غدیر نه یک حادثه و واقعه تاریخی بلکه اساس دین و اصل ولایت پذیری است


معاون مدیر‌کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل، واقعه غدیر را یک جریان تاریخی دانست و گفت: بحق واقعه غدیر، یک جریان تاریخی است که ابتدایش مدینه، میانه اش کربلا و انتهایش به ظهور می انجامد؛ چرا که غدیر تداوم رسالت محمد (ص) در ولایت علی (ع) است.
به گزارش صبح آمل نیوز، حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم‌زاده در حاشیه جشن عید سعید غدیرخم در دیار علویان شهر هزار سنگر آمل که با استقبال پرشور مردم برگزار شد؛ ولایت‌محوری را مهمترین پیام عیدسعید غدیر خم برشمرد و اظهار داشت: غدیر بستر معرفی ولایت و امامت است و به دلیل اهمیت والایی که دارد به عید الله اکبر معروف است.
وی ادامه داد: دلیل اهمیت والای غدیر اهتمام خداوند متعال در قرآن کریم به آن است چنانکه این روز روز اکمال دین معرفی شده است.
معاون مدیر‌کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل، گفت: بدون امامت و ولایت دین کامل نیست و انسانی که مومن و دیندار است بدون داشتن ولایت دین کاملی نخواهد داشت.
حجت الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه غدیر نقش کلیدی در تحقق دین و حکومت دینی و جاری شدن دین در جامعه دارد، افزود: پیامبر اسلام(ص) با معرفی امیرالمومنین (ع) خواستند بفرمایند دین اسلام باقی است و من نباشم بعد از من کسی هست که این دین را تفسیر کند و بعد از آن کس دیگری (ولی فقیه) هست تا به امام دوازدهم برسد.
وی خاطرنشان کرد: غدیر نه یک حادثه و واقعه تاریخی بلکه اساس دین و اصل ولایت پذیری است در غدیر رسالت پیامبران کامل شده است.
معاون مدیر‌کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل حضور آتش به اختیار جوانان را متفاوت تر از همیشه عنوان کرد و گفت: اهمیت عید غدیر و جشن و سروری که برای ولایت امیرالمومنین (ع) برپا شد امسال رنگ و بوی متفاوتی در شهر آمل داشت و این مهم با درک و آگاهی و ارج نهادن به این روز پرشورتر از سال گذشته برگزار ‌شد و در این میان نیز نوجوانان و جوانان آتش به اختیار برای مولایمان علی (ع) سنگ تمام گذاشتند و در خیابان‌ها پای میدان آمدند و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این عید بزرگ همت کردند.
حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: غدیر از موضوعات مهم جامعه اسلامی است و بزرگداشت عید غدیر احیای هویت اسلامی است.
وی یادآور شد: بازخوانی غدیر رسالت جامعه اسلامی است و همه ما باید به تبلیغ و بازخوانی غدیر بپردازیم و آن را به نسل امروز منتقل و تبیین کنیم.
معاون مدیر‌کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل، حرکت در مسیر ولایت را پیام غدیر عنوان کرد و افزود: این وظیفه‌ای است که باید سرلوحه و فصل الخطاب امت اسلام قرار گیرد.
حجت الاسلام ابراهیم زاده در پایان تصریح کرد: غدیر تنها اختصاص به پیروان تشیع ندارد، بلکه متعلق به تمام مسلمانان است.

1402/4/17

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود