امام جمعه آمل:وظیفه شیعه و علما، شناساندن مکتب اهل بیت(ع) است


امام جمعه آمل گفت: شهرستان آمل این افتخار را دارد که نخستین پایتخت دوستداران آل الله بوده است، برای شناساندن تاثیرات حکومت علویان به ویژه فقیه نامدار حسن ابن علی العسکری معروف به ناصرالحق این همایش در آمل برگزار شد
حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان در همایش ناصرالحق اظهار داشت: بومحمد حسن ابن‌علی اطروش ملقب به ناصرالحق با ناصرکبیر موسس بزرگ حکومت اسلامی و تشیع در مازندران در سال 230 در مدینه متولد شده و در سن 74 سالگی در آمل رحلت کرد که از جد مادری سید مرتضی علم‌الهدی و سید رضی گردآورنده نهج‌البلاغه است.
وی افزود: شیخ طوسی ایشان را از یاران امام صادق(ع) می داند که راوی حدیث بوده اند و رهبری علویان در گیلان و مازندران را بر عهده داشته که فرهنگ تشیع را تبلیغ می کردند.
امام جمعه آمل با بیان اینکه مرحوم ناصرالحق توانستند در زمان حکومت ودروان حیات خود معارف اهل بیت (ع) را منتشر وترویج دهند، تصریح کرد، با همین هدف وزنده نگه داشتن تفکرات ترویج شیعه علوی از سوی ناصرالحق و بررسی جایگاه علمی، سیاسی، فرهنگی ومعنوی این عالم وعارف تاثیرگذار دینی در دوران خود تا به امروز توسط مجموعه دست اندرکاران در دست پیگیری است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، حجت الاسلام یعقوبیان تاکید کرد: در عصر حاضر وظیفه واجب بزرگ شیعه، علما، نویسندگان و همه، شناساندن مکتب اهل بیت(ع) و معارف و علوم آل محمد(ص) است.
وی تصریح کرد: برگزاری همایش بررسی اندیشه و تاثیرات علمی، اجتماعی و سیاسی ابومحمد حسن ابن علی العسکری (ناصرالحق) گام نخست در راستای معرفی و آشنایی با شخصیت علمی، معنوی و فرهنگی این عارف فرزانه درشهرستان آمل بوده است.
امام جمعه آمل در پایان گفت: ناصرالحق با توجه به جایگاه مهم دینی و اعتقادی به عنوان رهبر شیعیان کشور یمن در میان مردم این کشور از جایگاه و قداست خاصی هم برخوردار است و به واسطه همین احترام و تکریم و وجود بقعه متبرکه آن عارف در شهرستان آمل، ارتباط‌های فرهنگی و تاریخی قدیمی میان کشور یمن و شهرستان آمل بعد چندین قرن همچنان وجود دارد.

1402/12/16

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود