سند آئین سنتی نوروزخوانی مازندران با رونمایی تمبر در آمل به ثبت رسید

سند آئین سنتی دیرینه و میراثی نوروزخوانی مازندران با برپایی رونمایی تمبر در دانشگاه شمال شهرستان آمل با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی هنرمندان استانی به ثبت رسید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در مراسم آئین سنتی دیرینه و میراثی نوروزخوانی مازندران که با برپایی رونمایی تمبر در دانشگاه شمال شهرستان آمل با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی هنرمندان استانی به ثبت رسید، نوروزخوانی را یک آیین کهن و دیرینه مازندران عنوان کرد و گفت: نوروزخوانان با برپایی این آئین آمدن بهار را نوید می‌دهند.
رضا کسب ور افزود: این موسیقی زبان نیاکان ماست و برای حفظ آن باید تلاش کرد، به همین منظور آیین رونمایی از تمبر آن در دستور کار قرار گرفت تا نوروزخوانی در آمل ثبت شود و به سندیت برسد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از تسنیم، وی اظهار داشت: هر یک از ما با مراجعه به اینترنت می‌توانیم سند بودن نوروزخوانی را بینیم.

1402/12/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود