اقامتگاه های بوم گردی در مازندران ظرفیت خوبی برای پذیرش و اسکان مسافران است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران:
اقامتگاه های بوم گردی در مازندران ظرفیت خوبی برای پذیرش و اسکان مسافران است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ایرنا گفت: طی سال‌های اخیر ۳۴۲ واحد بوم گردی در روستاهای مازندران راه اندازی و فعال شده که این میزان با توجه به تعدد روستاها اندک است.
به گزارش صبح آمل و به نقل از ایرنا صادق برزگر ادامه داد: مازندران با دارا بودن بیشتر از سه هزار روستا و با جاذبه های طبیعی و سنتی خاص در هر روستا ظرفیت ایجاد چهار تا پنج اقامتگاه وجود دارد.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی در کنار دیگر ظرفیت های اقامتی موجود در مازندران ظرفیت خوبی برای پذیرش و اسکان مسافران است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران راه اندازی این نوع اقامتگاه ها را تداعی کننده فضا و سنت های تاریخی هر منطقه می داند وافزود: متاسفانه شاهدیم برخی بوم گردی های استان از این خاصیت و ویژگی ساقط شده اند و بیشتر در نوع خدماتی که ارائه می دهند این موضوع تعریف شده اعمال نمی شود.
برزگر گفت: ساختار فیزیکی اقامتگاه بوم گردی همچنین نوع غذاهایی که برای مسافران سِرو می شود می بایست متناسب با چهره و بافت تاریخی و سنتی منطقه باشد اما این موضوع در بوم گردی های استان رنگ باخته است.
وی افزود: برای بازگشت بوم گردی های مازندران به وضعیت تعریف شده با نگاه جدید، آسیب شناسی لازم انجام می شود تا این روند انحراف بوجود آمده اصلاح شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر ضرورت آموزش فعالان اقامتگاه های بوم گردی ادامه داد: نوع و نحوه فعالیت بوم گردی ها و استانداردهای تعریف شده دراین خصوص به این افراد آموزش داده می شود.
برزگر ابراز امیدواری کرد با این اقدامات آموزشی بوم گردی های در استان به روال استاندارد خود برگردند.

1401/11/10

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود