فرماندار ویژه شهرستان آمل: حوادث غيرمترقبه امري مهم و حساس در جوامع دانش‌آموزان و فرهنگيان به شمار مي‌رود

آمل به لحاظ زلزله پذیری جز مناطق خطر است
بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور مسئولان و مدیران دستگاه های ذی ربط در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان آمل برگزار گردید و زنگ ایمنی استان در این دبیرستان به صدا درآمد. فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: با توجه به قرارگیری شهرستان آمل در همجواری سه گسل نیمه فعال، این شهرستان جزو شهر های خطرپذیر با ریسک بالا قرار دارد و از این جهت حائز اهمیت است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، ذات اله زارعی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته زلزله با ریشترهای بالا در آمل رخ داده است، عنوان کرد: در سالهای دور (سال ۱۳۳۶) در روستای سنگچال زلزله ای با ۶/۵ ریشتر زلزله رخ داد که ۱۲۰۰ نفر از همشهریان ما کشته شدندو در سال ۱۳۹۶ هم شاهد ۱۲۰ زلزله و پس لرزه بودیم.
وی با تاکید اینکه آمل به لحاظ زلزله پذیری جز مناطق خطر است، تصریح کرد: باید ساخت و سازها بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.
فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: این مانور در آمادگی و کسب تجربه برای نجات خود و امدادرسانی به دیگران در زمان وقوع حادثه بسیار مؤثر است. زارعی تصریح کرد: هر اندازه آمادگي قبل از وقوع زلزله يا هر حادثه ديگري بيشتر و قوي‌تر باشد، قدرت مانور و انجام كار موثر نيز متقابلا بيشتر مي‌شود. وی بر حضور جدي دستگاه‌ها در مانور تاكيد و ابراز اميدواري كرد؛ با برخورد فعال با اين‌گونه مانورها بتوانيم در زمان بحران قدرت مقابله با آن را داشته باشيم. فرماندار ویژه شهرستان آمل اظهار داشت: حوادث غيرمترقبه امري مهم و حساس در كل جوامع به ‌ويژه جامعه دانش‌آموزان و فرهنگيان به شمار مي‌رود. فرماندار ویژه شهرستان آمل تصریح کرد: توجه به آموزش همگانی و گسترش آن در سطوح مختلف جامعه سبب آگاهی‌بخشی و افزایش سطح خدمات، کاهش آسیب‌ها پس از بروز حادثه و پیشگیری از افزایش صدمات در حین حادثه می‌شود. زارعی با بیان اینکه باید در حوزه آموزش‌های همگانی برنامه‌ریزی‌های جدی صورت گیرد؛ ادامه داد: این آموزش‌ها باید به صورت هدفمند و مستمر اجرا شود و مهم‌ترین جایی که می‌توان این آموزش‌های هدفمند را در آن به صورت جدی دنبال کرد مدارس و مراکز آموزشی است. وی در پایان با اشاره به اینکه کشور ما از کشورهای زلزله‌خیز دنیاست؛ بیان داشت: با وجود این عوامل باید اقدامات جدی در زمینه آموزش و آگاهی‌رسانی به افراد صورت بگیرد تا در زمینه پیشگیری از خطرات و آسیب‌های آن در امان باشیم.

1402/9/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود