افشین لاریجانی : شهردار آمل محکم، شورا متزلزل!



از زمان انتخاب مهندس داوودی شهردار آمل از سوی شورای اسلامی شهر آمل، شاهد اختلافاتی در بین اعضای شورا بودیم که در یک سال اخیر این اختلافات به اوج خود رسیده است. اکثریتی از اعضای شورای مخالف سرسخت شهردار هستند و تمامی تلاش خود را برای خلع شهردار به کار گرفتند اما در موقع رای گیری و تصمیم گیری این اکثریت به اقلیت تبدیل می‌شود و برکناری ها ناکام می‌ماند.
شهردار هم از اول این اختلاف‌ها محکم و استوار بر صندلی خود نشسته و هیچ کدام از این مخالفت‌ها را جدی نمی‌گیرد به کوهی پشتش گرم است که در بین شورا نشینان آمل نیز بحث بر سر کدام کوه است بالا گرفته است با این اوصاف شورا در یک تزلزل قرار گرفته است عده‌ای مخالف سرسخت شهردار و عده‌ای هم موافق سرسخت شهردار.
پای سخنان هر دو طیف که می‌نشینیم هر دو سخنان و استدلال‌های خود را دارند که می‌توان از هر دو طیف پذیرفت اما از اینکه چرا در شورا ۹ نفر عضو به یک اتحاد و اتفاق نظر نمی‌رسند باید نگران شد وقتی همدلی وجود نداشته باشد چگونه باید دلخوش به تحول در مدیریت شهری بود، نتیجه همین می‌شود که اگر نگوییم ضعیف‌ترین عملکرد بلکه کم رمق ترین عملکرد شورا و شهرداری را در آمل شاهد بودیم و هستیم.
اما آنچه مسلم است در ادامه کار محکم و غیر قابل تزلزل شهردار آمل است هر چند انگیزه‌ها در او کم شده است، در بسیاری از موارد قدرت اجرا ندارد و کلی وقت و انرژی خود را برای مقابله با مخالفین در شورا باید بگذارد که در روند عملکرد تاثیر گذاشته است اما ظاهرا گوش شهردار به این مخالفت ها بدهکار نیست قطعاً پاکدستی وی می‌تواند یکی از دلایل این تقابل و استواری شهردار باشد اما آیا فقط پاکدست بودن کافیست!؟ می‌گویند دیکته نانوشته غلط ندارد خوب وقتی وارد کارزار جهادی در مدیریت شهری نشده‌ایم خوب نقدها کمتر می‌شود چرا که عملی انجام نشده که بتوان از آن دفاع کرد و یا به بیان انتقاد پرداخت، در حال حاضر به یک سکون در مدیریت شهری رسیدیم نتیجه این سکون به زیان شهر و مردم است باید به شورانشینان بگوئیم مخالفین محترم اگر اینگونه که بیان می کنید و قاطع هستید چرا از پشتوانه رای مردمی خود که منتخب همین مردم هستید استفاده نمی‌کنید. در جلسه اخیر علنی استیضاح بسیار سخن گفته شد بسیاری از لایه های مخالفت ها علنی باز شد اما هیچ اتفاقی را شاهد نبودیم، شورای بی اختیار به مراتب خطرناک تر از شورای کم توان است چرا که باید به موضوع افکار عمومی و مشارکت مردم نیز توجه کنیم. شورایان منتخب مردم هستند وقتی نمایندگان خود را متزلزل و ناتوان و بدون قدرت ببینند جدای از زیان شهر در مسائل عمرانی و مدیریت شهری زیان افکار عمومی و زیان اجتماعی را شاهد خواهیم بود که اثر آن به راحتی قابل رفع نیست

1402/11/16

اشتراک گذاری این مطلب در :

یک پاسخ

  1. اراجیف اراجیف اراجیف. سگ زرد برادر شغاله. داوودی نهایت در حد یک دهیاریست نه شهرداری شهر آمل. آمل خیلی وقته به دره پرت شده شما تازه فهمیدی!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

یک پاسخ

  1. اراجیف اراجیف اراجیف. سگ زرد برادر شغاله. داوودی نهایت در حد یک دهیاریست نه شهرداری شهر آمل. آمل خیلی وقته به دره پرت شده شما تازه فهمیدی!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود