Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

گزارش ویژه و اختصاصی صبح امل از وضعیت باشگاه های بدنسازی در آمل: مکمل های دست ساز و وارداتی چینی، عامل مرگ و نقص عضو جوانان بدنساز

فریادهای دلخراشی می زند، شاید در دلش می گوید هرچه دارم می دهم تا به گذشته برگردم و جلوی این اشتباه را بگیرم! آنقدر گریه کرده که به سختی نفس می کشد! گاهی فریاد می زند و گاهی اهسته اشک می ریزد! شاید هنوز باور نکرده که چه بلایی سرش آمده! کبدش نابود شده و دکترها زیر لب حرف هایی از معلولیت و نقص عضو می زنند! دنیا بر روی سرش خراب شده ! با خودش می گوید مگر چه گناهی کردم؟ تنها  می خواستم هیکلم قشنگ باشد و الان … اما داستان چیست؟
علی 23 سال سن دارد، جوانی امروزی که هات داگ و پاستا را به هر چیزی ترجیح می دهد و هر چند روز هم اگر عموغلام نرود و کباب و دل و قلوه نزند انگار یک جای کار می لنگد در عین حال همیشه با حسرت به دوستان خوش اندامش نگاه می کند و آرزوی پوشیدن لباس تنگ و داشتن سیکس پک هم در سر دارد تا اینکه تصمیم می گیرد از ” این شنبه رفتن “را کنار بگذارد و در یکی از باشگاه های نزدیک خانه اش ثبت نام کند
« عضلات بزرگ برای اراده های بزرگ» این را می بیند و با اراده ای صد برابر می رود که به آرزویش برسد، حین صحبت مربی و ثبت نام هم در حال خیال بافی است« من باید تو یک ماه آب کنم، من چی کمتر از این یارو دارم؟ یه آمپول زده دیگه! منم میزنم!» مربی اش هم روی صندلی لم داده و خودش را شاگرد فلان قهرمان دنیا معرفی می کند« دارم واسه قهرمانی کشور آماده میشم، امسال دیگه سال منه! ببین تمرین کنی خرچ کنی میارمت بالا! » این را می گوید و برنامه را تحویل علی می دهد.
علی حتی نمی دانست که چگونه باید بدن خودش را گرم و آماده وزنه زدن کند و با چند پروانه و تکان دادن دمبل 2.5 کیلویی که آن هم از دیگران در باشگاه دید خودش را اماده تمرین می کند.
« آقا ببخشید اون وزنه 10 کیلویی رو می خواین؟» بدون اینکه کسی بر حرکاتش نظارتی داشته باشد در حال وزنه زدن است، حق هم دارد، فریادهای دیگر بدنسازان در باشگاه از یک طرف، عکس های آرنولد و قهرمانان بدنسازی که بر روی دیوار نصب شده و نبود مربی از طرف دیگر باعث می شود وزنه ها را بدون اطلاع سنگین تر کند.
حین خوردن سیب زمینی و تخم مرغ در باشگاه نکته ای توجه ش را جلب می کند« آمپول کجا بزنم؟ رو دوشت؟ پات؟ کجا؟ این یکم درد داره اولش ولی بعدش میترکونی!» با شوق و ذوق خاصی در حال تماشاست و از باشگاه با فکر و خیال خارج می شود « وای پسر چی بشه! یک ماه دیگه، دو ماه دیگه هیکل میشه توپ! امشب مخ بابا رو بزنم یکم پول بگیرم دوره برم! اره باید همین کار بکنم!» انگار روی ابرها راه میرفت، خوشحال تر از هر لحظه، دوست دارم زندگی سیروان را خسروی کلیک می کند و هندزفری در گوش راهی منزل می شود
سر شام در حال بهانه بافی برای گرفتن پول است و سر صحبت را باز می کند
-بابا میدونی که رفتم باشگاه بدنسازی؟ میدونی چیه مربی امروز می گفت آناتومی بدنم خوبه اینده دارم تو این رشته
-خب اگه مربیت گفته حتما یه چیزی هست دیگه
-پونصد تومن میدی یه دوره برم ؟
این را ارام در گوش پدر می گوید چون می داند مادر اولین مخالف این موضوع است! پدر هم مخفیانه با چشمانش موافقت خودش را اعلام می کند.
از مکمل ها تنها اسمشان را شنیده، کراتین، پروتیین، آمینو! همینو بس« خب لخت شو ببینم چی برات بنویسم، کراتین، پروتیین وی  بعدش یه نیم رخ بغل بگیر ……….» شروع می کند به نوشتن چیزهایی که علی تا به حال اسمشان را نشنیده « ببین چی ازت در میارم، حالا یه چند تا مکمل و پودر و آمپول دیگه هست باهات راه میام قراره کلی با هم کار کنیم دیگه» دوره علی را می نویسد و آخر هم تاکید می کند« اصلا نترس، همه رو خودم برات میارم، از فلانی نگیر بارش فیک و تقلبیه! فردا بیا برات همه رو میارم!»
دوره شروع می شود و هرچه می گذرد علی تغییر آنچنانی احساس نمی کند اما همیشه جلوی اینه خودش را قانع می کند« بازو رو ببین، چه بزرگ شده! همینه! یه دوره دیگه بعد این برم هیکل ردیف میشه!» تنها مخالف او در منزل مادر است، دلواپسی های مادرانه اش را که می گوید علی جدی نمی گیرد و گاهی صدایش بالا می رود« ول کن مامان، چقد گیر میدی! مگه چیه؟ یه مکمله مربیم هم تایید کرده هیچ ضرری نداره »
دوره بعدی را در حالی شروع کرد که دوستانش هم به او تذکر می دادند« علی داری چیکار میکنی با خودت؟ کل صورتت و بدنش شده جوش، صورتت زرده! پسر برو یه آزمایش بده» اما گوش علی بدهکار نیست، یک گوش در و یک گوش دروازه!
تا اینکه یک روز در خیابان از هوش می رود و وقتی چشمانش را باز می کند تنها نور میبیند، علی در اورژانس بستری شده
-آقای دکتر چی شده؟ چرا اینجام!؟
-مسموم شدین، کبد شما از بین رفته!؟ چی مصرف کردین! چرا تا حالا نیومدین دکتر! شما ………
گوش علی سوت می کشد، دیگر حرفی نمی شنود! این حرف ها یعنی چه.. مگر می شود! وای خدای من …
متاسفانه عوارض استفاده از مکمل های غیرمجاز و تقلبی جدی گرفته نمی شود و عواقب غیرقابل جبران آن زمانی خودش را نشان می دهد که دیگر کار از کار گذشته، همین چند وقت پیش بود که مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در گفت و گو با ایرنا در مورد افزایش مرگ در نتیجه استفاده از مکمل های ورزشی تجویزی توسط مربیان باشگاه های بدنسازی هشدار داده بود و گفت: مهمترین مشکل مصرف کنندگان اینگونه مکمل ها، سمی کردن و از بین رفتن کبد است و برخی افراد در پی مصرف این مکمل ها حتی در نوبت پیوند کبد هستند. و برخی از این داروها باید برای حیوان استفاده شود اما برای افزایش عضله استفاده می شود که جای تعجب دارد
راه دور نرویم! چند سال پیش بود که یک جوان آملی بخاطر استفاده از  مکمل های غیرمجاز به رحمت خدا رفت، نزد خانواده طاهری رفتم تا از جزییات اتفاق برایم بگویند.
رضا دارو
تلخی این اتفاق برایشان کم شده بود و ان را باور کرده بودند« برادرم در سنی بود که مثل دیگر جوان ها علاقه به باشگاه رفتن داشت و دوست داشت هیکل زیبایی داشته باشد، مدتی از باشگاه رفتنش نگذشته بود که تشویقش کردند تا پودر و مکمل استفاده کند »
اینگونه دادمه داد« خرید مکمل روال و قانون خاصی نداشت و برادرم به تشویق برخی از شخصی که معروف به رضا دارو بود مکمل خرید، مکمل فروش بود و همه تعریفش را می کردند، او هم خرید!»
اینگونه دادمه داد« این شخص مکمل ها رو به قیمت پایین تر از بازار می فروخت و برادر من هم جوان و ده هزار تومان هم برای او با ارزش بود و از ما به تفاوت قیمت مکمل یک چربی سوز هم از او گرفت»
استفاده بدون آگاهی
طاهری می گوید« برادرم هر زمان که دارو را مصرف می کرد حالش بد میشد و فشار خونش بالا می رفت، برای قانع کردن هم به خودش می گفت حتما فشار تمرینم کم است می کنم تا اینکه یک روز بچه های باشگاه در حال کل کل کردن سر این موضوع بودند که چه کسی زور بیشتری دارد و وزنه سنگین تری می زند، برادرم هم فکر می کرد که اگر مکمل بیشتری مصرف کند زور بیشتری می گیرد، به جای 2 قاشق 4 قاشق مکمل را با اب میوه میکس کرد و سریع بعد از خوردن مکمل سراغ وزنه سنگین رفت»
نمی خواستیم رضایت دهیم!
وقتی دلیل فوت را پرسیدم گفت:« طبق معاینات مشخص شد که مکمل علاوه بر تقلبی بودن تاریخ انقضای آن هم گذشته بود و به دلیل استفاده بیش از حد برادرم و عدم آگاهی او در خصوص مکمل مصرفی فوت کرد»
اشخاص دیگری هم هستند
وی می گوید« تنها برادرم نبود که در قبال مصرف مکمل های غیرمجاز دچار آسیب شد و فوت کرد، مهدی که که در باشگاه ما تمرین می کرد هم بابت مصرف بیش از حد این مکمل ها سکته کرد و یکی دیگر از دوستانم هم کارش به ICU رسیده بود و بدنش برای مدت ها بی حرکت شده بود، افراد زیادی در قبال مکمل های غیرمجاز دچار مشکل شدند اما نمی دانند باید به کجا شکایت کنند»
تمرین می کند اما مادر قسمشان داده که دیگر هیچ مکملی استفاده نکنند« هیچ روال قانونی در خصوص فروش مکمل وجود ندارد که جوانی بفهمد چه مکملی خوب و سالم است!»
تاکید می کند که قصد رضایت داشتن نداشت« باید جگر برادرم برای کالبدشکافی به ساری می رفت اما به دلیل شرایط مادرم رضایت دادیم اما به هیچ وجه قصد رضایت نداشتیم»
به سراغ برخی قهرمانان این رشته رفتیم تا وضعیت باشگاه های بدنسازی سطح شهر و فروش مکمل را از زبان آنها بشنویم.
«از بدنسازی تنها مصرف کردن استرویید و مکمل به گوشم رسیده بود و مثل همه جوانان عاشق این ورزش بود» این را یکی از قهرمانان رشته بدنسازی می گوید و ادامه می دهد« اولین باشگاهی که رفته بودم مربی به نسبت مشهوری داشت و همه از او تعریف می کردند، بعد از مدتی تمرین تشویق شدم که از مکمل استفاده کنم»
این قهرمان بدنسازی که نمی خواست نامش فاش شود ادامه داد« در آن بازه زمانی آگاهی خاصی از مکمل های ورزشی نداشتم و به مربی باشگاه گفتم می خواهم دوره بروم وبه او اعتماد کرده بودم»
در ابتدای امر تنها به لاغر کردن فکر می کرد و قصد شرکت در هیچ مسابقه ای را نداشت«از بدنسازان داخل باشگاه که در سطح حرفه ای نبودند اسامی آمپول های مختلفی را می شنیدم و بدون توجه به عوارض آنها وسوسه می شدم تا انها را امتحان کنم»
ناندرلون
بارها اسم “ناندرلون” را شنیده بود بی انکه بداند چه بلایی قرار است با مصرف آن سرش بیاید« در برخی از داروخانه های سطح شهر این آمپول را که کثیف ترین استرویید برای یک بدنساز است به فروش می رسد. وقتی یک مرد یان استرویید را مصرف می کند استروژن بدن بالا می رود و ظاهر بر این است که شما در حال عضله سازی هستید در صورتی که املاح هست و شما در حال اسیب زدن به بدن خودتان هستید»
می گوید تا 6 ماه مثل موش آزمایشگاهی بوده و مربی باشگاه به او ناندرلون تزریق می کرده« مربی همیشه تشویق می کرد که اگر در عضله تزریق کنم سریع تر جواب می گیری»
«شب با مکمل هایم می خوابیدم» شور بدنسازی چشم هایش را کور کرده بود و حرف مربی باعث می شد نصیحت های دیگران را جدی نگیرد« بعد از گذشت 7 ماه، احساس کردم بدنم از وضعیت نرمال خارج شد و حس بدی سبت به بدن خودم پیدا کردم»
به دنبال عوارض رفتم
بعد از گذشت چند ماه حرف در اینترنت به دنبال عوارض استرویید های مصرفی خودش رفت« به قدری به جامعه بدنسازی و مربی خودم اعتماد کرده بودم که هیچگونه تحقیقی در این خصوص نکردم و با خودم می گفتم چیزی که در داروخانه به فروش می رسد چه ضرری برای بدن می تواند داشته باشد»
خودم را قانع می کردم
معتقد است که چرا برخی داروهای هورمونی بدون نسخه در برخی از داروخانه های سطح شهر به فروش می رسد« کار به جایی کشیده که اگر نوجوان و جوانی لابه لای حرف های قهرمانان بدنسازی اسم استروید و یا داروی هورمونی را بشنود می تواند با مراجعه به برخی داروخانه های سطح شهر ان را خریداری و مصرف کند که این جای سوال دارد!»
این بدنساز اینگونه ادامه داد«مربی برای من هیچ دوره پاکسازی در نظر نگرفته بود و تا آن زمان پاکسازی کبد اصلا به گوش من نخورده بود! جوش های زیادی در بدنم دیده می شد و من فکر می کرد بخاطر استفاده از کربوهیدرات است! شاید اگر خوش شانس نبودم و برخی از دوستانم به من تذکر نمی داند کبدم نابود میشد!»
این قهرمان آملی تاکید کرد« وقتی نزد مربی رفتم و به اصرار درخواست یک دوره پاکسازی را کردم به من دارویی را داد که برای ورزشکارانی بود که دوره های سنگین استروییدی را پشت سر گذشاته بودند و من الان بعد از چند سال می فهمم که چه بلایی بر سر بدن خودم آوردم و چقدر خوش شانس بودم که زنده ماندم!»
قوطی مکمل هایی که تا به حال مصرف کرده را هنوز نگه داشته و وقتی امروز به انها نگاه می کند به حال کسانی تاسف می خورد که قرار است گول برخی مبایل فروشان و سوپرمارکت دارانی را بخورد که مکمل فروش شده اند و با چند دوره هیکلی ساخته اند و جوانان را با حرف هایشان گول می زنند« آمینوی فعلی من که اصل است را چند روز پیش خریدم 150 هزار تومان اما آمینو تقلبی که دو سال پیش استفاده می کردم را 180 هزار تومان خریدم!»
خوش شانس باشید تا بار چینی به پستتان بخورد
«خوش شانس باشید و بار چینی به پستتان بخورد نه پرشده با بیل در ایران!» این را می گوید و معتقد است مکمل های چینی شرف دارد به مکمل هایی که در یک اتاق در کرچ پر می شود، مکمل هایی که با بیل وارد جاهای شیکی می شوند که ظاهر و باطن آنها هیچ همخوانی با هم ندارد و اینگونه ادامه می دهد« از کجا معلوم که حین ریختن مکمل کسی سمی در داخل آنها نریزد و یا حیوانی وارد آن نشود!»
افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
این قهرمان آملی می گوید یک ورزشکار آماتور از جزییات مکمل مورد استفاده اش چیزی نمی داند و تنها خواسته اش افزایش یا کاهش وزن در کمترین بازه زمانی است که در آن صورت فکر می کند بهترین مکمل دنیا را استفاده کرده در صورتی که او به این نکته توجه نمی کند که بدنسازان دنیا در سال شاید 2 کیلو عضله سازی کنند و کسی که با استفاده مکمل های حاوی دگزا و کورتون به بدنی سالم و زیبا نرسیده است.
می گوید در دو هفته اخیر 4 بدنساز وارد بخش حرفه ای فیزیک و پرورش اندام شدند اما کسی به این موضوع نپرداخت و عدم آگاهی مردم باعث می شود که مکمل فروش هایی که هیچ دانشی از بدنسازی و دارو ندارند برای پول و سود و درآمد وارد این حوزه شوند
ادعای پیغمبری دارند
«زبانم لال، نباید بگویم ولی دیدم افرادی که بعد از چند ماه تمرین ادعای پیغمبری در بدنسازی دارند، انگار همه چیز می دانند» این را می گوید و تاکید می کند که بعد از چندین سال تمرین و مسابقه دادن هنوز برای کسی استرویید و دارو تجویز نمی کنم
چشم بسته وارد این ورزش نشوید
مثل اینکه یکی از دنبال کنندگانش در صفحات مجازی او را پیدا می کند و نظرش را در خصوص استفاده استرویید از این قهرمان می پرسد« جوان بود و شاید سنش به 20 سال هم نمی رسید، به او گفتم در ابتدا باید یک آزمایش کلی بدهد تا از سالم بودن بدنش اطمینان پیدا کند، چندین بار هم به او تاکید کردم که ورزش و رژیم غذایی مناسب نتیجه بهتری به همراه دارد و در نهایت بعد از رعایت این موارد با پیدا کردن یک مربی آگاه و با اطلاع کامل از مکمل ها دوره را شروع کند و چشم بسته وارد این ورزش نشود»
100 تا سوما، 20 تا وینسترول
تاسف می خورد وقتی افرادی را می بیند که قصد ندارند در این رشته ورزشی حرفه ای کارکنند اما به فکر بدنشان هم نیستند« یکی از دوستانم لباس فروش است و بوتیک دارد، روز گذشته در باشگاه به من می گفت فلانی 20 تا وینسترول گرفتم، 100 تا سوما ، ببین چجوری میترکونم!» حتی اگر موضو    ع پول مطرح نباشد، این استروییدها بلای جان می شود و بدن را از داخل نابود می کند!
بدن خامی که قرار است قهرمان شود
به نکته ای تاسف بار اشاره می کند« یکی از مربیان به این جوان آملی گفت که در عرض سه ماه تورو روی سکو میبرم و قهرمان این رشته میکنم! چرا؟ روی کدام اصول؟ هیکلی که چکش نخورده و خام است را چگونه قهرمان می کنی؟»
می گوید بعضی از استروییدها با کمترین فشار تمرین در بازه زمانی کوتاهی بدن را تغییر می دهد و به اصطلاح بدن باد می کند اما در پنهان کبد و کلیه شما در حال نابودی است
رویاهای زیبا برای جوانان
معتقد است برخی مربیان و صاحبان باشگاه های بدنسازی با رویاهای زیبا جوانان را گول می زنند تا خرج دورهای خودشان را در بیاورند« گاهی میبینیم فلان بدنساز عکس های زیادی با یکی می اندازد، در ظاهر او رفیقش است اما در پنهان به دنبال سود خودش است»
ادامه می دهد«تمام باشگاه های خوب در هراز هستند و در بقیه نقاط شهر باشگاهی که تجهیزات آن کامل باشد وجود ندارد که این اشتباه است و باید سیاست هییت عوض شود»
انسولین به جای استرویید
مدتی پیش بود که طبق برخی شنیده شده ها یک جوان املی بخاطر استفاده از یک دارو در باشگاه دچار مشکل حادی شده بود که دلیل را از این قهرمان بدنسازی جویا شدم« پیش آمده که مربی به جای استرویید، انسولین به شاگرد می دهد و به دلیل عدم استفاده از قند و رژیم غذایی مشکلات عدیده ای برای بدنساز آماتور پیش می اید که در برخی اوقات منجر به مرگ ورزشکار می شود»
چندین برند را نام می برد که در ایران نمایندگی رسمی دارند که Body attack در آمل و نماینده آنها خلیل اسدی و محمداسدی هستند که این موضوع مارا برآن کرد تا نزد این خانواده قهرمان برویم
محمداسدی که در جام الماس سال گذشته خوش درخشید و مجوز حضور در جمع حرفه ای های این رشته بدنسازی را کسب کرد، در گفت و گو با خبرنگار “صبح امل” گفت: مکمل های تقلبی در بازار زیاد شده و متاسفانه هرکسی با کمترین امکانات می تواند مکمل بسته بندی و عرضه کند
جور درنیامدن باهیچ منطقی
می گوید برخی بدنسازان استروییدهایی را مصرف می کنند که تا به حال نه انها رت دیده و نه اسمشان را شنیده و استفاده بیش از حد آنها باعث نقص عضو، معلولیت و حتی مرگ می شود« در برخی باشگاه ها مربی به بدنساز آمپولی تزریق می کند تا او 10 کیلو وزن بگیرد اما چنین چیزی ممکن نیست و با هیچ علم و منطقی جور در نمی آید»
هزینه های برباد رفته
این نابغه بدنسازی دنیا در ادامه اشاره می کند که بسیار پیش آمده که شخصی نزد ما می آید و می گوید نزد فلان مربی چند میلیون هزینه کردم اما هیچ جوابی نگرفتم که متاسفانه برخی از مواد استفاده شده به سن شخص استفاده کننده نمی خورد و برای او خطرناک است
وی در خصوص عوارض مکمل های تقلبی گفت: اضافه کردن کورتون که عامل سرطان است به مکمل ها می تواند خطرناک باشد و عوارض غیرقابل جبرانی بر روی کبد ریه خواهد داشت.
واقعیت تلخ
می گوید واقعیت تلخ این است که مربیان باشگاه های بدنسازی همانند یک دکتر برای بدنسازان دارو تجویز می کنند«قهرمانان این رشته به دلیل حضور در مسابقات مختلف و صحبت با بزرگان این رشته آگاهی کاملی به این رشته ورزشی دارند اما بدنسازی که 2 سال است در این رشته فعالیت می کند و نهایت در یک مسابقه استانی شرکت کرده و مقامی نیاورده چطور می تواند دارو تجویز کند»
خلیل اسدی که در سال های اخیر با کسب طلای جهان و آسیا به دنبال حضور در جمع حرفه ای ها است در خصوص وضعیت باشگاه های بدنسازی در آمل گفت: آیا باشگاه به داشتن چند هالتر و وزنه و یک بوفه خلاصه می شود؟ باشگاه بدنسازی باید دارای مدیریت مناسب، دستگاه های بروز، پارکینگ و مربی با دانش باشد که باشگاهی با این امکانات در آمل نداریم.
این قهرمان دنیا ادامه می دهد: بعد از چندین سال حضور در رشته بدنسازی هنوز خودم را یک مربی نمی دانم و اگر صحبتی رد و بدل می شود انتقال تجربه است و خلیل اسدی زمانی می تواند خودش را مربی معرفی کند که تمام تمرکزش برای شاگردانش باشد
«هرکسی که بازویش یک سانت بالا آمده مربی نیست!»این را می گوید و معتقد است سرمایه گذاری در ورزش هیچ ایرادی ندارد اما مالک باشگاه بعد از سه ماه تمرین نمی تواند خودش را مربی معرفی کند
ظرفیت آمل چقدر است؟
از دیدگاه خلیل اسدی تجربه نقش مهمی در بدنسازی دارد« فعالیت 80 باشگاه بدنسازی در آمل چه توجیهی دارد؟ ایا این تعداد دارای حداقل امکانات هستند؟ این رشته هییتی دارد که باید پیگیر این موضوعات باشد، ایا امل ظرفیت این تعداد باشگاه بدنسازی را دارد؟
این قهرمان جهان معتقد است که عدم اطلاع رسانی درست رسانه باعث شده تا خانواده ها دیدگاه درستی در خصوص این رشته ورزشی نداشته باشند« اینکه تا اسم رشته بدنسازی می آید ذهنیت ها به مکمل و برخی موضوعات بی ربط می رود موضوعی است که نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست دارد  »
کاش قهرمان استان بودند!
معتقد است که اکثریت باشگاه های بدنسازی در آمل مربی ندارند«کاش حداقل کسی که ادعای مربی گری می کند قهرمان استان باشند! کاش!»
خلیل اسدی ادامه می دهد« چگونه بفهمیم که مکمل هایی که در حال حاضر به فروش می رود اصل است؟ ایا تنها داشتن یک مارک و یک جای زیبا نشان دهنده سلامت و تصمین آن است؟ در این صورت دو راه در مقابل شخص قرار دارد، اعتماد صفر تا صد به مربی و گزینه دیگر اثبات اصل بودن جنس است که گزینه دوم امکان پذیر نیست!»
این قهرمان بدنسازی که نمایندگی رسمی Body Attack در آمل است ادامه می دهد: محصولات بادی اتک ثبت شده است و در صورت بروز هرگونه مشکلی شرکت پاسخگو است اما ایا انواع و اقسام محصولات دیگری که در باشگاه های بدنسازی در آمل به فروش می رسند هم اینچنین خدماتی به مشتریانش ارائه می دهد؟
برای سلامتیمان خرج نمی کنیم
«عادت داریم همه جور خرجی برای زندگی داشته باشیم اما وقتی بحث جان و سلامت باشد آنچنان دست و دلباز نیستیم! این را می گوید و معتقد است که نباید دیدگاه ها به این صورت باشد که اگر مکملی ارزان تر باشد بهتر است و آن را بخریم
مجوز نداشتن اکثریت باشگاه های بدنسازی
این قهرمان بدنسازی دنیا در خصوص مجوز نداشتن اکثریت باشگاه های بدنسازی گفت: بعضی مراحل قانونی وجود دارد که کمی دست و پا گیر است اما با این حال تلاش بر گرفتن مجوز ادامه دارد
اسدی باشگاه بدون پروانه را همانند راننده بدون گواهینامه تشبیه می کند و ادامه می دهد: اگر اتفاقی بیفتد و شخص از مدیر باشگاه شکایت کند او باید جوابگو باشد اما متاسفانه با این اوصاف باز هم اکثریت به دنبال پروانه گرفتن نیستند
درآمدسوزی به جای درآمدسازی
وی با اعتقاد بر اینکه 10 باشگاه بدنسازی پویا با تجهیزات کامل بهتر از 80 باشگاه ناقص بدون هیچ امکاناتی است و ادامه داد: در جاده هراز نزدیک به 20 باشگاه بدنسازی فعالیت می کنند و این سوال در ذهن ایجادمی شود که مگر هراز چقدر ظرفیت دارد؟ این تعداد باعث باشگاه درآمدسوزی می شوند تا درآمدسازی!
ظرفیت شناسی
اسدی افزود: باید بر اساس ظرفیت یک منطقه مجوز باشگاه بدنسازی داده شود و نباید روال به این صورت باشد که هرکسی مخفیانه باشگاهی بزند و بعد از چندماه که کارش گیر افتاد به هییت برود و خواستار مجوز شود
این قهرمان املی خاطرنشان کرد: در گذشته در خیابان امام رضا تنها 3 باشگاه فعالیت می کردند و این موضوع موجب می شد که اعضای باشگاه ثابت می ماندند اما امروز در هر کوچه یک باشگاه است و بدنسازان چرخشی در حال تست کردن باشگاه ها هستند
شهریه ماهیانه
نکته مهم دیگر تعرفه ای است که هییت پرورش اندام آن را اعلام کرده که در مناطق آمل قیمت ها مختلف است و این موضوع موجب شده تا میل به افتتاح باشگاه در جاده هراز بیشتر باشد، خلیل اسدی در این خصوص می گوید« طبق تعرفه هییت پرورش اندام 30 جلسه در ماه به طور مثال 160 هزار تومان است اما برخی دوستان در باشگاه های خودشان کمتر از این مبلغ را می گیرند و می گویند این تعداد جلسات را هر زمان دوست داشتی بیا و امکان دارد شخص 2 ماه و حتی بیشتر ان را طول بدهد که “شهریه ماهیانه” در این صورت بی معنی می شود
باشگاهم را ببندید
این قهرمان دنیا تاکید می کند:حاضرم باشگاه خلیلی اسدی بسته شود تا حساب کار دست بقیه بیاید تا انجام قانون توسط مدیران باشگاه های بدنسازی در آمل جدی گرفته شود
این قهرمان آملی در خصوص مکمل های غیرمجاز و عوارض استفاده از آنها ادامه داد: در اثر استفاده از مکمل های غیرمجاز یکی از ورزشکاران دچار تومورهایی در کبد شد که نتوانستند او را نجات بدهند و ورزشکارانی هم در اثر استفاده از استروییدهای غیرمجاز نقص عضو شدند و نمونه این دست اتفاقات زیاد است
نظارت بر باشگاه های بدنسازی ضعیف است
ناصر نصری، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار صبح امل با بیان اینکه تربیت بدنی به تنهایی نمی توان پاسخگوی نیاز ورزش در سطح شهرستان باشد، گفت: نظارت بر باشگاه های بدنسازی ضعیف است و وضعیت فعلی نیز راضی کننده نیست و در گذشته اگر از مدیر باشگاهی در خصوص عدم پروانه سوالی میشد اینگونه پاسخ میداد که فلانی که همسایه ما است پروانه ندارد که این موضوع در حال جا افتادن بود که نشان دهنده نظارت ضعیف در این بخش است.
نصری گفت: اگر باشگاهی پروانه نداشته باشد در صورت بروز هرگونه اتفاق در باشگاه نباید منتظر حمایت از اداره ورزش  جوانان باشد
رییس اداره ورزش و جوانان تاکید می کند: مربی باشگاه باید دارای کارت، مکان ورزشی باید بیمه ورزشی و بیمه بود باشد و همچنین ورزشکار باید بیمه ورزشی و باشگاه مجوز فعالیت داشته باشد و رعایت نکردن هرکدام می تواند باشگاه دار را دچار مشکلات حقوقی کند
وی با بیان اینکه مدیر باشگاه بدنسازی در حال خدمت رسانی به مردم است و دخل و خرج با هم همخوانی زیادی ندارد، گفت: به نسبت میزان اجاره و قیمت وسایل بدنسازی دخل و خرج با هم همخوانی ندارد.
این مسول با تاکید بر اینکه رابط بین ورزش و جوانان و ورزشکاران هییت مربوطه آنها است، افزود: هرگونه اقدام قانونی رییس هییت باید توسط ورزشکاران و مدیران باشگاه ها پیروی شود و با متخلفان برخورد خواهد شد
وی افزود: در بازدیدهایی که از برخی باشگاه های بدنسازی صورت می گیرد با انها در خصوص عدم دریافت پروانه صحبت می شود تا مشکلات پیش رو بررسی شود.
این مسول تاکید کرد: در آمل چند ده هزار نفر ورزش می کنند اما تنها ۱۲ هزار نفر بیمه ورشی دارند و معیار میزان ورزشکاران ساماندهی شده بیمه ورزشی است که متاسفانه جدی گرفته نمی شود.
نصری گفت: باشگاه های بدنسازی در طول سال باید ۱۰۰ بیمه ورزشی داشته باشند و معیار کسب پروانه خواهد بود
رییس اداره ورزش و جوانان اظهار داشت: بیمه ورزشی خدمات مناسبی به ورزشکاران ارائه می دهد به طور مثالMRI  و فیزیتراپی رایگان خواهد بود
این مسول گفت: نظافت در باشگاه های بدنسازی جدی گرفته نمی شود و شرایط برخی باشگاه های بدنسازی تاسف بار است و همچنین اکثریت باشگاه های بدنسازی فاقد مجوز و پروانه کسب هستند
وی گفت: امروزه اشخاص بدون اینکه کارت مربی گری و تجربه کافی داشته باشند و صرف اینکه مدتی ورزشکار بودند به دنبال باشگاه داری هستند که باید نظارت بیشتری در این خصوص وجود داشته باشد
نصری ادامه داد: در یک محیط چند صدمتری شاید چندین باشگاه بدنسازی فعالیت کنند که این موضوع به خود آنها ضربه خواهد زد و تعدد باشگاه ها در آمل باید کاسته شود

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود