رئیس سازمان محیط زیست:۳ سایت جایگزین عمارت آمل برای دفن زباله مورد تایید نیست


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زباله های آمل در هر طرف سرگردان شده است؛ از طرفی نباید به دریچه سد راه پیدا کند و هر سه مکانی هم که برای ایجاد سایت زباله پیشنهاد شده، با مشکل مواجه است.
سلاجقه تاکید کرد: امیدوارم مسائل مربوط به پسماند به رئیس‌جمهور کشیده نشود و ما خودمان در همین کارگروه ملی پسماند در خصوص مسائل تصمیم‌گیری کنیم و کار را تمام کنیم، اما گاهی مسائل آنچنان پیچیده می‌شود که نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و به‌ناچار برای رئیس‌جمهور مزاحمت ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم وعده رئیس‌جمهور با تأخیر اجرا شود، خاطرنشان کرد: من و شما که اینجا هستیم، سربازان دولت و سربازان ملت هستیم و تکلیف داریم تا اجازه ندهیم وعده رئیس‌جمهور روی زمین بماند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکل پسماند استان مازندران تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم زباله درون سبزینگی شهر را بیرون بکشیم. آمار این زباله‌ها با عدد و رقم بیان شده و یک سامانه برای آن طراحی شده است که این کار بسیار بزرگی است. آمار پسماند مازندران باید به‌طور کامل به این سامانه وارد و شفاف‌سازی شود تا از مبدا تا مقصد قابل ردیابی باشد و امیدواریم این سامانه برای تمام شهرداری‌های کشور طراحی شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از به نقل از روابط‌عمومی سازمان محیط زیست مازندران، سلاجقه با اشاره به بحث مکان‌یابی سایت پسماند عمارت آمل، اضافه کرد: در بحث مکان‌یابی سایت‌های پسماند در تمام استان‌های شمالی مشکل داریم و فقط شامل سایت عمارت نیست؛ بنابراین اولویت طرح ماپ باید مدیریت پسماند استان‌های شمالی باشد. زباله‌های آمل از هر طرف سرگردان شده است، از طرفی نباید به دریچه سد راه پیدا کنند و هر سه مکانی هم که برای ایجاد سایت زباله پیشنهاد شده با مشکل مواجه است.
وی ادامه داد: لازم است در همین شهرستان آمل اولویت‌بندی و منطقه‌بندی کنیم و طرح را اجرا کنیم، ما باید بحث فرایند اجتماعی را به نحوی پیش ببریم که خود مردم به موضوع ورود پیدا کنند.

1402/9/15

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود