رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل در گفت و گو با صبح آمل :ورود مسافران نوروزی به آمل 25 درصد افزایش داشت


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل از افزایش ورود مسافران نوروزی به آمل خبر داد و گفت: میزان کل اقامت در آمل از ۲۳ اسفند تا ۱۴ فروردین در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۸۸ هزار نفر می باشد که این تعداد نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
مهدی بهمنی در گفت گو با صبح آمل با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی، تحت رصد و نظارت بازرسین قرار داشتند، تصریح کرد: نظارت به طور دائم از کلیه مراکز خدمات رسان از جمله واحدهای اقامتی و پذیرایی و مراکز تفریحی و مراکز عرضه و توزیع کالاهای اساسی در قالب کارگروهای مختلف انجام می گرفت و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، کلیه نرخها بر اساس سال گذشته بوده و افزایش در این مراکز در این مدت نداشتیم.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای پذیرایی بین راهی و در مسیر جاده های اصلی، موظف به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران بوده و از طرفی با تقارن ماه مبارک رمضان، به منظور ایجاد تسهیلات برای مسافران همراه با حفظ حرمت این ماه عزیز و نظر به دستورالعمل ارسالی از سوی استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان آمل به عنوان رئیس ستاد اجرائی خدمات سفر، برای واحدهای دارای مجوز که کلیه ضوابط و قوانین را رعایت کردند با هماهنگی نیروی انتظامی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری و با رعایت شیوه نامه و منشور ابلاغی، مجوز فعالیت ماه رمضان صادر شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در آمل خبر داد و گفت: در نوروز 1403 حدود ۳ نمایشگاه صنایع دستی با بیش از ۶۰ غرفه در میدان ۱۷ شهریور، موزه تاریخ شهر آمل و در نوروزگاه جنب پلیس راه به همراه کمپ هلال احمر و اورژانس اجتماعی برپا گردید که با استقبال بی نظیر شهروندان و مسافران مواجه شد.
ثبت ۳۵۰۲۴ نفر بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی آمل در نوروز ۱۴۰۳
بهمنی یادآور شد: بیش از 30 هزار بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش میراث ‌فرهنگی شهرستان آمل در ایام نوروز انجام شده است.
وی همچنین از ثبت ۳۵۰۲۴ هزار بازدید از بناها، موزه ها و جاذبه های گردشگری شهرستان آمل از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱4 فروردین ۱۴۰۳ نیز خبر داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل در پایان گفت: در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در آمل از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده را موزه تاریخ و شهدا به خود اختصاص داده است. برج های آرامگاهی آمل بویژه میربزرگ حدود ۳۵۰۰ نفر بازدید و موزه تاریخ و شهدا نیز حدود ۴۸۰۰ نفر را شامل شد.

1403/1/16

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود