پیش‌بینی تولید 2300 تن گیلاس پیش رس در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال2 هزار و 300 تن گیلاس پیش رس در باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مهرداد فولاد با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه میوه گیلاس از هفته نخست خرداد امسال در باغ‌های شهرستان آمل، گفت: این شهرستان دارای یک هزار و 465 باغ گیلاس است که 150 هکتار آن به باغات گیلاس پیش رس اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود با میانگین 16 تن در هر هکتار، 2 هزار و 300 تن گیلاس نوبرانه برداشت شود.
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ باغداران با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی برای برطرف کردن مشکلات موجود، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی امسال، پیش‌بینی می‌شود 10 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش عملکرد داشته باشیم.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایانا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: منطقه لاریجان بیشترین سطح زیرکشت و تولید گیلاس را در خطه شمال دارد و در سال‌های اخیر سطح زیرکشت درختان سیاه ریشه به خصوص گیلاس در بخش لاریجان رو به افزایش است.

1402/2/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود