شناسایی 304 تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل:
شناسایی 304 تغییر کاربری غیرمجاز در آمل/ تغییر کاربری و ساخت ‌و ساز غیرمجاز جرم است
مدیر جهاد کشاورزی آمل از شناسایی 304 تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 32 هکتار در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش صبح آمل، مهرداد فولاد با اعلام این خبر گفت: طی ۷ ماهه امسال304 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی به مساحت 32 هکتار در زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل توسط اکیپ گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و تماس با سامانه 131 این شهرستان شناسایی شد.
وی با بیان اینکه این تغییر کاربری ها شامل 171 مورد احداث بنا به مساحت 6.7 هکتار و 123 مورد دیوارکشی به مساحت 26 هکتار بود، تصریح کرد: 165 مورد تبصره 2 ماده 10 به مساحت 39.86 هکتار و 31 مورد ماده 3 به مساحت 3500 متر در این شهرستان اجرا شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل صدور اخطار تسلیمی را 304 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند تغییر کاربری و ساخت ‌و ساز غیرمجاز جرم است و اطلاع‌رسانی در واقع به‌نوعی پیش آگاهی است، اما در صورت ساخت و ساز غیرمجاز برای پیشگیری با این موارد برخورد قانونی صورت می‌گیرد و جهاد کشاورززی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد قاطع می کند.
فولاد تاکید کرد: در 7 ماهه امسال نزدیک به هشت مورد(2 هکتار) و غیر کشاورزی4 مورد (260 متر مربع) مجوز تغییر کاربری اراضی صادر کردیم و به طور قطع در این بخش از سرمایه‌گذاران حمایت خواهیم کرد. در این راستا 86/39 هکتار زمین به چرخه تولید بازگشت.
وی با بیان اینکه طبق قانون ما باید تغییر کاربری اراضی را پیگیری کنیم؛ اظهار داشت: ۵ شرط برای درخواست تغییر کاربری وجود دارد که شامل موافقت اصولی دستگاه مربوطه، موافقت سازمان محیط زیست، مجوز وزارت دفاع، موافق دستگاه ذی ربط، موافقت وزارت راه و شهرسازی می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در خاتمه یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (131) اطلاع دهند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود