معاون هماهنگی اقتصادی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان آمل:رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و پیشگیری از شیوع آنفلونزای حاد پرندگان دارند


به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جلسه‌ای در محل فرمانداری شهرستان آمل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد برگزار گردید
معاون هماهنگی اقتصادی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، با تاکید بر پیشگیری و آمادگی لازم دستگاه‌ها برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان گفت: طی روزهای گذشته بازدیدهایی از برخی مرغداری‌ها در شهرستان آمل از سوی اداره دامپزشکی صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، حجت الله عصمتی با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی و قابل انتقال خطرناک بوده که توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شود، اظهار داشت: مشترک بودن این بیماری بین انسان و طیور این ضرورت را به وجود می‌آورد که آگاهی‌های لازم به مردم ارائه و تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود این بیماری به استان اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خطرات جدی و قابل توجهی به دنبال دارد و در صورت عدم کنترل این بیماری و سرعت سرایت آن بین طیور و انسان، این ویروس می‌تواند مشکلات زیادی را گریبان گیر مردم عزیز و دولت کند افزود: تاکید مؤکد مدیریت بحران ضمن همکاری همه دستگاه‌های مسئول، پیشگیری و آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده خطرناک است.
معاون هماهنگی اقتصادی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، هدف از تشکیل این جلسه را اطلاع رسانی به ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ایجاد آمادگی لازم در قسمت‌های مختلف فنی مرتبط، جهت مقابله با بروز احتمالی این بیماری برشمرد.
این مسئول با بیان اینکه ارتقا سطح بهداشت جامعه در گرو تلاش همگانی و توجه بیشتر مسئولین مربوطه به وجود می‌آید، تصریح کرد: مصوبات کارگروه توسط ادارات و سازمانهای زیربط پیگیری شود و گزارشات به فرمانداری ارسال گردد.
عصمتی تصریح کرد: مشکلاتی که از این بیماری بر ما وارد می‌شود به مراتب خطراتش بیشتر از کرونا می‌باشد لذا این مهم نیاز به عزم جدی و یکصدایی در شهرستان می‌باشد.
وی بابیان اینکه خوشبختانه در سال جاری تا بحال کنترل شده است افزود: خوشبختانه در حال حاضر مواردی از این بیماری در سطح شهرستان گزارش نشده است اما از هم اکنون ادارات دامپزشکی و دستگاههای مرتبط باید کلیه تدابیر و اقدامات و آموزش های لازم به مردم جهت کنترل طیور خانگی، سنتی و صنعتی داده شود تا از بحران احتمالی و خسارت ناشی از این ویروس پیشگیری شود.
معاون هماهنگی اقتصادی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، برگزاري جلسات براي اطلاع‌رساني و پيشگيري از آنفلوانزا را ضروري دانست و افزود: شرح وظایف هر دستگاه در رابطه با پیشگیری شیوع آنفولانزای مرغی باید مشخص و اطلاع رسانی دقیق و شفاف در رسانه ها بصورت گسترده انجام شود .
عصمتی نقش رسانها در پیشگیری از آنفلوانزا را مهم خواند و گفت: رسانه‌ها نقش عمده‌ای در اطلاع رسانی دارند و نیاز است موارد و موضوعات مهم پيشگيري از آنفلوانزا و مضامین بهداشتی و هشدار دهنده را به سمع و نظر مردم جهت آگاهی برسانند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی ربط با هدف آگاه‌سازی به نقش آفرینان حوزه‌های تولید و همچنین اتخاذ تدابیر و تسهیلات مناسب برای جلوگیری از سرایت این ویروس به سایر نقاط تشکیل و با قید فوریت نسبت به تشکیل جلسات مربوطه اقدام نمایند.
اضافه کرد: اجتماعی شدن سلامت نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و مردم است تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
عصمتی با تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی بین ادارات شهرستان برای رفع مشکلات بهداشتی و تقویت سلامت عمومی افزود: با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و اصولی می‌توان، از بسیاری از عواملی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند پیشگیری کرد.
در ادامه بیان داشت: امنیت غذایی در جامعه بسیار مهم می‌باشد لذا ضمن حفظ آرامش در سطح جامعه و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی می‌بایست موارد به طور دقیق رعایت و با دقت صورت گیرد.

1402/8/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود