نام آوران دانشگاه شمال آمل تجلیل شدند


نخستین آیین نام آوران دانشگاه شمال آمل در بیست وهفتمین سال تاسیس این واحد آموزشی برگزار و از “پرفسورعباسعلی رستمی” چهره علمی و ماندگار مازندران و رئیس پیشین دانشگاه شمال با حدود ۲۰ سال قدردانی و تجلیل شد.
این آیین که با حضور مدیران ستادی و ارشد وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، استادان برتر دانشگاه های مازندران برگزار شد، از ۲۷ نام آور علمی، آموزشی و نخبه دانشگاهی دانشگاه شمال در طی ۲۷ سال گذشته تقدیر وقدردانی شد.
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم تحقیقات وفناوری در این مراسم برگزاری آیین قدردانی از پرفسور” عباسعلی رستمی” از چهره های ماندگار علمی در مازندران و ریاست دانشگاه شمال با حدود دو دهه فعالیت توسط مدیران این واحد دانشگاهی ارزشمند و قابل تقدیر دانست.
دکتر سید رسول عمادی” با اشاره به اینکه دانشگاه شمال درطی این ۲۷ سال از تاسیس خود تا کنون مرهون تلاش، ایستادگی و اندیشه ورزشی وآینده نگری کسانی است که از زندگی‌شان گذشتند، افزود: اقدام مدیریت فعلی دانشگاه شمال آمل در برگزاری آیین تجلیل از چهره های علمی و نام آوران این دانشگاه، به عنوان یک حرکت الگویی قابل حق شناسی است.
وی ادامه داد: تلاش های خوبی که در دانشگاه شمال به عنوان، واحد قابل توجه دانشگاهی که از دولت پولی دریافت نمی‌کند و با تکیه بر توان مالی خود رشد و در مسیرتوسعه درست قرار گرفته و اعضای هیات موسس و هیات امنای در اجرای درست و کامل قوانین و مقررات دانشگاهی هیچ تخلفی هم نداشتند، باید قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه شمال آمل هم دراین مراسم با اشاره به اینکه جهت گیری‌های بسیاری از جوامع در آینده به سمت فناوری های روز از جمله هوشمند سازی وهوش مصنوعی است، گفت: درحال حاضر انتظار و توقعی که از مسئولان و مدیران تصمیم‌گیر درسطح استان است، پرداختن و توجه به ماموریت‌های محلی در نظام دانشگاهی استان است که متاسفانه کمتر از سوی آنها مورد نظر وتوجه است.
علی‌محمد نوریان با کنایه نسبت به بی‌توجهی به نظام آموزشی ونقش مهم آنها در ایجاد تحول و توسعه در هر منطقه گفت: اگر در یک شهری، یک نانوا و یا قصاب یک روز مغازه خود را باز نکند، همه متوجه غیبت آنها می‌شوند، اما اگر تا ۶ ماه یک استاد دانشگاه درسطح استان سرکار نرود و یا دانشگاه تعطیل شود، مردم توجهی چندانی به آن ندارند.
وی با تاکید براینکه بالاترین قدردانی از مشاهیر، مستند کردن خدمات، دانش و فعالیت‌های سال‌ها تلاش آنها درمسیر کارکرد آنها است، گفت: نمونه مهم این موضوع، پرفسور رستمی است که دانشگاه باید درقالب کتاب و یا هر موضوع دیگری، خدمات علمی، پژوهشی او را برای استفاده دانشجویان وعلاقمندان دراختیار آنها قرار دهد.
برگزاری منظم آیین تجلیل از نام آوران در دانشگاه شمال
رییس دانشگاه شمال آمل هم دراین مراسم برگزاری آیین تجلیل از نام آوران این واحد دانشگاهی در بیست وهفتمین سال تاسیس این دانشگاه از ۲۷ نفر از نام آوران حوزه های مختلف انجام شد، گفت: این برنامه در آینده نیز وبه صورت منظم برگزار خواهد شد.
دکتر حسین رنجبر همچنین به ظرفیت‌ها و جایگاه بالای علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی در ارزیابی های کشوری انجام شده از نظر کیفیت ساختار آموزشی و محیطی در ردیف دانشگاهی ممتاز و برتر ایران قرار گرفته است، افزود: ایجاد شهر دانش و فناوری در دانشگاه شمال آمل به عنوان یک طرح مهم وکلان در دست اقدام است که بزودی در این واحد دانشگاهی راه اندازی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا ، وی همچنین به افتتاح دفتر همکاری‌های کمیسیون ملی یونسکو در دانشگاه شمال اشاره کرد وگفت: افتتاح این دفتر در دانشگاه شمال آمل با توجه به جایگاه مهم علمی و آموزشی این دانشگاه در راستای دورنمای آینده امیدوارکننده است و انتظار می‌رود، فرایند جدیدی از گسترش ارتباط های علمی و پژوهشی این دانشگاه در سطح بین‌المللی نیز توسعه یابد.

1402/10/2

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود