مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل:تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح تسطیح، تجهیز و یکپارچه سازی ۱۵۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در حال اجرا است.
مهرداد فولاد گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: سالانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای مازندران، فولاد با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

1403/2/1

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود