۴۴ کشور جهان؛ مقصد کالا‌های صادراتی مازندران در سال جاری بودند

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با ارائه گزارش عملکرد این نهاد گفت: میزان صادرات مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون با ۴۳ درصد رشد وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۹۰۹ هزار تُن رسید.
امیر جمشیدی افزود: طی این مدت ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران بیش از ۱۷۹ میلیون و سه هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: پنج قلم عمده کالا‌های صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی با ۷۳ میلیون دلار، سیمان با ۲۴ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۰ میلیون دلار، فرآورده‌های خوراکی گوناگون با ۱۰ میلیون دلار و فلزات معمولی با ۶ میلیون دلار بوده، که سهم ۷۴ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران دارند.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران، مقاصد عمده کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در این مدت را به ۴۴ کشور اعلام کرد و گفت: به ترتیب عراق با ۹۰ میلیون دلار، روسیه با ۳۶ میلیون دلار، ترکمنستان با ۹ میلیون دلار، قزاقستان با هشت میلیون دلار و پاکستان با ۶ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات مازندران بودند.

1402/8/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود