان لغو مرخصی تا خدمات به شهروندان به خوبی صورت گیرد نیرو کم داریم
امروز می گیریم، فردا نصب دوباره ..
قصد ایجاد خلل در کسب و کار مردم را نداریم و هدف تنها اجرای قانون در بحث تابلو و حذف زوائد است اما مشکلی که در این بین وجود دارد این است که یک منطقه به عنوان پایلوت انتخاب و اقدام به حذف زوائد می کنیم اما در مدت کوتاهی پس از اجرای طرح دوباره همان آش و همان کاسه!
تلویزیون شهری عامل آشفتگی بصری
تلویزیون شهری به دلیل رعایت نکردن استاندار ها در رنگ، نور و ایجاد اشفتگی بصری و خیرگی که بر اثر تماشا به آن ایجاد می شود قابل قبول نیست که بعد از اتمام قرارداد سریعا جمع آوری و به مکان دیگری منتقل می شود
تلویزیون نصب شده در میدان هزار سنگر از لحاظ کیفیت با نسخه مشابه در هفده شهریور فرق های بسیاری دارد و همچنین عقد قرارداد های طولانی مدت در دوره ای که وسایل الکترونیکی هر روز در حال بروزرسانی می باشند توجیهی ندارد
هزینه اسکلورنیگ
هر اسکرولینگ که در خیابان امام خمینی قرار بر نصب است هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان خواهد داشت و قررداد آن 3 ساله است و بعد از آن سازه جدیدتری می آیذ
ناملایماتی از طرف کسبه
در حین اجرای پروژه مصلی ناملایماتی از طرف کسبه دیدیم که گاهی باعث دلسردیمان می شد در صورتی که برای هر مغازه آن منطقه هزینه ای بالغ بر 4 میلیون تومان شد
احداث قبور خانوادگی
در امام زاده عبدالله آمل
غسالخانه با زیر بنای 1200 متر و با بودجه یک میلیاردی و دویست میلیونی در امام زاده عبدالله آمل در حال احداث است.
علی محمد مقدس در گفت و گو با خبرنگار صبح آمل با بیان اینکه بهشت امام زاده عبدالله آمل 15 هکتار می باشد گفت: در سال 1356 این زمین به شهرداری آمل به مدت 30 سال واگذار شد که مدتی پیش نیز به مدت 30 سال دیگر تمدید شد.
وی با بیان اینکه طرح ساماندهی قبور در امام زاده عبدالله در دست مطالعه است گفت: زمین های موجود در شمال کشور مرغوب است و به دلیل محدودیت زمین و مکان برای دفن میت اقدام به اجرای این طرح خواهیم کرد
مدیرعامل سازمان آرامستان  شهرستان آمل با اشاره به اینکه با اجرای ساماندهی، قبور قدیمی تبدیل به دو طبقه خواهند شد گفت: صاحبان برخی از قبور با ایجاد تزیین و پیشروی بیشتر در زمین باعث هدر رفت زمین می شوند که با اجرای ساماندهی زمین های قبور هم ساماندهی خواهند شد
مقدس با اشاره به اینکه نزدیک به سه هزار قبر برای مواقع بحرانی آماده داریم اظهار داشت: نزدیک به 500 قبر حفر شده و آماده است و اموات در انها دفن می شوند و همچنین قطعه ای تحت عنوان نام آوران و هنرمندان نیز داریم.وی با اشاره به اینکه بزرگترین غسالخانه شمال کشور در آمل در دست احداث است گفت: این غسالخانه با زیر بنای 1200 متر و با بودجه یک میلیاردی و دویست میلیونی در امام زاده عبدالله آمل در حال احداث است
مدیرعامل سازمان آرامستان  شهرستان آمل افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل متوفی با بودجه 200 میلیون تومانی از جمله برنامه های دیگر این سازمان می باشد
مقدس ادامه داد: نهال کاری، حصار کشی و مجهز کردن انجا به دوربین های مدار بسته و افزایش قبور از جمله برنامه های سال جاری ارامستان در امام زاده عبدالله می باشد.
وی افزود: اگر میت در امام زاده عبدالله دفن شود با هزینه های جانبی مانند شست و شو، حمل و جابجایی ، یک شب ماندن میت در غسالخانه و تکفین و دفن قریب به یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه خواهد شد
مقدس اظهار داشت: بعضی قبور در دهه های گذشته به مبلغ دو هزار تومان به فروش رسیده و اسناد آن موجود است.
مدیرعامل سازمان آرامستا  شهرستان آمل عنوان کرد: بزودی در امام زاده عبدالله قبور خانوادگی احداث خواهد شد که تا پایان سال این طرح اجرا خواهد شدمقدس ادامه داد: با همکاری شورا و شهردار محترم و با برنامه ریزی های سازمان ارامستان در جهت همکاری با شهروندان املی و رضایت آنها در سال گذشته قیمت قبر از 800 هزار تومان به 200 هزار تومان کاهش یافت و همچنین در شش ماه نخست سال جاری در زمینه تکفین و تدفین اموات مبلغی بالغ بر 200 میلیون تومان به خانواده های متوفی تخفیف داده شد

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود