ساخت نخستین دستگاه آنالیز برنج وغلات جهان توسط نخبه آملی


حسین سالار بهرستاقی کارشناس ارشد الکترونیک متولد ۱۳۶۲ از شهرستان آمل موفق به اختراع و ثبت نخستین دستگاه آنالیز برنج و غلات جهان شد، به این منظور این محقق مازندرانی، اظهار کرد: با تأسیس مجموعه‌ای به نام “ایده پردازان صنعت سالار” که اقدام به جذب نخبگان نموده و به مدت هشت سال در حوزه صنایع تبدیلی و بسته بندی و به صورت تخصصی در صنایع برنج و غلات فعالیت خود را شروع کردیم.
وی افزود: فعالیت در این حوزه با وجود تیم نخبگان علمی سبب شد تا نیازها را بهتر شناسایی و محصولات مناسب با صنعت را تولید کنیم تا با تجاری‌سازی این محصولات قادر به عرضه آنها در بازار داخلی و خارجی باشیم.
این جوان نخبه آملی یادآور شد: با توجه به اینکه به صورت تخصصی در زمینه ماشین آلات صنایع تبدیلی و بسته بندی برنج و سایرغلات فعالیت می‌کنیم در طی سال‌هایی که در این زمینه کار کردیم به این نتیجه رسیدیم مشکلات زیادی در صنعت وجود دارد که می‌توان روی آن کار کنیم و با ارائه محصولات مناسب و تکنولوژی جدید مشکلات و ایرادات این صنعت را برطرف کنیم.
سالار بهرستاقی اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در صنعت بحث کنترل کیفیت محصولات درخرید و فروش است که بخش‌های مختلف زنجیره ارزش این صنعت کاملاً به صورت سنتی، چشمی و دستی انجام می شود.
این مخترع آملی در خصوص مزایا و امتیازات این دستگاه در صنعت کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مزایای این دستگاه گذشته از کنترل کیفی محصولات، در قیمت گذاری‌ها هم تاثیر مثبتی دارد و اختلاف نظر بین فروشنده، خریدار و خطوط تولید در حوزه عدد و رقم برطرف می‌شود. هرچند ارزیابی عدد و رقم در قیمت گذاری وابسته به فرد نبوده و به‌درستی می تواند ارزیابی، ثبت و مستندسازی شده و بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، سالار بهرستاقی با اعلام اینکه تاکنون دستگاهی با این مشخصات، آنالیزی و تخصصی اجرا نشده و مشابه ندارد، تصریح کرد: این دستگاه در ایران ثبت اختراع شد و فرایند ثبت اختراع را در معاهده “پی سی تی” تحت نظر سازمان جهانی “وای پو” انجام دادم همچنین این دستگاه در برخی کشورها ثبت شده و در برخی دیگر در حال ثبت شدن است.

1402/10/30

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود