تعطیلی ۲۵ کارگاه و تونل معدنی پُرخطر در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: امسال پنج کارگاه معدنی و ۲۰ تونل در اجرای تبصره ماده ۱۰۵ قانون کار و با توجه به شرایط پرخطر، با درخواست این اداره کل و دستور دادستان تعطیل شد.
علی باقری در بازدید از معدن زغال‌سنگ شوکا شور آمل اظهار کرد: با توجه به اهمیت صیانت از نیروی انسانی منابع مادی کشور مقررات فصل چهارم قانون کار به موضوع حفاظت فنی و بهداشت کار اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های حفاظتی و ایمنی مصوب شورایعالی حفاظت فنی برای کلیه کارگاههای مشمول قانون کار، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است .
این مسئول ادامه داد: کارفرمایان مکلف هستند در مهلت مقرر به رفع نواقص بپردازند و در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی بعمل می‌آید.
باقری با اعلام اینکه با توجه به اینکه اولویت ما کارگاههای پرخطر مانند کارگاههای معدنی و ساختمانی است، افزود: در سال جاری تفاهم نامه مشترکی فی مابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مهندسی، انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و اداره کل فنی و حرفه ای به منظور آموزش ایمنی و مهارت به کارگران و استادکاران ساختمانی برای افزایش و دانش این افراد و کنترل حوادث ساختمانی منعقد شده است.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران ۲۵ شرکت معدنی فعال بوده و بیش از هزار نفر کارگر در حوزه معدن مشغول به‌کار هستند.

1402/6/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود