رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل:۱۵ هکتار از زمین های‌ملی در آمل آزاد شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از باز پس‌گیری و آزاد شدن حدود ۱۵ هکتار از زمین‌های ملی در ارتفاعات ییلاقی بخش امامزاده عبدالله این شهرستان از متصرفان خبر داد.
علی اصغر اسماعیل زاده گفت: این زمین‌ها در منطقه ییلاقی “روستاهای” خشواش و کپین ” بوده که در اجرای حکم قضایی و تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسط مأمورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله(ع) بازپس گیری وآزاد سازی شد.
وی افزود: متصرفان زمین‌های ملی، غیر قانونی و بدون مجوز به تصرف عدوانی اراضی در چند نقطه از این دو روستا اقدام کرده بودند که با شناسایی این زمین‌ها توسط مأمورین منابع طبیعی با جمع‌آوری آثار تصرف و اعاده وضع به حالت سابق، اراضی ملی از دست متصرفان خارج و به نام دولت بازگردانده شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل درعین حال از مردم و همیاران طبیعت درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، از طریق شماره ۱۵۰۴ مأموان منابع طبیعی اطلاع دهند.
اسماعیل‌زاده همچنین از آغاز کپه کاری مشارکتی با بهره‌برداران در سطح ۴۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در دو هفته آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، به گفته وی، در این طرح به صورت مشارکتی با بهره‌برداران سامان‌های عرفی عرصه‌های مرتعی بذر مورد نیاز گیاهان مرتعی از جمله فستوکا، بروموس، اسپرس، یونجه و باریجه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، منطقه ساری توزیع و اجرایی می‌شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در مراتع از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در راستای حفظ این اراضی است.

1402/8/23

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود