خیرین حوزه سلامت، بازوان توانمند برای وزارت بهداشت و درمان هستند

معاون آموزشی وزیر بهداشت در آمل:
خیرین حوزه سلامت، بازوان توانمند برای وزارت بهداشت و درمان هستند
ساختمان بخش دیالیز بيمارستان شمال با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی شرکت فذا و دانشکده‌های پردیس و پزشکی آمل و با مساعدت خیرین این شهرستان احداث و راه‌اندازی شد.
ساختمان شماره ۲ دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل با بیش از ۱۴ میلیارد تومان و ساختمان بخش دیالیز بيمارستان شمال آمل با تجهیز ۱۶ دستگاه و ۲۰ تخت با حضور ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت، نماینده مردم آمل در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اعضای مجمع خیرین آمل، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
معاون آموزشی وزیر بهداشت در افتتاح و بهره برداری ساختمان بخش دیالیز بیمارستان شمال آمل؛ حضور خیرین در حوزه سلامت را بازوان توانمند وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت: با توجه به افزایش خیران حوزه سلامت در چند سال گذشته به تعداد خیران آموزشی نیز اضافه شده و انتظار می رود این تعداد افراد در حوزه آموزش هم افزایش یابد.
به گزارش صبح آمل، ابوالفضل باقری‌فرد اظهار داشت: کار خیر در راستای آموزش همیشه ماندگار است و دنبال کردن شعار عدالت، تعالی و بهره‌وری همواره در دستور کار وزارت بهداشت است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه کمی و کیفی در حوزه آموزش بسیار مهم است؛ خاطرنشان کرد: رشته‌های پزشکی و امکانات آموزشی باید با نگاه عادلانه در تمام کشورگسترش یابند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت آمل اذعان داشت: شهرستان آمل با توجه به جایگاه علمی و وجود علما، فقها، چهره‌های علمی و تحقیقاتی، در زمینه رشته علوم پزشکی دیر وارد این شهرستان شد لذا می طلبد در راستای ایجاد دانشکده علوم پزشکی، بیمارستان‎های آمل هم روند آموزشی را در پیش گیرند تا دانشجویان پزشکی علاوه بر علوم پایه امور بالینی را در همین شهر بگذارنند و مجبور نباشند به شهرهای اطراف بروند.
باقری فرد تاکید کرد: باید بیمارستان درمانی را به آموزشی تبدیل کرد تا دانشجویان پزشکی تمام عرصه آموزشی را در این شهرستان سپری کنند.
وی با بیان اینکه آموزش عامل توسعه پایدار و پیشرفت در هر جامعه می باشد؛ گفت: وزارت بهداشت در کنار برنامه‌های خود در ۱۸ ماه گذشته کارنامه درخشانی از کنترل کووید 19 تا دیگر اقدامات اساسی دارد که در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش انجام شده است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ابراز خرسندی کرد: حدود 250 هزار دانشجو در رشته‌های وابسته به این وزارتخانه در وزارت بهداشت و درمان تحصیل می کنند و رشته تخصصی و فوق تخصصی با امکانات پیشرفته نیز در کشور وجود دارد و امروزه هیچ رشته‌ای نداریم که در دنیا باشد و ما در اختیار نداشته باشیم.
باقری فرد ادامه داد: در هیچ رشته بالینی نیاز به خارج از کشور نداریم جز تعدادی محدودی از رشته های منحصر به فرد ژن تراپی و رشته‌های خاص جدید که این مهم از برکات ارزشمند و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به لزوم آموزشی شدن دو بیمارستان از چهار بیمارستان دولتی آمل، افزود: وزارت بهداشت و درمان در کنار توسعه کمی به توسعه کیفی تأکید دارد و توجه به امر کیفیت بهداشت و درمان از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در سیاست های های ابلاغی است.
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: اکنون طرح‌های توسعه درمانی مناسبی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد که تجهیز حدود ۱۰ هزار تخت از سوی معاونت درمانی در بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو و بستری طی ۱۸ ماهه در حال بهره‌برداری است و هر یک از این تجهیزات با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حال اجراست.
باقری فرد در پایان ضمن ابراز رضایت از مساعدت خیرین به حوزه سلامت به ویژه بیماران خاص بیان کرد: راه‌اندازی بخش دیالیز بيمارستان شمال با تجهیز ۲۰ تخت در یک مرکز درمانی خصوصی و مشارکت بخش خصوصی با تعرفه دولتی یک تعامل مناسبی در این شهرستان است که اتفاق افتاد.

1401/12/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود