معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران:هر هفته دو تا سه واحد معدنی درمسیرجاده هراز توقف فعالیت یا پلمب می‌شود


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، گفت: بی تفاوتی برخی مدیران واحدهای معدنی در رعایت الزام‌های زیست محیطی باعث شده تا به طور میانگین هر هفته دو تا سه واحد معدنی درمسیرجاده هراز توقف فعالیت یا پلمب شود.
علی‌اکبر یداللهی افزود: عدم رعایت موازین و ملاحظات زیست محیطی از جمله نداشتن پوشش حفاظتی برای پخش نشدن گرد وخاک ناشی از برداشت، ماه پیش برای گردوغبار و پخش شدن آن درمسیرجاده، هدایت گل ولای ناشی از نداشتن حوضچه های استاندارد که باعث ورود پساب به داخل رودخانه می‌شود، مهمترین دلایل توقف فعالیت و پملب واحدها در هر هفته می‌شود.
وی با تاکید براینکه سنگ شکن ها ذاتاً آلوده کننده رودخانه‌ها و باعث تغییر و گل آلود شدن شفافیت آب رودخانه می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر آلودگی رودخانه هراز و تغییررنگ آن ناشی از فعالیت‌های غیراستاندارد واحدهای بهره برداری معدنی در مسیرجاده هراز از کیلومتر یک تا حدود کیلومتر ۶۰ جاده هراز به سمت تهران شده است.
یداللهی افزود: استفاده از مه پاش هم از دیگرالزاماتی بوده که واحدهای معدنی باید برای پخش نشدن غبار داشته باشند تا محیط پیرامونی واحد معدنی آلوده به گرد وغبار نشود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا وی یادآورشد، توقف هرهفته دو تا سه واحد معدنی درجاده هراز به علت رعایت نکردن موازین زیست محیطی، ناشی از حضور و بازید دوره‌ای کارشناسان محیط زیست در این واحدها است.
بیش از ۳۰ واحد معدن تولید شن و ماسه از کوه‌های اطراف آمل در جاده هراز فعال است که این واحدها بیش از ۶۰ درصد تولید ماسه و مصالح ساختمانی و طرح های عمرانی مازندران را تامین می کنند.

1402/9/5

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود