تولید3/1میلیون هکتار تراریخته در کشور

تراریخته واژه مبهمی است به معنی دستکاری ژنتیکی که در ابتدا به منظور کمک به سلامت بشر ایجاد شد اما با ورود در زمینه کشاورزی و محصولات غذایی طبق تحقیقاتی که در 20 سال اخیر انجام شد از جمله عوامل افزایش آلرژی، سرطان و بیماری های گوارشی می باشد و پیرامون آن کمپین های مخالفت با تراریخته تشکیل شده است.
پروفسور علی کرمی استاد دانشگاه در برنامه مردم چی میگن که از شبکه سه سیما پخش شد ضمن اعلام این مطلب، عنوان کرد: طبق آمار به دست آمده در سال 2005 ، 3/1 میلیون هکتار در کشور تراریخته تولید شد
وی افزود: در سال 1997 یک دانشمند ایرانی برنج طارم را با علم به مهندسی ژنتیک تراریخته نمود
علی کرمی محقق کشورمان در زمینه بیوتروریسم با اشاره به تحقیقاتی که در شهرهای تهران و البرز صورت گرفت اذعان داشت: 48 درصد برنج تهران و البرز حاصل دستکاری ژنتیکی است.
وی با اشاره به سم مونسانتو یکی از فرآورده های بزرگترین شرکت های صهیونیستی تولید کننده بذر تراریخته دنیا افزود: کشاورزان ما بدون آگاهی از این سموم برای از بین بردن آفات اشاره می کنند و این وظیفه وزارت بهداشت و کشاورزی است که برای ارائه غذای سالم بر این موارد نظارت داشته باشند.
وی افزود:سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد به سمتی پیش میرویم که میکروب ها نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم شدند که به آن مقاومت آنتی بیوتیکی می گویند.
محقق کشورمان در زمینه بیوتروریسم تصریح کرد: هدف ما ترساندن نیست بلکه افزایش آگاهی مردم می باشد زیرا با پیشرفت روز افزون تکنولوژی باید شیوه درست استفاده کردن را آموخت تا متحمل ضرر نشویم.
کرمی با بیان اینکه بیش از 200 نوع روغن تراریخته وجود دارد، تاکید کرد:برای آگاهی مصرف کنندگان بر روی محصولات ثبت شود که تراریخته می باشند
وی افزود: خانم های خانه دار باید در هنگام خرید به آرم استاندارد، تاریخ انقضا و برچسب تراریخته توجه کنند
علی کرمی اذعان داشت: برخی از مناطق ایران رتبه اول سرطان حلق و حنجره را در دنیا دارند و سیستم ایمنی روز به روز تحلیل می یابد که دلیل اصلی آن تغذیه سالم می باشد و استفاده از محصولاتGMO نیز منجر به افزایش بیماری های گوارشی، سرطان، نازایی، آلزایمر و آلرژی است، متاسفانه سال هاست که از تغذیه اصیل و سالم ایرانی دور شدیم و به سمت فست فود گرایش یافتیم.
طبق گفته های پروفسور علی کرمی تراریخته واژه مبهمی است به معنی دستکاری ژنتیکی که 30سال قبل انسولین خوکی یا گاوی به بیماران دیابتی تزریق می شد که با علم مهندسی ژنتیک انسولین انسانی مورد نیاز بدن تولید شد و با پیشرفت این علم تصمیم به اصلاح محصولات کشاورزی گرفته شد که پیش از این به روش کلاسیک صورت
می گرفت .
وی افزود: محصولات GMO ( تراریخته ) ژن مقاوم به سم دارد که اوایل همه چیز خیلی خوب بود تا اینکه با تحقیقاتی که صورت گرفت معایب این محصولات کشف شد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود