بیان واقعیت ها بر پایه صداقت از مهمترین ویژگی های رسالت خبرنگاری است


معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: بیان واقعیت بر پایه صداقت، از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاری است.
به گزارش صبح آمل نیوز، حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم‌زاده درگرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاری رسالتی بزرگ است که بر عهده شماست و در قرآن کریم نیز از این رسالت یاد شده است؛ بیان واقعیت ها بر پایه صداقت از مهمترین ویژگی های این رسالت است.
وی با اشاره به منابع خبر بیان کرد: همانطور که در قرآن کریم بیان شده‌است هر خبری را نباید باور کرد و آن را انتشار داد؛ بلکه باید در منابع خبری به دنبال صحت و منابع آن رفت و امروز رسانه های معاند در تلاش برای انتشار اخبار کذب و اثرات منفی آن بر جامعه هستند تا در کشور التهاب‌ ایجاد کنند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل در بخش دیگری از سخنانش گفت: واقعه کربلا یک خبرنگار معصوم داشت که 34 سال جزئیات واقعه کربلا را برای مردم توضیح داده است چرا که خود حاضر و ناظر واقعه کربلا بوده است.
حجت الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: امام سجاد و حضرت زینب(س) نمونه کامل یک خبرنگار بودند که مسئولیت انتقال پیام نهضت عاشورا را برای ماندگاری در تاریخ به بهترین شکل ممکن انجام دادند.
وی افزود: تقارن روز خبرنگار با ایام شهادت امام حسین (ع) و قیام عاشورا و توجه به نقش بی بدیل پیام رسانان کربلا، اهمیت کار رسانه و فعالان رسانه‌ای را بیش از پیش روشن می کند چرا که خون سیدالشهدا و قیام آن حضرت پیامی برای تاریخ بشریت دارد و باید به گوش همه نسل ها برسد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: در عصر تبادل اطلاعات و ارتباطات، نقش و اهمیت کار رسانه بیش از هر زمان دیگری مشخص شده و در عین حال فعالان عرصه رسانه برای پایبند بودن به اصول اخلاقی و حرفه ای بیشتر از هر زمانی نیازمند الگوگیری و تاسی به شخصیت های بزرگ الهی و انسانی هستند.
حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: خبرنگاران با الگو پذیری از سیره امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) موجبات شفافیت در اطلاع رسانی دقیق، صحیح و مبتنی بر اصول اخلاقی و دینی را فراهم کنند و برای آگاهی بخشی به جامعه و روشن کردن فکر و اندیشه انسان ها بکوشند.
وی بیان داشت: هر شغلی افرادی دارد اما قابل الگوبرداری نیستند پس خبرنگاران اشخاصی مانند امام سجاد (ع) و امام باقر (ع) را به‌عنوان الگوی خود در کار قرار دهند که از حادثه کربلا نیز روایت‌گری کرده و آن را به تصویر بکشند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل در خصوص اولین نقش امام سجاد (ع) که زنده نگه‌داشتن حادثه عاشورا بود، گفت: امام حسین (ع) را در کربلا شهید کردند و حادثه عاشورا با تبلیغات غلط علیه امام حسین (ع) و یاران ایشان که آنها را افرادی کافر می‌خواندند به پایان رسید، حال باید به مردم گفته می‌شد که آن تبلیغات درباره امام حسین (ع) دروغ است، لذا امام سجاد (ع) طی ۳۴ سال هر کجا که می‌رفتند از واقعه کربلا یاد می‌کردند. ایشان حتی در روز عاشورا با اینکه اجازه یک جلسه سخنرانی و روضه برای پدر خود را نداشتند، اما هر بار به آب نگاه می‌کردند اشک فراوان بر چشم‌هایشان جاری می‌شد.
وی در پایان گفت: بزرگترین هنر حضرت زین العابدین (ع) روایت درست، دقیق و به موقع بود که مانع تحریف شد که امیدواریم این مهم در روایتگری خبرنگاران نیز لحاظ شود.

1402/5/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود