۷۰ خانه محیط زیست شهری و روستایی در مازندران همزمان افتتاح شد

خانه محیط زیست در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل، با همکاری محیط زیست این شهرستان به‌صورت همزمان با دیگر شهرهای مازندران افتتاح شد.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛ در آئین افتتاح همزمان خانه محیط زیست مازندران که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل برگزار شد؛ گفت: خانه‌های محیط‌زیست یکی از بسترهای مهم برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط‌زیست محسوب می‌شود.
به گزارش صبح آمل نیوز، نورالله مرادی هدف از راه‌اندازی خانه محیط‌زیست را اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محتوای آموزش کودکان و نوجوانان در راستای نهادینه‌‌سازی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست دانست.
وی تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ خانه محیط زیست در سطح روستاها و شهرهای کشور افتتاح شده تا فضایی برای هم اندیشی، حل مشکلات و معضلات محیط زیستی رقم بخورد.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛ با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مردم پایه است و بدون مردم فعالیت‌مان چشمگیر نیست، یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد نیروها، محیط بانان و امکانات محدود است لذا بدون مشارکت مردمی نمی‌توان راه به جایی برد.
مرادی با اشاره به چالش‌های محیط زیستی شهرها مانند مشکلات پسماند، مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا و صوت، کمبود فضای سبز و…اظهار داشت: افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد حساسیت های اجتماعی در کنار برنامه ریزی و تلاش مدیران شهری می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات محیط زیست شهری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست هر محله باید از طریق مردم مراقبت شود، گفت: زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را در این خصوص داشته باشند می‌توانند همراه با دستگاه‌ها و نهادهای متولی بسیار تأثیرگذار عمل کنند.
مرادی در پایان با بیان اینکه امید است که روزی همه مردم با تمام وجود خود اهمیت محیط زیست را درک کنند و در راه حفظ و نگهداری آن کوشا باشند، گفت: آگاهی و دانش نسبت به این مسأله باعث پیشگیری در حوزه آسیب رساندن به محیط زیست می شود که قطعا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کند.

1402/7/6

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود