” رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل: مازندران رتبه ششم فشار خون در کشور را دارد/قاتل خاموش در کمین آملی هاست.”

[four_fifth_last]

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل:
“مازندران رتبه ششم فشار خون در کشور را دارد/قاتل خاموش در کمین آملی هاست”
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت شروع و تا 15تیر ماه پایان می یابد.
دکتر فرامرز اکبری با اشاره به اینکه محور توسعه پایدار برای هر کشوری انسان سالم است، اظهار داشت: 30 درصد از این امر مهم بر عهده وزارت بهداشت و هفت درصد باقی مانده بر عهده مردم و دیگر ادارات می باشد.
به گزارش صبح آمل، وی با تاکید بر اینکه فشار خون بزرگترین عامل مرگ و میر در جهان می باشد؛ خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی تمام دولتها را ملزم کرده تا سال 2020 بعضی از بیماریها از جمله فشار خون را کنترل کنند چرا که آمارها نشان می دهد در چند سال اخیر مرگ بر اثر فشار خون چندین برابر شده به طوریکه سال 2017(1396) بیش از 97 هزار مرگ منتصب به فشار خون بوده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با بیان اینکه 234 هزار و 726 نفر از جمعیت این شهرستان بالای 30 سال هستند، ادامه داد: 387 هزار نفر از مردم شهرستان آمل تحت پوشش شبکه بهداشت و حدود 40 هزار نفر خارج از پوشش هستند و برای طرح ملی کنترل فشار خون 12 ایستگاه سیار، 28 مرکز بهداشت روستایی و 17 پایگاه شهری و 150 خانه بهداشت روستایی در این طرح فعالیت دارند.
دکتر اکبری اظهار داشت: 97 هزار نفر افراد بالای 30 سال ساکن روستاهای شهرستان آمل هستند و 33 درصد از جمعیت اطلاعی از فشار خون بالای خود ندارند که گروه هدف ما افراد بالای 30 سال، خانم های باردار و بیماران کلیوی می باشند و ثبت اطلاعات از طریق درگاهای الکترونیکی، ایستگاههای سیار سطح ادارات، پایگاهها و پزشک خانواده صورت می گیرد.
دکتر اکبری ادامه داد: فشار خون اصلی ترین و جدی ترین عامل خطری است که با توجه به اینکه در لیست اول عامل خطر هست اما قابل تغییر می باشد.
وی با اظهار تاسف از اینکه نصف 60 درصد بیماران دارای فشار خون دارو مصرف نمی کنند، خاطرنشان کرد: آن دسته ای هم که دارو مصرف می کنند فقط 20 درصدشان کنترل شده هستند که این یک فاجعه است بنابراین ما دنبال این هستیم که فشار خون را در جامعه شناسایی، درمان و پیگیری کنیم و مهم تر اینکه به جامعه در خصوص فشار خون و عوامل خطر آن (سبک زندگی) آگاهی بدهیم.
دکتر اکبری تصریح کرد: مازندران رتبه ششم فشار خون در کشور و متاسفانه از نظر عدم آگاهی رتبه دهم را دارد و متاسفانه قاتل خاموش در کمین مازندرانی ها خصوصا آملی هاست و انتظار ما این است که در جهت تحقق این طرح ادارات نهایت حمایت را داشته باشند.
وی در پایان تاکید کرد: جدی ترین راه پیشگیری فشار خون بالا، تغییر سبک زندگی، نکشیدن سیگار، مصرف غذاهای سالم و پیاده روی است.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود