حمایت از جامعه معلولان نیازمند مشارکت همگانی است

مسئول اداره غله و خدمات بازرگانی
حمایت از جامعه معلولان نیازمند مشارکت همگانی است
با حضور مسئول اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان آمل و مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی این شهر به بهانه روز جهانی معلولان از خبرنگار توانمند صبح آمل تقدیر به عمل آمد. مسئول اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان آمل ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان، حضور و فعالیت خبرنگار معلول نشریه صبح آمل را شایسته قدردانی دانست و گفت: این روز بهانه خوبی برای تقدیر از زحمات ایشان است که در هر واحد و قسمت با تلاش و پشتکار وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد و با وجود محدودیت های جسمانی تلاش وی برای اطلاع رسانی درست و صحیح اخبار به شهروندان همگام با دیگر خبرنگاران شایسته قدردانی است.
به گزارش صبح آمل اسماعیل یزدانی با بیان اینکه خانم ربابه محمدزاده با عزم و اراده خود اثبات کرد معلولیت محرومیت نیست؛ اظهار داشت: معلولان این باور را در جامعه ایجاد کرده‌اند که معلول یک فرد ناتوان وابسته نیست بلکه عاملی برای اثبات و استفاده از سایر توانمندی‌های این اشخاص است و موفقیت های بدست آمده توسط افراد معلول محدودیت هایشان را به دست فراموشی می‌سپارد.
وی تغییر نگرش نسبت به معلولین را ضروری دانست و افزود: توجه به توانایی ها و ایجاد فرصت‌های برابر برای آنها جهت حضور فعال اجتماعی در تمامی عرصه ها لازم است و جامعه پوینده و بالنده نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه به ویژه معلولین است و حمایت از جامعه معلولان نیازمند مشارکت همگانی است.
مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی نیز در این دیدار گفت: افراد معلول بسیار توانمند و لایق هستند و با وجود نقص در برخی توانایی‌های خود، بسیاری از استعدادهای دیگر آنها رشد داشته و با هوشیاری و پشتکار همگام با سایرین فعالیت می‌کنند.
مجتبی قاضی بر مناسب سازی معابر و ادارات برای استفاده معلولان تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌های شهر باید به نحوی باشد که معلولان دشواری های حرکتی نداشته باشند.
وی تصریح کرد: روز جهانی معلولان فرصت مناسبی است تا توانمندی، ظرفیت‌ها و همچنین مسائل و مشکلات افراد معلول مشکلات افراد معلول و انتظارات بر حق آنها در سطح جامعه منعکس شود چرا که معلولان قشری هستند که با وجود حضورشان در اجتماع کمتر دیده می‌شوند و به مشکلات آنها آنگونه که باید رسیدگی نمی شود.

۱۴۰۱/۹/۱۲

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود