دستگاههای اجرایی موظف به فراهم کردن تسهیلات برای معلولین هستند

بخشدار مرکزی شهرستان آمل: دستگاههای اجرایی موظف به فراهم کردن تسهیلات برای معلولین هستند

بخشدار مرکزی شهرستان آمل با حضور در دفتر نشریه و پایگاه خبری صبح آمل ضمن تقدیر از تلاش سردبیر و واحد تحریریه این مجموعه مطبوعاتی با بیان اینکه امروز رسالت سنگینی در عرصه مطبوعات به عهده شما به عنوان اصحاب رسانه است؛ گفت: امروز رسالت خبرنگاری، رسالت آگاهی افزایی و تنویر افکار عمومی جامعه است و لذا مسئولیت اصحاب رسانه، مسئولیت بسیار سختی است.

به گزارش صبح آمل، رضا مقدم با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات نقش مهمی در ایجاد احساس امنیت در سطح جامعه دارند، ابراز کرد: نشریه و پایگاه خبری صبح آمل پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و با اطلاع رسانی به موقع و نشر صادقانه اطلاعات در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و .. تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه همه جانبه استان خصوصا شهرستان آمل، نیازمند مساعدت نشریه و پایگاه خبری تاثیرگذار هستیم؛ تصریح کرد: می طلبد همچون گذشته در انعکاس اخبار و اطلاعات دقیق و شفاف تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء سطح اعتماد عمومی جامعه معطوف دارید.

بخشدار مرکزی شهرستان آمل در ادامه در دیدار با خبرنگار دارای معلولیت صبح آمل با اشاره به اینکه ایشان به رغم داشتن معلولیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و … با حضور فعالش به همه نشان داد که خواستن توانستن است و از این جهت جزو برترین های حوزه خبر به حساب می‌آید.

مقدم گفت: خانم محمدزاده احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مسئولیت های محوله دارد که این بسیار ارزشمند است و همه افراد جامعه باید نه به عنوان حس ترحم، بلکه به عنوان یک احساس مسئولیت ویژه به ایشان و دیگر افراد دارای معلولیت توجه کنند. وی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت افراد دارای معلولیت در جامعه، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مسئول هستند نهایت تلاش خود را برای ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای افراد دارای معلولیت و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها به کار گیرند.

بخشدار مرکزی شهرستان آمل اضافه کرد: متناسب‌سازی وضعیت خیابان‌ها و مراکز عمومی و شهری برای تردد افراد دارای معلولیت از مهمترین مسئولیت‌های همه مسئولان و دستگاه‌ها در قبال این افراد است. مقدم در ادامه به ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب علاوه بر شغل برای این افراد یک آرامش اجتماعی به همراه می‌آورد که مایه نشاط اجتماعی و ارتقای مشارکت عمومی آنها نیز می‌شود، لذا این موضوع باید به طور جدی به خصوص در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی پیگیری شود.

وی با تاکید دوباره بر اینکه توجه و پیگیری حقوق حقه افراد دارای معلولیت نه از سر ترحم و لطف بلکه به عنوان یک حق باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نگاه از سر ترحم و لطف به جای اینکه باعث کمک به افراد دارای معلولیت شود، باعث ناراحتی آنها نیز می‌شود بنابراین کلیت جامعه و دولت باید توجه ویژه به افراد دارای معلولیت را وظیفه خود و حق این افراد بداند. بخشدار مرکزی شهرستان آمل با تاکید بر اینکه همه باید شعار ما می‌توانیم را که خبرنگار صبح آمل به آن عینیت بخشید وجه همت خود قرار دهیم، اظهار داشت: مسئولان در وهله اول وظیفه و مسئولیت خود در قبال افراد دارای معلولیت را انجام دهند چرا که این افراد بر گردن ما مسئولان حق دارند.

مقدم در پایان با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی موظف به فراهم کردن تسهیلات برای معلولین هستند؛ خاطرنشان کرد: وظیفه دولت در قبال افراد دارای معلولیت در گام اول این است که زمینه‌ای فراهم کنند که نقص جسمی مانع از نقش‌آفرینی و اثرگذاری اجتماعی این افراد و شکوفایی استعدادهایشان نشود. گفتنی است در پایان بخشدار مرکزی شهرستان آمل با اهدای هدیه از ربابه محمدزاده خبرنگار دارای معلولیت نشریه و پایگاه خبری صبح آمل تقدیر و قدرانی نمود.

1401/9/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود