نقش موثر و بی بدیل شرکت دانش بنیان فولادین ذوب آمل در خودکفایی صنعت خودرو کشور


مدیرعامل شرکت ساپکو و مدیران حوزه صنعتی از مجموعه تولیدی فذا ؛
دکترپورمجیب تأکید کرد:
نقش موثر و بی بدیل شرکت دانش بنیان فولادین ذوب آمل در خودکفایی صنعت خودرو کشور
شرکت تولیدی «فولادین ذوب آمل» با نام تجاری یا برند «فذا» یک مجموعه بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل است که سالها در تولید و صنعت مازندران فعال است و به طور خاص در تولید برخی قطعات سنگین خودرویی، داخلی سازی نمونه هایی که پیشتر صنعت خودروی کشور به واردات آن قطعات متکی بود و حتی اقدام به صادرات این قطعات، موفق شد جایگاهی ویژه در میان زنجیره تأمین خودروسازی برای خود باز کند.
یکی از ارزشهای فنی و تکنیکی فولادین ذوب آمل این است که با استفاده از نیروهای متخصص و کارآزموده به گونه ای در نیازسنجی و اقدام به تولید، دقیق عمل کرد که عمده تولیدات این مجموعه مورد استقبال خودروسازان بزرگ داخلی قرار گرفته و آنان را از واردات نمونه های خارجی بی نیاز ساخته است.
فولادین ذوب آمل همچنین ازجمله معدود واحدهای صنعتی استان مازندران است که «مسئولیت اجتماعی» خود را جدی گرفته و در حوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی ورود کرده و تلاش دارد با هزینه در این بخش، نسلی شاداب و سالم از نظر جسمی و فکری تحول فردا بدهد، اقدامی بسیار ارزشمند که نشانه مهمی است بر اینکه مدیران این مجموعه، نگاهی فراگیر و جامع دارند و تنها به سود بیشتر مجموعه خود فکر نمی کنند.
روز گذشته حسن خیریانپور معاون استاندار مازندران، «کیانوش پورمجیب» مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو «ساپکو» و مدیران حوزه صنعتی از مجموعه تولیدی فولادین ذوب آمل در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله بازدید به عمل آوردند.
مدیرعامل ساپکو، معاون استاندار مازندران و سایر مهمانان به همراه مدیریت فولادین ذوب آمل در این بازدید سه ساعته از بخشهای مختلف طراحی و ریخته گری و واحد تولید قطعات دیدن کردند و شاهد داخلی سازی برخی قطعات خودرو برای نخستین بار در «فذا» بودند.
دکتر کیانوش پورمجیب تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت سازی ایجاد شده توسط شرکت فولادین ذوب آمل نظیر جذب نیروی کارگری و نصب و راه اندازی خطوط و تجهیزات مورد نیاز صنایع خودرو سازی کشور که بر اساس سفارش و قرارداد شرکت ساپکو صورت گرفته است شرکت ساپکو نسبت به بالا بردن سهم تامین شرکت فولادین ذوب آمل سفارش گذاری حداکثری و همچنین نسبت به پرداخت نقدی به شرکت فولادین ذوب آمل بصورت بموقع و منظم و همچنین ارسال سهمیه قراضه بصورت منظم و تاکید نمودیم ضمن سفارشگذاری حداکثری برای استفاده از ظرفیت های تولیدی ایجاد شده در شرکت فذا نسبت به ارجاع پروژه های داخلی سازی بابت قطعات و مجموعه هایی که ساپکو از خارج کشور تامین میکند، اقدام گردد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی در خصوص این بازدید گفت: ما که در مدیریت تأمین زنجیره تأمین خودروسازی کار میکنیم و شغل اصلی ما ارتباط تنگاتنگ با سازندگان قطعات خودرو داریم با ظرفیت و توانمندیهای این زنجیره آشنایی نسبی داریم، دیدن مجموعه هایی مثل فذا برای ما امیدبخش است و استان مازندران در قطعه سازی رتبه اول کشور را ندارد اما برخی قطعات بسیار مهم و راهبردی در این استان تولید می شود که مزیت ویژه ای برای مازندران ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت ساپکو همچنین گفت: مجموعه فولادین ذوب آمل یک ظرفیت نصب شده و درحال بهره برداری خوبی در حوزه تولید قطعات موتوری و اکسل دارد و تولیدات خوب و باکیفیتی به بازار عرضه می کند و ظرفیتهای تولیدی خود را توسعه داده است و در همین بازدید روز گذشته، خط تولید چند قطعه ازجمله قطعه «شیفتر» یا اهرم تعویض دنده گیربکس اتوماتیک و دو قطعه دیگر «فلایویل» و «درایو پلیت» که برای نخستین بار داخلی سازی شد و شرکت فولادین ذوب آمل به همراه یک شرکت دیگر، اولین شرکتی است که تولید این قطعات را بومی سازی کردند و ما را خودکفا می کنند. پورمجیب همچنین اظهار داشت: در این بازدید همچنین قول دادیم که فعالیت خود را ادامه بدهند و ما نیز حمایت خود را بیشتر خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز درخصوص این بازدید گفت: یکی از ظرفیتهای مهم صنعتی در استان مازندران، تولید قطعات خودرویی است و شرکت فولادین ذوب آمل ازجمله شرکتهای برجسته در این زمینه است.
حسن خیریانپور تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات شرکتهای قطعه ساز این است که قطعه را تحویل دادند اما شرکتهای خودروساز از جمله ساپکو باید مبالغ آن را زودتر پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه شرکت فولادیم ذوب آمل یکی از موفق ترین و بزرگترین شرکتهای صنعتی استان مازندران است که در زمینه قطعه سازی هم فعالیت دارد، گفت: هم اکنون بیش از دو هزار نفر در این مجموعه اشتغال دارند و یکی از مشکلات این مجموعه هم تأخیر در پرداخت مطالبات آنان توسط شرکت ساپکو بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: استاندار در چند مرحله پیگیر این مطالبات شدند و مکاتبه کردند و در همین بازدید، جناب دکتر «پورمجیب» قول مساعد دادند تا این مشکل مرتفع شود نکته نهایی این است که در نگاه «سیدمحمود حسینی پور» استاندار مازندران، اشتغالزایی، یک مزیت ویژه است و با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مهار تورم؛ رشد تولید»، دولتمردان اگر از واحدهای بزرگ صنعتی حمایت کنند، این واحدهای تولیدی و صنعتی هر دو بخش از شعار سال رهبری را محقق می سازند.
مجموعه ای صنعتی و دانش بنیان چون فولادین ذوب آمل که تعداد قابل توجهی از نیروهای جوان را به کار گرفته و با تولید، به رشد اقتصاد استان کمک می کند باید مورد حمایت ویژه مدیران دولتی باشد و توجه ویژه استاندار مازندران به واحدهای تولیدی و صنعتی ازجمله فولادین ذوب آمل از این منظر است.

1402/11/18

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود