طرح غربالگری پیشگیری از سرطان‌های زنانه درآمل برگزار می شود

رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل گفت: طرح غربالگری پیشگیری از سرطان‌های زنانه درآمل در راستای هفته سلامت زنان و به صورت رایگان انجام می‌شود.
دکتر ماریا کربلایی زاده با تاکید براینکه غربالگری سرطان‌های زنان سرنوشت‌ساز است و تشخیص به موقع اینگونه سرطان‌ها مانند سرطان پستان و دهانه رحم از اهمیت بسزایی در درمان این بیماری‌ها برخوردار است، از راه اندازی مرکز جامع غربالگری سرطان در راستای سیاست‌های کلان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل برای ارتقاء سطح سلامت بانوان این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به راه‌های غربالگری سرطان دهانه رحم گفت: این سرطان با انجام “پاپ اسمیر” و تست ویروس اچ. پی. وی قابل تشخیص است.
وی با اشاره به اینکه عفونت‌های رحمی شایع‌ترین علت مراجعه بانوان به مراکز پزشکی به شمار می‌رود و همه زنان در طول زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد، گفت: طبق آمار به طور متوسط هر خانم در طی دوران زندگی خود حداقل یک بار به علت ابتلا به عفونت‌های رحمی به پزشک متخصص زنان مراجعه می‌کند اما اگر بهداشت رعایت شود و مراجعه بیمار به موقع باشد و مقاومت آنتی بیوتیکی در فرد رخ نداده باشد درمان نیز راحت خواهد بود.
رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل ادامه داد: درمان عفونت‌های رحمی در زنان، ساده و کوتاه مدت است و مراجعه به موقع و درمان این عفونت‌ها از بروز مشکلات بزرگتری در آینده جلوگیری خواهد کرد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکترکربلایی زاده تغییر سبک زندگی، توجه به حفظ وزن نرمال، پرهیز از مصرف غذا‌های با قند فراوان و پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ و خشک را به عنوان مهمترین روش‌های پیش‌گیری از ابتلا به عفونت‌های رحمی برشمرد و گفت: در عفونت‌های رحمی پیشگیری از درمان با اهمیت‌تر است، چرا که عوامل مستعد کننده برای ابتلا به عفونت باید مرتفع شود تا درمان‌ها پاسخ مناسب بدهد.

1402/7/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود