حماسه ششم بهمن باید از برنامه محوری گذر کندو به جریان سازی برسد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:
حماسه ششم بهمن باید از برنامه محوری گذر کند
و به جریان سازی برسد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جمع فعالان فرهنگی گفت: برنامه ششم بهمن باید از برنامه محوری به جریان سازی و جریان محوری مبدل شود. اگر ما حماسه ششم بهمن را از حصر مقطعی زمانی و مکانی در آوریم در این صورت مقاومت و ایستادگی در مقابل هر جریان فتنه انگیزی نهادینه خواهد شد و مردم همانگونه عمل خواهند کرد که آن روز عمل کردند و این یعنی حماسه ۶ بهمن تبدیل به یک جریان شده است.
به گزارش صبح آمل و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین جوادی، در جمع فعالان فرهنگی گفت: برنامه ششم بهمن باید از برنامه محوری به جریان سازی و جریان محوری مبدل شود تا ما نتوانیم حماسه های۸۸ بزرگی مانند ششم بهمن را به یک جریان تبدیل کنیم نه در طول تاریخ آنطور که شایسته و بایسته است جا می افتد و تبیین می شود و نه از اهمیت فراوانی که دارد قدر و منزلتش شناخته می شود.
وی افزود: برنامه هایی که گذاشته می شود برنامه های خوبی است و لازم هم است و باید هم باشد، اما هرگز نمی تواند در داخل جامعه جریان سازی کند و این حماسه عظیم را نهادینه کند؛
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه حماسه ششم بهمن باید به چند مسئله مهم دست یافت گفت: مسئله یابی در این رخدادهای بزرگ امری لازم و ضروری است؛ باید مسئله ها را پیدا کرد و پس از مسئله یابی در حوزه مسائل کارشناسی شده، جریان سازی کرد وقتی جریان سازی شکل گرفت آن وقت هم قدر حماسه هایی مانند ششم بهمن و نهم دی شناخته می شود و هم تداوم و بقا و بالندگی آن تضمین می شود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: اگر در همین چندین سال گذشته جریاناتی مقاوم و مداوم شد به خاطر این بود که مسئله یابی خوبی صورت گرفت و جریان سازی شد.

وی تاکید کرد: اگر ما حماسه ششم بهمن را از حصر مقطعی زمانی و مکانی در آوریم در این صورت مقاومت و ایستادگی در مقابل هر جریان فتنه انگیزی نهادینه خواهد شد و مردم همانگونه عمل خواهند کرد که آن روز عمل کردند و این یعنی حماسه ۶ بهمن تبدیل به یک جریان شده است وگر نه ششم بهمن در حصر زمان و مکان خواهد ماند و چون در محاصره زمانی و مکانی می ماند متاسفانه همینطور می شود که سال‌های سال است که برنامه های متعدد گرفته می شود اما نتوانستیم حماسه ششم بهمن را جا بیندازیم.

1401/11/6

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود