آمل تنها شهرستان در کشور است که در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان دارد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، با اشاره به اهمیت شهر آمل به ورزش کشتی گفت: شهرستان آمل تنها شهرستان در سطح کشور است که هم در کشتی آزاد و هم در فرنگی توانسته قهرمان المپیک داشته باشد که این نشان از توجه و مدیریت خوب هیئت کشتی در شهرستان آمل درسال های اخیر و توجه ویژه به کشتی پایه وحضور مربیان خوب و متعهد و حامیان مالی کشتی دوست در این شهرستان است.
به گزارش صبح آمل نیوز، محسن کاوه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هتل اکسین برگزار شد، با بیان اینکه کشتی مازندران، کشتی ایران و جهان را تغذیه می کند؛ اظهار داشت: کشتی گیران مازندرانی زیادی از جمله حسن یزدانی، کامران قاسم پور، رحمان عموزاد، امیرحسین زارع و محمد نخودی وارد چرخه تیم ملی شدند که از مدال آوران مسابقات جام جهانی هستند.
اگر ما بتوانیم یک سیستم خوبی را وارد بدنه تربیتی کشتی گیری در مازندران کنیم باز هم جا دارد که این پتانسیل بیشتر شود.
وی از حضور ده نفر در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: برای مسابقات قهرمانی آسیا در هر وزن تنها یک نفر باید حضور داشته باشد و بچه هایی هم که از ایران در جام شهید هاشمی نژاد دارند کشتی می گیرند حدود 10 الی 12نفر هستند که از قهرمانی کشور شروع کردند و یک تیم منتخب مازندران و تیم منتخب شهرستان بهشهر و چند نفر نیز به تشخیص کمیته فنی کشتی در جام شهید هاشمی نژاد کشتی می گیرند که به اعتقاد من می تواند مسابقات خوبی باشد.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان افزود: هدف نهایی، پشتوانه سازی برای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان است که اعضای این تیم باید از هم اکنون درمسابقات مهم، توان خودشان را بیش از پیش نشان دهند تا به جایگاه اصلی شان در تیم ملی بزرگسالان برسند.
کاوه خاطرنشان کرد: در مسابقات جام تختی که چندی قبل برگزار شد، بخشی از کشتی گیران تیم ملی جوانان درکنار کشتی گیران ملی پوش بزرگسال، توانایی خودشان را نشان دادند و در سه وزن صاحب نشان طلا و در بقیه وزن ها نیز نشان های نقره و برنز گرفتند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان با تاکید برحمایت از فعالین حوزه ورزش گفت: اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران از روز ۱۳ خرداد با حضور حدود ۴۰ نفر از کشتی گیران، اعضای کادرفنی به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی فولادین ذوب آمل در این شهرستان درحال برگزاری است و تا ۲۳ خرداد ادامه خواهد داشت که خوشبختانه شهرستان آمل از نظر امکانات سالنی و اسکان و شرایط اردو یکی از بهترین اردوهایی بوده که در چند سال اخیر در کشور برگزار شده و این نشان از اهمیت و توجه مسئولان شهرستان آمل به نسل آینده کشتی این کشور است که واقعا جای قدردانی از مسئولان این شهرستان و باشگاه فولادین ذوب آمل دارد.
کاوه با بیان اینکه جای یک سالن چند هزار نفره کشتی در مازندران خالی است؛ گفت: زیرساخت های لازم برای برگزاری مسابقات لیگ برتر با سطح کیفی بالا وجود ندارد و باید استادیومی باشد که بتوان تورنمنت و مسابقات با حضور بیش از شش هزار تماشگر را در آن برگزار کرد که جوانان انگیزه بیشتری برای ورود به کشتی پیدا می کنند.
رئیس هیات کشتی آمل و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولادین ذوب فذا گفت: علاقه زیادی به کشتی به عنوان ورزش نخست مازندران دارم و بر همین اساس و در راستای فراهم کردن بستر مناسب برای ورزش کشتی در شهرستان و ایجاد انگیزه و افتخارافرینی در میادین بین المللی که ورزش اول مازندران است، باشگاه فذا به تیمداری پرداخت.
بابک بهمنی با تاکید اینکه از هر شرکت خصوصی برای تیمداری در کشتی حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هر بخش خصوصی بخواهد وارد حیطه کشتی شود و اعلام آمادگی کند استقبال می‌کنیم، تا این لحظه اعلام قطعی نشده است، ولی گفتمان‌های انجام شده و با جلساتی که در آینده خواهیم داشت، اتفاق خوبی در راه است.
وی هدف از باشگاه داری فرهنگی ورزشی را خدمت به جوانان عنوان کرد و گفت: انشاءالله درصورت مهیا بودن بستر و شرایط ، امیدواریم بتوانیم باز هم در لیگ برتر برای شهر و کشورمان افتخار آفرینی داشته باشیم.
رئیس هیات کشتی آمل و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولادین ذوب فذا خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار در شهرستان آمل میزبان جام بین المللی عبدالله موحد بودیم که با حضور سه تیم خارجی برگزار شد و از سطح کیفی بالایی هم برخوردار بود لذا این قبیل برنامه ها همچنان ادامه خواهد داشت، چرا که هدف ما سوق دادن آینده سازان این عرصه به سمت میادین بین المللی می باشد.

1402/3/18

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود