ناظرگمرکات مازندران:درآمد گمرکات مازندران ۳۲ درصد رشد یافت


ناظر گمرکات مازندران از رشد ۳۲ درصدی درآمد گمرکات استان در سال جاری خبر داد.
امیر جمشیدی اظهار کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری درآمد گمرکات مازندران حاصل از تجارت خارجی با رشد ۳۳ درصدی بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال بوده است.
وی میزان واردات ۱۰ ماهه سال جاری به سه میلیون و ۸۵۴ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون دلار رسید که از افزایش ۸۵ درصدی در وزن و ۴۹ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.
ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت؛ ذرت دامی با ۷۵۹ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی با ۵۵۵ میلیون دلار، جو دامی با ۳۴۲ میلیون دلار، کک نفتی با ۶۰ میلیون دلار و محصولات شیمیایی با ۳۲ میلیون دلار بودند.
جمشیدی با اشاره به واردات کالاهای اساسی در ۱۰ ماه سال جاری گفت: میزان واردات کالاهای اساسی طی همین مدت از گمرکات مازندران بالغ بر ۳ میلیون ۶۴۸ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۹۹ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی رشد ۹۹ درصدی، و از نظر ارزشی رشد ۶۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، وی اظهار داشت: کالاهای اساسی سهم ۹۵ درصدی از وزن و ۹۰ درصدی از ارزش کل واردات گمرکات مازندران را داراست.

1402/11/10

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود