نرخ بیکاری در آمل در سال گذشته به ۷ درصد رسیده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: نرخ بیکاری در شهرستان آمل به کمترین میزان ممکن طی ۵ سال اخیر و نیز کمترین نرخ بیکاری در استان رسید.
سید عباس حسینی در آیین تجلیل از کارگران شهرستان آمل که با حضور مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگترین جمعیت کارگری مازندران با ۶۶ هزار نفر و با احتساب خانواده های کارگران به ۲۰۰ هزار نفر در آمل زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات بهتر و جامع‌تر هستند.
به گزارش صبح آمل نیوز، وی با اشاره به اینکه امروز آمل با دارا بودن بزرگترین جامعه کارگری استان مازندران، نیازمند خدمات درمانی جامع و نیز خدمات رفاهی مناسب است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در سالجاری به این دو مهم جامه عمل بپوشانیم‌.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اعلام اینکه نرخ بیکاری در آمل در سال گذشته به ۷ درصد رسیده است که کمترین میزان ممکن در ۵ سال اخیر بوده است، اظهارکرد: واحدهای تولیدی آمل توانسته اند ضمن تامین اشتغال شهروندان آملی، به شهرستان های آمل نیز در زمینه به کارگیری کارگران خدمات رسانی کرده و از این شهرستان ها نیرو جذب کنند‌.
حسینی ضریب اشتغال در شهرستان آمل را ۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: امروز مساله کمبود کارگر در آمل وجود داشته و مدیران واحدها با حمایت های ویژه نیاز به کارگران بیشتر دارند.
وی با اشاره به اینکه کارگر در دین اسلام درجایگاه مهمی قرار دارد و پیامبر و ائمه اطهار اشارات بسیاری در شان کارگر دارند، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال، کارگر اهمیت ویژه‌ای در رشد تولید داشته و یکی از محورهای اصلی کارکرد مسئولان حفظ شأنیت و رفع مشکلات کارگران است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه در صورت حفظ جایگاه کارگر در حیات جامعه نقش مهمی خواهد داشت، گفت: ثروتی که در ازای سرمایه‌ای شکل می گیرد مولد و حیات‌بخش است در غیر اینصورت آن سرمایه نابود می‌شود.
حسینی با بیان اینکه ارتقای زندگی یک کارگر با حفظ امنیت شغلی یکی از مؤلفه‌های مهمی که باید به آن پرداخته شود، گفت: نیروی انسانی یکی از مؤلفه‌های مهمی است که باید در شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شود، کارفرمایان برای ارائه خدمات کارگران در امر بیمه، امنیت شغلی، حقوق و مزایا و رفاه اجتماعی توجه داشته باشند و از آن طرف کارگر به تلاشش جهت رشد تولید گام اساسی بردارد.

1402/2/12

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود