پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم در مازندران ۴۰ درصد افزایش داشته است

استاندار مازندران:
پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم در مازندران ۴۰ درصد افزایش داشته است/ روستاها تمدن ساز هستند و توسعه را از روستا باید آغاز کرد
استاندار مازندران در همایش ملی روستا و عشایر در تهران از افزایش ۴۰ درصدی پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم در مازندران خبر داد. ‎
به گزارش صبح آمل و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور، در همایش سراسری روز ملی روستا و عشایر با اشاره به هویت بخشی و توجه خاص امام خمینی (ره) به روستاها، اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شخصیت بزرگی بود که بعد از انقلاب به روستاهای ما هویت داد.
وی افزود: روستاهای ما از گوشه نشینی و عزلت به متن آمدند و بسیاری از کسانی که امروزه در حوزه‌های مختلف و المپیادهای بین‌المللی موفقیت‌های بزرگ کسب کرده‌اند از مناطق روستایی برخاسته‌اند.
استاندار مازندران با مقایسه وضعیت خدمات رسانی به روستاییان در کشورهای اروپایی، گفت: با توجه به اینکه برخی روستاها در این کشورها در استفاده از برق جیره بندی و دیگر امکانات محرومیت دارند، در استان مازندران بیشتر از ۹۵ درصد روستاها حتی در مناطق صعب‌العبور به خط لوله گاز دسترسی دارند.
حسینی پور افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم برای روستاها سیاست گذاری شده و بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر یکی از بزرگترین تحولاتی است که در این دولت اتفاق افتاد و در طول یک سال گذشته بالای ۴۰ درصد افزایش پوشش بیمه اجتماعی با ریل گذاری درست در این استان را شاهد بودیم.

وی با گلایه‌مندی از معرفی نادرست روستاها، بیان داشت: روستاها تمدن ساز هستند و مصداق بارز آن حضرت آیت‌الله‌العظمی کوهستانی، شخصیت بزرگ و مرجع فقهی و علمی جهان اسلام از دل روستای کوهستان و همچنین دیگر علمای کرام و بزرگوار نظیر آیت الله‌العظمی حسن زاده آملی و ادبا و شعرای بزرگ همچون نیما یوشیج از دل روستاها بیرون آمده اند.
استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه را از روستا باید آغاز کرد، گفت: اتفاق خوب این است که وظیفه داریم با برگزاری چنین همایش‌ها و جلساتی این پندار را در مسولین و مقامات نهادینه کنیم که بزرگترین تولیدکنندگان روستاییان هستند و این پندار می تواند در کشور تبدیل به گفتمان همراه با عمل شود و در نهایت به رفتار و تولیدات صنعتی منجر خواهد شد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود