Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

مهندس رضا نادرپور در گفتگو با صبح آمل: ارتقاء رفاه و توسعه، شهر ماندگار آمل

رضا نادرپور کارشناس ارشد مهندسی عمران نقشه برداری و مدرس دانشگاه، عضو علی البدل دوره چهارم شورای شهر آمل، نایب رییس و خزانه دار کانون مهندسین آمل(94-92)، پایه یک نظارت و طراحی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در رشته نقشه برداری و کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی و نقشه برداری، عضو هیئت رئیسه گروه تخصصی نقشه برداری نظام مهندسی ساختمان استان مازندران(دو دوره)، عضو کمیته کنترل مضاعف ناحیه چهار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران(دو دوره).
در این دوره از انتخابات شورای شهرکه پنجمین دوره می باشد نیز به اتفاق تیم رفاه و توسعه که متشکل از شش نفر می باشد شرکت کردم و مصمم شدیم که برای مدیریت شهرمان در شورای شهر اتحادی را داشته باشیم که شاید متاسفانه در چهار سال گذشته وجود نداشت و ما از یکسال قبل فعالیت مان را شروع کردیم که اگر خدا بخواهد در این دوره در خدمت شهروندان شهر باشیم.

آیا در انتخابات تنها به ایل و تبارتان، سرمایه اندکتان و ژست اندیشمندانه خود متکی هستید؟
ایل و تبار شاید یکی از گزینه های مهم و تاثیرگذار در تبلیغات به شمار می رود که قطعا برای من هم به حساب می آید اما همه حقیقت این نیست و تجربه و تخصص و تفکر اندیشمندانه هم باید در کنارش باشد.
آیا وابسته به قدرت سیاسی خاصی هستید که شما را مدیریت کند؟
نه هیچ وابستگی به هیچ جناح یا حزب خاصی را ندارم البته این را هم باید بگویم که یکی از حسن های دیگر گروه ما این است که شاید با سلائق سیاسی مختلف در کنار هم قرار داریم اما سلایق سیاسی برای مجموعه مدیریت شهری زیاد تاثیرگذار نیست از اینرو شش نفر با عقاید سیاسی متفاوت در کنار هم قرار گرفتند تا بتوانند برای مجموعه مدیریت شهری تصمیم های خوبی را بگیرند.
آیا همه ظرفیت های یک عضو شورای شهر را در خودتان دیدید که آمدید؟
همه ظرفیت ها را اگر من در خودم می دیدم که به تنهایی می آمدم قطعا همه ظرفیت ها در من نیست این حرکت فرهنگی که ما انجام دادیم مکمل همین موضوع برای مدیریت شهری است.
چه مشکلات و معضلاتی را در آمل دیدید که راغب شدید کاندیدا شوید؟
یکی از مشکلات عمده ای که همه خانواده ها با آن درگیرند بحث بیکاری جوانان است البته ما در شورای شهر نمی توانیم کسی را استخدام یا برایش ایجاد اشتغال کنیم اما می توانیم در مجموعه شورا مدیریتی داشته باشیم که از طریق آن جذب سرمایه و سرمایه گذار کنیم تا با آن چرخه اقتصادی شهر را بهتر بگردانیم چرا که اگر چرخه اقتصادی بچرخد قطعا خیلی از جوانان می توانند به راحتی سر کار بروند.
برای جذب سرمایه چه راهکارهایی دارید؟
طرح ها و  پروژه های عمرانی مثل مراکز خرید اکسین که در آمل احداث می شود از زمانی که زمین های آن منطقه خریداری شده تا وقتی که به بهره برداری برسد تعداد زیادی از مردم مشغول به کار شدند که در این خصوص می شود با استفاده از طرح های تشویقی که در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم انگیزه برای آنها ایجاد تا بیایند و در بخش های مختلف مجتمع ها و مراکز خرید را احداث نمایند.
جذب گردشگر و افزایش آورده مالی
یکی دیگر از راههای افزایش آورده برای شهرستان و از آنطرف ایجاد اشتغال، جذب گردشگر است که با تقویت نقاط گردشگری آمل و احداث امکانات گردشگری می تواند این اتفاق بیفتد که نوروز 96 بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر از کمربندی آمل گذر کردند و به سمت نور و محمودآباد رفتند که ما باید این هنر را داشته باشیم که بتوانیم با جاذبه های گردشگری حداقل 500 نفر وارد آمل شوند و از بناها و دیدنی های آمل بازدید کنند تا ورودشان برای آمل آورده خوبی را برای شهرمان داشته باشد.
یکی از گروه هایی که می توانند آورده مالی خوبی را داشته باشند و در حال حاضر در شهرهای دیگر هستند انبوه سازان می باشند چه برنامه هایی دارید؟
قطعا برنامه های خوبی را برای این عزیزان داریم چرا که خودم از خانواده بزرگ انبوه سازانم و ارتباط بسیار تنگاتنگی با آنها دارم. ما این برنامه ها را در گروه خودمان ایجاد کردیم تا در اختیار مردم قرار دهیم که انشاءا… عملی شود.
در کنار ما تیمی هست که به صورت مشاوره برای ما برنامه ریزی کرده که انشاء ا… از 96 تا 2400 بتوانیم کارهای خوبی را انجام بدهیم.
چه اهدافی را دنبال می کنید؟
بهبود و ارتقاء کیفیت محیط شهری و ساماندهی کالبدی آن؛ با پهنه بندی و تعیین محدوده های اعمال ضوابط و مقررات استفاده از اراضی و محدوده های نیازمند مداخله به ویژه بافت های فرسوده به منظور بهسازی، نوسازی و بازسازی
ساماندهی سیما و منظر شهری با تاکید بر هویت معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی
ارتقاء کیفیت زیست محیطی شهر آمل و حفاظت از میراث طبیعی، تاریخی شهر و توسعه فضاهای عمومی و گردشگری
گسترش و تعمیق شادی و نشاط در بین شهروندان
ترویج و توسعه هویت دینی، انقلابی و ملی در میان شهروندان به ویژه جوانان
نهادینه کردن الگوهای رفتار و اخلاق شهروندی
ارتقاء نقضش های ملی و منطقه ای شهر آمل با استفاده مناسب از ظرفیت ها و سرمایه های فیزیکی، اجتماعی، انسانی و مالی اقتصادی شهر
تعیین حریم مناسب و تثبیت حدود و مرز محدوده شهر آمل، ضمن حفظ یکپارچگی و با اعمال نظام مدیریت شهری واحد در محدوده و حریم شهر
تثبیت سطوح ارضی مسکونی و هدایت میزان تراکم و استفاده مناسب از اراضی شهری به منظور گسترش فضاهای عموی و کاربری های خدماتی
متخصصین و نخبگان علمی و دانشگاهی و بعضا صنعتی هم هستند که در کنارمان هستند و ما را راهنمایی می کنند.
آیا شخص انتقاد پذیری هستید؟
آستانه انتقاد پذیری ام بسیار بالاست چون انتقاد باعث پیشرفت می شود.
قدرت خلاقیت، ایده پردازی و تفکر چگونگی مدیریت شهری شما در چه اندازه هست؟
ایده پردازی و قدرت خلاقیت تا اندازه ای در من وجود دارد و امیدوارم همه آنها را در جهت رفع مشکلات شهری و پیشرفت کارهایم به کار بگیرم.
اهل وعده وعید هستید؟
مطلقا اهل وعده وعید نیستم و سعی می کنم حرفی که می زنم را عملی کنم و زمانی که هیئت مدیره کانون بودم اینچنین بودم.
الگوی شما در رسیدن به اهداف تان چه کسی است؟
افراد زیادی هستند که قطعا تاثیر پذیری از آنها کمک بزرگی به شخص می کند و من هم سعی می کنم از تجربه اندیشمندان و بزرگان علمی که خوب عمل کردند الگوبرداری کنم.
اهل ریسک هستید؟
تا حدودی اهل ریسک هستم و در این انتخابات هم کسی مرا مجبور به شرکت کردن نکرد.
مدرکی که با آن فارغ التحصیل شدید آیا سنخیتی با مدیریت شهری دارد؟
مدرک تحصیلی قطعا می تواند با مدیریت شهری ارتباط داشته باشد. ما مهندسین عمران در کارمان اعتقاد داریم که معمولا به مدیر پروژه یا مدیر کارگاه پیشنهاد می دهیم که مهندس نقشه بردار باشد چون به واسطه تخصصش اشرافیت کاملی به مجموعه پروژه دارد و قطعا با توجه به شناسایی مناطق مختلف شهری، موقعیت شهری اینکه شهر با توجه به تراکم جمعیتی کجا جمعیتش زیاد است کجا خط پروژه های مان را برای خروج از بحران های ترافیکی و حتی تغییر بافت ها با استفاده از نقشه هایی که تهیه می کنیم در اختیار مدیران مان قرار دهیم تا بشود از آن نتیجه بگیریم.
دور اول حضور در انتخابات چقدر رای آوردید؟
دور چهارم و در واقع سال اول حضور در کاندیداتوری شورای اسلامی شهر 5 هزار رای آوردم و این برای من خوب بود و علت آن تبلیغاتی بود که انجام دادیم. حضور خانواده ام در کنارم بهترین پشت گرمی و انگیزه برای من بود همچنین برنامه ها، تبلیغات و مکان تبلیغات بسیار تاثیرگذار برای جمع آوری آراء می باشد.
تخریب رقیب را قبول دارید
در انتخابات تخریب رقیب مورد نظر یک کار کاملا ضد اخلاقی و انسانی است و من این حرکت زشت را مطلقا قبول ندارم.
چه برنامه ای برای چشم انداز آینده آمل دارید؟
آمل شهری سالم و پویا و خانواده بنیاد، با شهرذوندانی برخوردار از سلامت(جسمی، روانی، اجتماعی) و آینده نگر، امیدوار، ساعی، کوشا، مقتدر و مشارکت پذیر
شهری روان با رفاه عمومی و زیر ساخت های مناسب همراه با تعدیل نابرابری ها و تامین عادلانه کلیه حقوق شهروندی
شهری پایدار و منسجم با ساختاری مناسب برای سکونت، فعالیت و فراغت
شهری دانش پایه، هوشمند و جهانی
آمل با شهروندانی برخوردار از ایمان و معنویت، فضائل اخلاقی، ارزش های فرهنگی و روحیه ایثارگری
شهری سرسبز و زیبا، شاداب و سرزنده با فضاهای عمومی متنوع و گسترده
آمل شهری اصیل و با هویت ایرانی، اسلامی(شهری که برای رشد و تعالی انسان، باید سامان یابد).
با شهروندانی برخوردار از ایمان و معنویت، فضائل اخلاقی، .
نحوه رفتار شما با حامیان و دوستانتان در آینده و در صورت ورود به شوا چگونه خواهد بود؟
در زندگی ام سعی کردم با همه برخورد خوب داشته باشم وکسی از من نرنجد و در انتخابات شورای شهر و پس از آن و در صورت ورود به شورا رفتارم با حامیان و آنهایی که به من رای ندادند یکسان است و فرقی نخواهد کرد چون همه مردم برای من عزیز و قابل احترامند.
آیا در عمل خود را آدمی پایبند به قانون می دانید؟
سعی کردم تا به امرو.ز اینگونه باشم و ملاک رد یا قبول طرح ها و مصوبات قانونی در من قانون می باشد و هر تصمیمی که گروه بگیرد تابع همان خرد جمعی هستم.
یکی از راه های ورود به شورا آشنایی به قوانین مربوط به آن است چقدر شما با آن آشنایی دارید؟
تا حدودی به قوانین مربوط به شورا آشنایی دارم که بتوانم به مفاد آن عمل کنم.
چه ملاک و معیاری را برای انتخاب شهردار مد نظر دارید
شهردار باید فردی زیرک و باهوش، مدیر، متعهد و متخصص و آشنا و مسلط به امور شهری باشد و گرایش به گروه یا جناح خاصی نباشد.
نحوه برخورد شما با افرادی که دارای گرایشهای سیاسی متفاوتی هستند چه می باشد؟
جایگاه افراد بسیار مهم است و هر شخصی با هر سلیقه ای برای ما قابل احترام می باشد و من سعی می کنم با گرایشات مختلف عادی برخورد کنم چون آنها به هر حال شهروند ما هستند و نظرشان محترم می باشد.
در اتاق فکر شما آیا نخبگان حضور دارند
بله سعی کمی کنیم از نخبگان و افراد دارای تخصص در زمینه های مختلف استفاده نمایم.
با حضور خبرنگاران چقدر موافقید؟
خط قرمزی را برای حضور خبرنگاران در صحن علنی شورا نمی بینم و با حضور خبرنگاران صادق و خوش قلم صد در صد موافقم.
حرف آخر
متعهد می شوم اقدامات و برنامه های عملیاتی خود را در طی چهار سال برنامه ریزی شده به نحوی سازمان دهم که خودباوری، اعتماد به نفس، احساس افتخار نسبت به هویت ایرانی اسلامی در میان شهروندان و نیز سرمایه اجتماعی به طور مداوم افزایش یابد و در این راستا از همشهریان عزیز و مردم فهیم آمل می خواهم که آگاهانه در این انتخابات شرکت و افراد اصلح را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود