۵ پایگاه اورژانس شهری در امل مشغول فعالیت شبانه روزی است

معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ مازندران:
۵ پایگاه اورژانس شهری در امل مشغول فعالیت شبانه روزی است/ با افزایش سرانه بهداشتی و درمانی در جامعه امید به زندگی افزایش پیدا می کند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت:
پايگاه‌ جاده ای محور مواصلاتی هراز واقع در منطقه رزکه نارنجستان، اورژانس جديد در بخش‌هاي امداد شهري و جاده‌اي است.
به گزارش صبح آمل، دکتر پژمان خسروی در حاشیه آئین افتتاح و بهره برداری پروژه اورژانس ۱۱۵ نارنجستان آمل که با حضور معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ مازندران، فرماندار ویژه آمل و مسئولان شهری و استانی برگزار شد با اشاره به اينكه كمك به مصدومان و بيماران اورژانسي و ويزيت بيماران جاده‌اي و مسافران از اهداف پايگاه‌هاي اورژانس جاده‌اي و شهري است، خاطرنشان كرد: در چند سال اخير پوشش‌دهي و حضور اورژانس در مواقع سوانح پررنگ‌تر شده است.
وي افزود: به بركت پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي شاخص‌هاي بهداشتي و درماني در مازندران از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل اظهار داشت: هرچه سرانه بهداشتي و درماني در جامعه افزايش و بهبود يابد اميد به زندگي نيز در شهروندان افزايش خواهد يافت.
دکتر خسروی افزود: این پایگاه در منطقه رزکه با ۱۵۰ متر زیربنا با متراژ ۲۰۰ متر بنای محیطی احداث شد که براي ساخت اين مركز بهداشتي و امدادي حدود ۱۰۰ میلیارد ريال هزينه شد.
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداري از اين مركز بهداشتي و درماني هشت نفر مشغول به کار شدند و ساكنان ۳۰ روستاي منطقه نیز از خدمات بهداشتي و درماني اين مركز بهره مند خواهند شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: با توجه به اینکه در حوزه شهری شهرستان آمل در حال حاضر ۵ پایگاه اورژانس شهری مشغول به فعالیت شبانه روزی است براساس شاخص های توسعه اورژانس ۱۱۵ قطعا باید به تعداد پایگاههای اورژانس اضافه شود.
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ مازندران نیز در حاشیه این برنامه با اعلام اینکه دو پایگاه دیگر به شهرستان اضافه خواهد شد؛ تصریح کرد: علیرغم اینکه پایگاههای جاده ای هم در این شهرستان هست ۵ پایگاه جاده ای محور مواصلاتی هراز را داریم.
دکتر شریف زاده با اشاره به اینکه تنها اورژانس ملکی کشور در شهرستان امل برقرار و مشغول فعالیت است؛ گفت: دو پایگاه اورژانس در منطقه دابودشت و نظام آباد و یک پایگاه اورژانس نیز در محدوده حوزه شهری امامزاده عبدالله در حال تکمیل بناست که به محض تکمیل شدن سازه ا به فعالیت خودشان ادامه خواهند داد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حوادث ترافیکی ما در محدوده ۳۰ کیلومتری مدخل شهرها اتفاق می افتد و مصدومان زیادی هم دارد یکی از استراتژبکی ترین پایگاههایی که در محور مواصلاتی هراز است پایگاه جاده ای رزکه نارنجستان می باشد.

1401/11/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود