باید از گروهها و افکار و اندیشه های مختلف در تمام حوزه ها استفاده کنیم

تا به امروز هیچ برنجی از آمل به خارج صادر نشد/ پایانه صادرات برنج یک برند برای شهرستان آمل می باشد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه نماینده قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و در کنار آن بحث مطالبه گری است و ما هم از آن عدول نمی کنیم.
به گزارش صبح آمل نیوز، دکتر رضا حاجی پور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: کار اجرایی توسط مسئولان اجرایی و بر اساس اصل تفکیک قوا بایستی انجام شود اما قانون اختیاراتی را به نماینده در حوزه قانونگذاری و نظارت داده است بنابراین در راستای آسیب شناسی مسائل و مشکلاتی که در سطح کشور، استان و شهرستان وجود دارد ما به عنوان خدمتگذار مردم و زبان مردم باید در کنار مردم باشیم.
وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مردم ولی نعمتان ما هستند و تا مردم نباشند جایگاهی برای بنده و دیگران تعریف نخواهد شد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده باید بی واسطه میان مردم باشیم و در قالب کارگروهی تخصصی بتوانیم در راستای آسیب شناسی این شهر گام بر داریم در غیر این صورت بعید می دانم موفقیتی حاصل شود.
حاجی پور با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها تصریح کرد: ما وحی منزل نیستیم و نسبت به همه موضوعات کامل و جامع نیستیم بنابراین باید از گروهها و افکار و اندیشه های مختلف در تمام حوزه ها استفاده کنیم.
وی بیان داشت: خبرنگاران تنها کسانی هستند که نسبت به مردم به ما دسترسی دارند.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به چهار بانده شدن جاده هراز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی اما پیشرفت خوبی داشتیم و فقط 20 کیلومتر از کار مانده است.
حاجی پور خاطرنشان کرد: سه پل احداثی در منطقه امامزاده علی(ع) از جمله پل های کابلی مدرنی است که در جاده هراز ساخته می شود و این تنها پل در آسیا می باشد که از طریق بانک شهر در قالب ماده 6 و 5 موضوع آن را پیگیری می کنیم و طبق شواهد و قراین مسئله حل شده است.
وی افزود: برای سد هراز طی 11 سال پیش حدود 220 میلیارد تومان بودجه تعیین شده بود اما در حال حاضر بیش از 800 میلیارد تومان بودجه تامین شده است و طی این سه سال فعالیت بنده از کف رودخانه هراز 85 متر پیشرفت کار داشتیم و متاسفانه چون از درآمدهای نفتی بهره مند نیستیم کار ما به سختی پیش می رود و تلاش داریم که از ردیف بودجه نفت و ماده 6 و5 برای پروژه جاده هراز و سد هراز استفاده کنیم.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از برنج به عنوان یک محصول استراتژیکی و تولید داخلی نام برد و گفت: کشوری مثل ویتنام تایلند وکشورهای کوچکی که به اندازه دو استان ما هستند در طول سال سه میلیون تن صادرات دارند اما ایران از این قاعده مستثنی است.
حاجی پور خاطرنشان کرد: 17 استان ایران پهناور قابل کشت برنج هستند و این فقط مختص گیلان و مازندران و گلستان نیست.
وی تاکید کرد: هزینه کرد یک کیلو برنج بر اساس آنالیز کارشناسان برنج تا 65 هزار تومان برآورد شده است که در واقعیت موضوع به این صورت نبوده است.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به رئیس جمهور عرضه داشتیم که در هر جلسه ای این آمادگی را دارم که در مقابل خبرنگاران و کارشناسان به عنوان فرزند کشاورز و نماینده مردم در تلویزیون موضوع برنج را آنالیز کنیم و آنها هم برنج را قیمت گذاری کنند اما آنها براساس همان صحبتهای ما قیمت گذاری نکردند تا اینکه اردیبهشت امسال مجددا جلسه ا ی را در وزارت جهاد کشاورزی گذاشتیم و قیمت گذاری برنج بوجار نشده کیلویی 70 هزار تومان انجام شد در حالی که قرار بود برنجها را مراکزی چون پایانه صادرات برنج، طبیعت و شرکتهای خصوصی از کشاورزان بخرد.
حاجی پور تصریح کرد: وظیفه شرکتهای جی تی سی حوزه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نظارت و قیمت گذاری در این حوزه است که قیمت گذاری ابلاغ شد اما قیمت نهایی هر کیلو برنج 50 هزار تومان تعیین شد که به ضرر کشاورزان تمام شد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ برنجی از آمل به خارج صادر نشد؛ خاطرنشان کرد: تا به امروز هیچ برنجی از آمل به خارج صادر نشد و صحت یا سقم آن را باید از گمرک پرسید.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: هرساله برنج از آمل فقط توسط دکتر نیک نژاد صاحب 20 هکتار زمین کشاورزی به کانادا و دیگر کشورها صادر می شود.
حاجی پور از پایانه برنج به عنوان امتیاز بزرگ در کشور نام برد و افزود: پایانه صادرات برنج یک برند برای شهرستان آمل می باشد و یکی از امتیازات بزرگ ما در سراسر کشور است که ما خروجی آن را نیاز داریم و بارها در صحن علنی مجلس فریاد زدیم اما کسی پاسخگو نیست.

1402/5/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود