مبارزه با اعتیاد نیازمند همت همگانی است

امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع) گفت: مسئولان، دستگاه هاي اجرايي و شهروندان بايد در مقابله با چالش هاي اجتماعي احساس مسئوليت داشته باشد و با نگاهي متعهدانه پيش روند.
به گزارش صبح آمل نیوز، حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی در مراسم آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر که به همت مرکز خدمات بهزیستی(+ زندگی) شهر امامزاده عبدالله و با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و بخش، تولیت آستانه مقدسه و جمعی از بهبودیافتگان در مرکز افق آستانه امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد بر لزوم بیداری و هوشیاری مردم و مسئولان در مورد جوانان تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر يك نگراني جدي در کشور است؛ گفت: جوانان بهترین ذخیره کشور هستند و استکبار جهانی در تلاش است تا جوانان کشور را در دام اعتیاد گرفتار کند و به همین منظور همه مسئولیت دارند جوانان را بیدار کنند.
امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع) ضمن تقدیر از خدمات نیروی انتظامی در برخورد با مواد مخدر، تلاش برای کاهش آمار معتادان را امری نیکو برشمرد و بیان داشت: مقابله و مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد نیازمند همت همگانی هم در حوزه مسئولان و هم در حوزه مردم است.
حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به لزوم تعامل و همکاری همگانی برای مقابله با معضل اعتیاد در جامعه گفت: حرکت به سمت مردمی‌سازی مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت اساسی است و دولت بدون استفاده از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر موفق نخواهد بود و این مهم حضور همه اقشار جامعه را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه فرهنگ نه به اعتیاد باید در لایه‌های مختلف اجتماع نهادینه شود، افزود: بهترین روش برای مقابله با مواد مخدر تمرکز بر فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی است و وقتی جامعه خود را در برابر معضلات این پدیده شوم آگاه ببیند از نزدیک شدن به آن اجتناب خواهد کرد.
امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع) تصریح کرد: پیشگیری و درمان افراد گرفتار در موضوع مواد مخدر از ضروریات جامعه امروزی است و اگر چاره مناسبی اندیشیده نشود به فاجعه انسانی تبدیل خواهد شد .
حجت الاسلام حسین زاده در پایان تاکید کرد: مراکز مثبت زندگی بهزیستی امسال به مقوله آموزش مددجویان تحت درمان اعتیاد ورود کنند.
مدیر مرکز مثبت زندگی شهر امامزاده عبدالله(ع)آمل نیز در این مراسم، با اشاره به نقش کلیدی خانواده در حوزه آگاه‌سازی، آموزش و پیشگیری از اعتیاد، گفت: خانواده‌ها نقش مهم و اساسی در مسیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه برعهده دارند و هرگاه مردم وارد این عرصه شده‌اند نتایج مثبتی حاصل شده است لذا نیاز است موضوع مواد مخدر مورد توجه جدی خانواده قرار گیرد و نقش خانواده‌ها در امر پیشگیری پررنگ‌تر شود.
راضییه ذاکری فر ریشه اصلی معضلات اجتماعی و رواج اعتیاد در جامعه را بیکاری دانست و گفت: افراد بیکار بیشترین خطر را از جهت آلودگی به انواع آسیب‌های اجتماعی احساس می‌کنند و در این زمینه مسئولین می‌توانند با ایجاد اشتغال پایدار در جامعه به رفع این معضلات به خصوص در حوزه اعتیاد کمک کنند.

1402/4/4

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود