نمایش توانمندی‌ معلولان قطعا می‌تواند نقش آفرینی آنها در اجتماع را تبیین کند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل:
نمایش توانمندی‌ معلولان قطعا می‌تواند نقش آفرینی آنها در اجتماع را تبیین کند/ باید فضاها و امکانات خاص به این گروه از شهروندان اختصاص یابد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، نمایشگاه دستاوردهای معلولان مرکز خدمات بهزیستی امامزاده عبدالله(ع) افتتاح شد و دست ساخته‌ها و محصولات لبنی و غذایی این نمایشگاه نشان می‌دهد معلولین شهر امامزاده عبدالله(ع) دارای توانمندی‌های بسیار زیادی هستند که در بسیاری از مواقع موجب درآمد زایی آنها نیز شده است.
به گزارش صبح آمل دکتر کبری اسفندیاریان در این مراسم که با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولین شهر امامزاده عبدالله(ع) و در محل شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه معلولان، انواع صنایع دستی، محصولات غذایی، لبنی، بافندگی، چرم‌دوزی، باغی و دیگر دست ساخته‌های گوناگون خود را در معرض دید بازدید کنندگان و علاقمندان قرار دادند و آثار این هنرمندان و شرکت کنندگان در نمایشگاه برای فروش گذاشته شده و شهروندان علاقمند در جهت حمایت از معلولان می‌توانند ضمن خرید یک اثر هنری سهمی در حمایت از اشتغال و توانمند سازی این عزیزان داشته باشند..
وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن توانمندی معلولان و معرفی دستاوردهای معلولان به جامعه است تا افراد باور کنند که معلولان می‌توانند در زمینه اجتماعی و اقتصادی به خودکفایی رسیده و در جامعه نقش داشته باشند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل همچنین از مهمترین هدف دیگر از برگزرای این نمایشگاه را توجه به معلولان و توانمندی‌های آنان در بخش‌های مختلف جامعه عنوان کرد.
به گفته اسفندیاریان امروز معلولان از توانمندی‌های بسیاری در جامعه برخوردار هستند که نمایش این توانمندی‌ها قطعا می‌تواند نقش آفرینی این قشر در اجتماع را تبیین کند.
وی از عدم حضور معلولین در جامعه یاد کرد و گفت: این عدم حضور به دلیل عدم دسترس‌پذیری امکانات زندگی اجتماعی از جمله مناسب سازی معابر و خیابانها و مبلمان شهری است و در واقع، افراد دارای معلولیت در زندان‌های خانگی محبوس هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با تأکید بر اینکه باید شهر را برای ورود معلولین و سالمندان مناسب سازی کنیم؛ گفت: وقتی افراد دارای معلولیت در شهر حضور ندارند و یا در مراسم و برنامه‌ها مشارکت داده نمی‌شوند در واقع حقوق آنها ضایع می‌شود و حق آنها به سایرین تعلق می‌گیرد.
اسفندیاریان گفت: باید فضاها و امکانات خاص به این گروه از شهروندان اختصاص یابد تا حقوق آنان زیر پا گذاشته نشود.
وی خاطرنشان کرد: اگر چنین طرح‌هایی باشد و ما اجرا نکنیم این ظرفیت‌ها بلا استفاده می‌ماند و یا افرادی آنها را در اختیار می‌گیرند که مستحق این فرصت‌ها نیستند.
بمناسبت گرامیداشت هفته معلولیت، نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای افراد دارای معلولیت در محل شهرداری شهر امامزاده عبدالله(ع) افتتاح گردید و به مدت سه روز از مورخه 9/9/1401 لغایت 11/9/1401 برقرار می باشدو بازدید برای عموم آزاد است.

۱۴۰۱/۹/۹

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود