مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:تحصیل ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازندرانی در رشته‌های فنی


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر لزوم توجه به مهارت‌آموزی در مدارس گفت: ۴۵ درصد دانش‌آموزان در استان در رشته‌های فنی مشغول هستند.
حسین کمالی، با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها نهادی است که سطح جامعه‌پذیری آن بسیار زیاد است و بدون کمک مردم و نهادها نمی‌تواند سرپا بماند، اظهار کرد: آموزش و پرورش در همه کشورها از سوی مردم و نهادها مورد حمایت قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی آموزش و پرورش نشان‌دهنده وضعیت هر کشور است، افزود: اینکه دانش‌آموزان در چه فضای مشغول به تحصیل هستند بسیار مهم است و در آینده تاثیرگذار است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه آینده کشور به ساخت کارخانه، پل و جاده نیست، گفت: هرچند اینها مهم هستند اما همه اینها از دل آموزش و پرورش بیرون می‌آید و این وزارتخانه نیروهای انسانی ماهر که آینده‌ساز هستند را می‌سازد.
کمالی با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر به آموزش و پرورش توجه شود آن کشور توسعه بیشتری پیدا می‌کند،به نقش مهم خیّرین پرداخت و گفت:در زمان جنگ این خیّرین هرجا نیاز کشور بود ورود پیدا کردند و در حال حاضر نیز هرجا نیاز باشند حضور می‌یابند.
مدیر کل آموزش پرورش مازندران آینده روشن کشور را در گرو داشتن نیروی انسانی ماهر دانست و گفت: این استان در حوزه مهارت‌آموزی پیشگام است و با اینکه میانگین کشوری 39 درصد رشته‌های فنی است اما در مازندران این عدد 45 درصد است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از بلاغ، کمالی رویکرد آموزش و پرورش را مهارت‌آموزی عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر خیّری که قرار است هنرستان چالوس را بسازد در سه نقطه دیگر استان نیز احداث خواهد کرد که جای تقدیر دارد.

1402/11/24

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود