Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

فرشید لیتکوهی در گفتگو با صبح امل عنوان کرد: از نقطه صفر مرزی تا آمل، هدفم تاثیرگذاری در محیط پیرامونم است

در آمل معلولان حرکتی بسیاری هستند که همشهری ما به شمار می روند اما به دلیل عدم وجود فضای مناسب شهری برای آنها در سطح شهر حاضر نمی شوند، در این خصوص چه صحبتی دارید
چندین سال است که با جامعه معلولین ارتباط مستقیمی دارم. قشر معلولین جامعه ای هستند با شرایط ویژه، بدین معنی که ابتدا باید پای صحبت ها و مشکلاتشان نشست و شرایط آنهارا شناخت و متناسب با شرایط آنها برایشان امکانات ایجاد کرد، قشری که بخشی از این جامعه هستند و برای امکانات رفاهی این قشر باید برنامه ریزی کرد.
یکی از دلایلی که معلولین در جامعه حضور پیدا نمی کنند این است که در سطح جامعه امکاناتی برای حضور معلولین وجود ندارد، اگر پارکی احداث می شود تنها برای انسان های عادی است و انسان معلول تنها می تواند بقیه را تماشا کند، اینکه دیگران در حال تفریح هستند و او تنها باید بنشیند. حتی می توان یک پارک معلولین با وسایل متفاوت احداث کرد.
دیدگاه شما در خصوص کارخانه زباله سوز چیست؟
زباله معضل آمل است که باید حل شود و امیدوار به احداثش در آمل هستم و امری است که باید پیگیری شود. زباله شهر امل دیگر موضوع نیست، تبدیل به یک معضل شده و محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد. سد هراز با بودجه 1500 میلیاردی در راستای تامین آب شرب و ذخیره اب زراعی در دست اقدام است و امروزه با وجود شیرابه های عمارت نیاز به تغییر و تحول در آن مکان وجود دارد و باید در دستور کار تمام دستگاه های مدیریت شهری قرار بگیرد و باید به چشم معضل کشوری به آن نگاه کرد چون عمارت مکان تخلیه زباله چندین شهر همجوار است.
از مهمترین مشکلات موجود مرکز دفن فعلی شهر آمل می توان به مواردی چند بشرح ذیل اشاره نمود:
-پایان پذیرفتن ظرفیت سایت دفن
-عدم وجود زمین مناسب جهت توسعه آن
-ارتفاع گیری بیش از حد سایت دفن
-احتمال شکست دیواره ها به داخل جاده هراز
-نشت شیرابه از دیواره ها و آلودگی محدوده سایت به آن
-سرازیر شدن شیرابه به رودخانه هراز و آثار نامطلوب زیست محیطی ناشی از آن
-قرار گرفتن سایت در محدوده سد خاکی هراز و در نهایت تعطیلی آن در زمانی نچندان دور.
20/37درصد از پسماندهای  سالیانه تولیدی در شهر آمل را پسماندهای خشک تشکیل داده که در این میان 91/24 درصد آن پسماند خشک ارزشمند قابل فروش مستقیم می باشد که با توجه به 300 تن در روز پسماند شهر آمل، پتانسیل تولید پسماندهای ارزشمند به بیش از 74 تن در روز بالغ می گردد که این مهم در صورت در نظر گرفتن یک مشارکت محتمل 40 درصدی در طرح تفکیک از مبداء و مقصد، و نیز با درنظر گرفتن متوسط قیمتی در حدود 3500 ریال به ازاء هر کیلوگرم، رقمی بالغ بر 261 میلیون ریال درآمد جهت مدیریت پسماند شهر آمل ایجاد خواهد نمود که با توجه به این مهم اجرای طرح تفکیک از مبداء و مقصد در مجموع می تواند جهت مدیریت پسماند مناسب ارزیابی شود.
از سوی دیگر با توجه به این اطلاعات 71/70 درصد از پسماندهای تولیدی شهر آمل را پسماندهای قابل کمپوست تشکیل داده که این مهم حرکت بسوی پردازش های بیولوژیکی را در شهر آمل قوت می بخشد.
همچنین در صورت استفاده از سیستم زباله سوز و به منظور افزایش میزان انرژی و الکتریسیته تولیدی، با توجه به این حجم پسماند آلی، بهره گیری از سیستم خشک کن بیولوژیکی امری اجتناب ناپذیر می باشد.
در ادامه باید گفت که حفاظت از محیط زیست، ارتقاء فرهنگ تفکیک زباله در سطح شهروندان، شناسایی موانع و مشکلات و پتانسیل های موجود مدیریت پسماند شهر آمل، ارائه راهکار به منظور اجرای موفق مدیریت پسماند شهر آمل و جلوگیری از خسارات ناشی از دفع زباله از جمله اهداف طرح مدیریت پسماند خواهد بود
نظرتان در خصوص مشکل اسفالت سطح شهر چیست؟
در این زمینه من سوالی از شما دارم، اینکه در مدت اخیر همگان از وضعیت اسفالت شهری گله دارند، مشکلی است که امروز مطرح شده یا از گذشته تا به حال بوده! اگر بوده و تا به حال رسیدگی نشده مسئولین باید پاسخگو باشند اما اگر قرار است بواسطه آن جریان انتخاباتی ایجاد شود این بی انصافی است. همه می دانیم که در شهر ایرادات بسیاری وجود دارد اما ایا در گذشته هم این صحبت ها شده ؟
قرار نیست قضاوت کنیم و بگوییم که شورای شهر این چاله و چوله را ندیده، سوال من این است که ایا این عکس ها و تصاویر سال گذشته هم پخش شده و یا فقط برای ایجاد جریان است؟
باید به مشکلات درون شهر فکر شود و هرکسی که انتخاب می شود با ارتباط تنگاتنگ با مردم به فکر حل مشکلات موجود در شهر باشد. معتقدم اعضای شورا باید ارتباط خوبی با شورا یارهای محلات داشته باشند تا انها مشکلات محله خود را به شورا به درستی منتفل کنند
طایفه بازی را قبول دارید؟
طایفه بازی جز ایحاد تفرقه فایده دیگری ندارد و باید در حد دید و بازدید های عادی بماند و نباید برای رسیدن به مقصد و جایگاهی که لایقش نیستیم و شرایط رسیدن به ان پست را نداریم ازش سو استفاده کنیم، به عبارت دیگر، طایفه بازی جفا و ظلم در حق کسی است که متخصص و کارآمد هست اما شاید طایفه بزرگی نداشته باشد.
نظر شما در مورد تیم بندی در شورا چیست و ترکیب بندی 6 به 7 را قبول دارید؟؟؟
متاسفانه نباید این تفکر در شورا و کاندیداها وجود داشته باشد که اگر در شورا و کارگروهی هستیم حتما باید یک تیم برای خودمان داشته باشیم.
به نظر بنده دیدگاه ها باید این باشد که ما برای مردم کار خواهیم کرد و نباید اخلاق را زیر پا بگذاریم و اگر مشکلی در جلسات و اختلاف نظری در خصوص برخی موضوعات ایجاد شده که کاملا عادی است و همین اختلاف نظرها باعث پویایی خواهد شد، باید همانجا به پایان برسد و نباید به بیرون از شورا کشیده شود و صحبت کردن در مورد اینکه چه گروهی حداکثر و اقلیت است و بر مبنای ان صف آرایی و جناح بندی صورت گیرد اشتباه است که در این صورت از هدف اصلی شورا دور خواهیم
شد
وظیفه شورا ارائه خدمات به همشهریان بر مبنای شناسایی و برنامه ریزی برای حل مشکلات آنها است. نباید مردم این نگاه به شورا را داشته باشند که اگر سمت گروه حداقل بروند مشکل آنها حل نخواهد شد و باید ارتباط اعضای شورا با مردم به گونه ای باشد که اگر مشکلی در شهر هست که از چشم اعضا پنهان مانده، مردم اعضای شورا را یار و یاور خود بدانند و سریعا مشکلات را به آنها منتقل کنند.
متاسفانه تقسیم بندی و جناح بندی در سطح کلان کشور هم اسیب هایی به کشور وارد کرده و در عوض افرادی که اهل افراط و تفریط نیستند به مردم بیشتر خدمت می کنند در همین راستا مقام معظم رهبری بر جناح بندی نکردن در خدمات رسانی به مردم تاکید کرده و باید خدمت کرد. معتقدم که حتی اگر دشمن من در مورد حل مشکلی دیدگاه درستی دارد باید از آن استفاده کرد. به نظر من اختلاف نظرها سازنده است، اختلاف نظر باعث پویایی می شود اما اگر اختلاف نظر موجب دعوا و مشاجره بکشد و کارهای غیراخلاقی که در سطح شهر مشاهده کردیم بکشد متاسفانه اسیب ان به جامعه می رسد و نتیجه این می شود که جامعه از حضور در انتخابات خودداری خواهد کرد.
نظر شما در مورد خرج های چند صد میلیونی کاندیداها و اعتلاف های میلیونی چیست؟
بعید می دانم که کسی برای ورود به شورا خرج میلیاردی کند اما خرج های میلیونی شاید اتفاق بیفتد. اگر بحث خدمت مطرح است شما باید با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کنید و شمارا بپذیرند که در آن صورت شما، جایگاه خودتان را در بین مردم و مقبولیت خودتان را متوجه خواهید شد. اگر تفکر این باشد که با پول می توان به همه جا رسید و همه کار کرد، باید در نظر داشت که افراد با سرمایه های بیشتر هم وجود دارند که بیشتر از شما هزینه خواهند
کرد.بنده اعتقادی به خرج کردن های میلیاردی و میلیونی ندارم و در ساختار ستادم کسی صرفا بخاطر پول و مسائل مالی و منفعت وارد نمی شود و کارها باید دلی انجام شود.
به من و عقاید و برنامه هایم اعتقاد داشته باشند گرچه معتقدم منافع همگان باید حفظ شود اما منافع افراد باید در درون منافع جمع وجودداشته باشد و آن چیزی که باید رعایت شود، انصاف است اما متاسفانه ما شاهد قول های فردی هستیم، قول هایی که عمرشان کوتاه است اما اگر به جای این دست صحبت ها با عموم مردم در ارتباط باشد می تواند موثرتر باشد.
هدف شما از ورود به انتخابات شورای شهر چه بود
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
معتقدم هر انسانی به مرحله ای می رسد که می تواند اثرگذار باشد باید نقشی را بپذیرد و اثر خود را بر جامعه بگذارد. ان چیزی که از انسان به یادگار می ماند اثرگذاری و نام نیکویی است که از خود به جا گذاشته است.
نزدیک به 16 سال است که در حال خدمت به مردم هستم از نقطه صفر مرزی تا آمل، زیردست مدیران موفق و موثر کشور آموزش و کار کردم و تجربیات خوبی کسب کردم. برآن شدم تا تجربیاتم را در راستای توسعه شهری و خدمت رسانی به مردم شهرم به کار گیرم و از آنجایی که اهل تعامل و پویایی هستم و معتقدم که می توانم نشاط اجتماعی را در بین مردم ایجاد کنم و با شریک کردن مردم در ابادانی، مدیریت و توسعه شهری، ارتباط بهتری با نمایندگان خودشان داشته باشند.
البته حوزه تحصیلات بنده هم مرتبط با مدیریت شهری است، همیشه سعی کردم انسان تاثیرگذاری باشم و کاری نکنم که از من به بدی یاد کنند. در حوزه مدیریت شهری هم اطمینان خاطر دارم که با فعالیت، ایده و سلامت کاری که از خود سراغ دارم می توانم در شورای شهر هم موثر باشم.
کلماتی می گویم و شما نظرتان را در خصوص آنها بفرمایید
امیر سلیمانی : شهردار موفق و پرتلاش
جاده نور: جا برای کار کردن زیاد دارد
ماده صد: محل درآمد اما با توجه به وضعیت اقتصادی مردم باید باشد
شورای شهر دوره چهارم: پرتنش
بلوار امام رضا : طرح های نیمه کاره
اسفالت خیابان های امل: باید رسیدگی بیشتر شود
اعتلاف: زیاد معنی ندارد
حریم امام زاده عبدالله : مرزبندی درست نیست اما چاره ای نیست
آرامستان: مشکلات مربوطه و حرف و حدیث هایش باید
حل شود
آمل: شهر تاریخی که باید بیشتر بهش توجه شود

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود