پرداخت وام ازدواج در مازندران به هیچ دلیلی نباید متوقف شود

استاندار مازندران، تاکید کرد:
پرداخت وام ازدواج در مازندران به هیچ دلیلی نباید متوقف شود
استاندار مازندران گفت : تاکنون 22.370 تسهیلات فرزندآوری و 13.873 فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است . ‎
به گزارش صبح آمل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان با عنوان اینکه پرداخت وام ازدواج در استان مازندران به هیچ دلیلی نباید متوقف شود با توجه به وضعیت جوانی جمعیتی که این استان دارد؛ خاطر نشان کرد: تاکنون 22.370 تسهیلات فرزندآوری و 13.873 فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است .
وی افزود: یکی از مولفه های مهم فعالیت این ستاد ایجاد یک گفتمان واحد است و با توجه به اینکه شرایط استان مازندران خاص است و سطح توقعات ملی از استان مازندران بسیار بالاست لذا برش های شهرستانی جوانی جمعیت و خانواده باید توسط فرمانداران احصا و مشخص گردد .
استاندار مازندران با بیان اینکه نشست ستاد جوانی جمعیت در هر شهرستانی باید تشکیل گردد و مدیران استانی می بایست در شهرستان ها حضور پیدا کنند؛ ادامه داد: فرمانداران می بایست راسا در جلسات جوانی جمعیت حضور پیدا کنند و شهرستان ها در این حوزه پای کار بیایند چرا که مسئله جوانی جمعیت از اولویت های مبنایی استان است.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه، همایش های شهرستانی جوانی جمعیت در هر شهرستان با شناسایی و حضور چهره های تاثیرگذار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی می بایست برگزار گردد؛ اظهار کرد: برگزاری این همایش ها در حل مشکل جوانی جمعیت موثر است و حس مسئولیتی که نسبت به مقوله جوانی جمعیت در این جلسات وجود دارد می بایست به مردم و جامعه انتقال داده شود. چرا که هنوز نتوانستیم به درک مشترکی در حوزه جوانی جمعیت دست پیدا کنیم .
حسینی پور یادآور شد: بیشترین دلائلی که در استان مازندران در جوانی جمعیت اثرگذار است مسائل فرهنگی است لیکن مسائل فرهنگی در مقوله جوانی جمعیت خیلی کم دیده شده است.
وی اضافه کرد: شناخت دقیق مسئله در جوانی جمعیت برای دست یابی به یک راه حل می بایست در دستور کار این ستاد قرار گیرد تا موضوع جوانی جمعیت فراتر از آنچه که در حال حاضر است پیگیری شود که نیازمند فعالیت عملیاتی تر در این حوزه می باشد .
استاندار مازندران، تصریح کرد: نقش دستگاه های فرهنگی و نخبگان هر شهرستان در موضوع جمعیت می بایست مشخص گردد و می بایست دستگاه های اجرایی اقدامات اثرگذار اجرایی انجام دهند تا شاهد روند افزایشی در این راستا باشیم .
حسینی پور اظهار کرد: در هر شهرستانی یک همایش معظم جوانی جمعیت می بایست با حضور چهره های تاثیر گذار آن شهرستان برگزار گردد و همایش های شهرستانی جوانی جمعیت می بایست با بهترین کیفیت برگزار گردد.
وی با اشاره به اینکه فرمانداران می بایست گزارشی از روند جوانی جمعیت در شهرستان ها ارائه دهند؛ گفت: آسیب شناسی هر شهرستان در این همایش ها می بایست در دستور کار قرار گیرد تا شاهد اقدامات عملیاتی در زمینه احصاء علل و عوامل کاهش جمعیت باشیم.

1401/10/4

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود