ضبط مستند ” چشم بیدار جنگل ” درآمل کلید خورد

ضبط مستند چشم بیدار جنگل که با محوریت حوادث جنگل در استان‌های شمالی ایران و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با رمز ” یا فاطمه الزهرا (س)” است، درشهرستان آمل کلید خورد.
حاج احمد کوهستانی یکی از جانبازان حماسه جنگل‌های آمل در هجوم منافقان ضدانقلاب برای حمله به شهر آمل حضور میدانی داشته و نخستین تصویربرداری مستند” چشم بیدارجنگل ” نیز با حضور این راوی ضبط شد.
معاون مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس مازندران درحاشیه ضبط مستند ” چشم بیدارجنگل” گفت: تولید این مستند برابر قولی بوده که پیشتر رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درمراسم گرامیداشت حماسه ششم بهمن در سال ۱۴۰۱ داده است.
سردار علی امانی افزود: این سازمان در گام نخست از حدود چهارمیلیارد تومان اعتبارمورد نیاز برای کل مراحل تهیه وتولید مستند “چشم بیدارجنگل”، حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن را به اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران اختصاص داده که از این مبلغ نیز حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای پیش تولید وشروع ضبط مستند به ستاد مردمی حماسه ششم بهمن آمل واریز شده است.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهک‌های ضد انقلاب با همکاری اتحادیه کمونیست برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ازهرنقطه ای از کشور درتلاش برای ایجاد فتنه و پیاده کردن نقشه‌های شوم خود بودند که یکی ازاین مناطق جنگل‌های شمال بوده است.
سردار امانی ادامه داد: دراین روایت تلاش خواهد شد حماسه رشادت‌های رزمندگان و شهدای حادثه جنگل در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به هدف الگوسازی برای نسل جوان جامعه به تصویر کشیده شود.
علیرضا فلاح نویسنده وکارگردان مستند چشم بیدارجنگل هم گفت: این فیلم مستند که روایت راویانی که در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هجوم منافقین درجنگل‌های شمال کشور است، درمدت حدود یک سال تصویربرداری خواهد شد.
وی افزود: این سریال مستند در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی دکترعلیرضا فلاح و به سفارش صداوسیمای مرکز مازندران و با مشارکت اداره کل بنیاد شهید وامورایثارگران مازندران در مدت یکسال تهیه وتولید خواهد شد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، فلاح ادامه داد: مجری مستند چشم بیدارجنگل، ستاد مردمی حماسه ششم بهمن آمل است و برای سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ برای پخش از سیمای مرکزمازندران و شبکه های سراسری سیما آماده خواهد شد.

1402/3/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود