رسيدگي به نيازها و مشكلات معلولین يك وظيفه انساني و شرعي است

امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع) آمل:
رسيدگي به نيازها و مشكلات معلولین يك وظيفه انساني و شرعي است
امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع) آمل با بیان اینکه خدمت به قشر معلولان از شایسته‌ترین عبادات است؛ گفت: خدمت به نوع بشر عبادت است اما خدمت به قشر معلولین به دلیل شرایط خاصی که دارند در درجه بالاتر است.
به گزارش صبح آمل نیوز، حسین حسین زاده برسمنانی در برنامه ضیافت افطاری مرکز مثبت زندگی کد 8943 که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) آمل برگزار شد، با بيان اينكه خدمات ارائه شده به افراد محروم به ويژه افراد داراي معلوليت از طريق سازمان بهزيستي كاملا مشهود و ملموس است، بیان کرد: به طور قطع رسيدگي به نيازها و مشكلات اين افراد يك وظيفه انساني و شرعي است.
وی افزود: توانمندی معلولان در برخی موارد از انسان های سالم هم بیشتر است
امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع) آمل بر توانمندی معلولین تاکید کرد و گفت: معلولیت به معنای از کار افتادگی و عدم توانمندی نیست، بلکه افراد معلول انسان‌های توانمندی هستند که در بعضی موارد، توانمندی، کارآمدی و اعتماد به نفس آنها مثل انسان‌های سالم و یا حتی بیشتر است.
برسمنانی تصریح کرد: خداوند توانمندی زیادی در انسان قرار داده و امروز تعداد زیادی از معلولان فعال هستند چون افراد معلول محدودیت ندارند و خداوند زمینه بروز استعداد این افراد را فراهم می کند تا توانمندی بالقوه خود را به فعلیت رسانند.
وی اظهار داشت: امروز دنیا به سمتی حرکت می کند که صرفا فکر و اندیشه کار می کند و کمتر از اعضای بدن استفاده می شود و بحث معلولیت نباید مانع انفعال افراد شود
امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع) آمل کار خیر را از پیشینه مردم نام برد و گفت: مردم شهر امامزاده عبدالله(ع) در انجام کار خیری زبانزد هستند و مرکز مثبت زندگی 8943 با همت خیران اقدامات خوبی را برای افراد تحت پوشش خود انجام می دهد و در آینده شاهد توسعه بیشتر آن خواهیم بود.
برسمنانی تاکید کرد: باید بین خیران و مدیران هم افزایی ایجاد شود و تلاش ما کمک به خیران برای انجام هرچه بهتر اقدام های خیری است، شهر امامزاده عبدالله هم ظرفیت های بزرگی در همه حوزه ها دارد و ما در جایگاهی بیشتر از یک شهرستان هستیم.

1402/1/15

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود