حقوق سرایداران مدارس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌‎دهد


عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه حقوق سرایداران مدارس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌‎دهد، گفت: در حالیکه نیروهای خدمتگزار در آموزش و پرورش حداقل دریافتی را دارند که در سایر دستگاه‌ها نیروهای خدمتگزار رقم بالاتری دریافت می‌کنند.
رضا حاجی پور با انتقاد از عدم افزایش حقوق خدمتگزاران مدارس، عنوان کرد: متأسفانه با وجود افزایش تورم در جامعه اما سرایداران مدارس با حداقل حقوق مشغول خدمت بوده و از دریافتی بسیار پایینی بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه با اجرای رتبه بندی معلمان حقوق معلمان شاغل و زحمتکش در آموزش و پرورش تا حدی ترمیم پیدا کرد، ادامه داد: اما از سوی دیگر دولت هیچ افزایش حقوقی برای سرایداران در نظر نگرفت و زندگی آ‌‎نها در این شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده است.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فوق العاده ویژه باید برای این نیروهای زحمتکش افزایش داشته باشد، عنوان کرد: این خدمتگزاران که حدود بیش از 60 هزار نفر بوده باید حداقل مشمول افزایش فوق العاده ویژه شوند تا حدی حقوق آن‌ها افزایش داشته باشد.
حاجی پور تأکید کرد: این حقوق حداقلی در حالی در آموزش و پرورش پرداخت می‌شود که نیروهای خدمتگزار و سرایدار در سایر دستگاه‌ها حقوق بیشتری به نسبت نیروهای شاغل در آموزش و پرورش دریافت می‌کنند در حالیکه وظایف یک سرایدار و بابای مدرسه در آموزش و پرورش بسیار بیشتر از نیروهای خدمتگزار در سایر دستگاه‎ها است.

به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، وی تصریح کرد: این موضوع را حتما از طریق وزارت آموزش و پرورش و شورای حقوق و دستمزد پیگیری خواهیم کرد تا حقوق این نیروهای زحمتکش در آموزش و پرورش حداقل از طریق افزایش فوق العاده ویژه‌ها افزایش یابد.

1402/4/13

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود