مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش مدت زمان رسیدگی به دعاوی حل اختلاف کار از ۵۴ به ۲۰ روز خبر داد.
علی باقری در شورای اداری حوزه روابط کار استان مازندران یکی از رسالتهای اصلی حوزه روابط کار را آموزش قوانین و مقررات کار خواند و افزود: افزایش تدریجی آگاهی و اطلاعات قشر کارگر و کارفرما نسبت به حق وحقوق خود و به تناسب آن مراجعه مکرر ایشان به ادارات کار جهت ثبت شکایات و پیگیری، رفته رفته کاهش ازدحام در مراجعات و کاهش حجم پروندهها را در پی داشت.
وی با بیان اینکه سامانه روابط کار جامع بوده و دارای سطوح کاربردی مختلف در حیطه درونسازمانی و اربابرجوع است افزود: سامانه جامع روابط کار بالغبر ۳۰ نوع خدمت را جهت تسهیل روابط کاری مشمول قانون کار شناسایی نموده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ثبت الکترونیکی دادخواست کار (شکایت الکترونیکی کارگر و کارفرما و دریافت الکترونیکی آرا صادره) خدمت اصلی این سامانه است که مورد استقبال جدی افراد قرارگرفته است.
باقری با بیان اینکه جهت صیانت از نیروی کار و پیشگیری از آسیبهای شغلی افزایش بازدید از کارگاههای پرخطر در دستور کار قرارگرفته است افزود: در سال ۱۳۹۹ حدو دو هزار و۴۸۰ مورد بازدید از کارگاههای پرخطر صورت گرفته که این تعداد در سال گذشته به دو هزار و ۸۰۳ مورد بازدید رسیده است.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با استقرار سامانه جامع روابط کار شاهد کاهش میانگین مدتزمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار بودیم برای نمونه مدتزمان رسیدگی به شکایات در سال ۱۳۹۹ به میزان ۵۴ روز بوده است که این آمار در سال گذشته به ۲۰ روز رسیده است.
1402/8/18