رئیس جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:تسهیل در اخذ مجوزها برای رونق واحدهای تولیدی


رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: موانعی در روند تسهیل‌گری واحد‌های تولیدی وجود دارد و روند اخذ مجوزها با رعایت مقررات نیاز به سرعت رسیدگی دارد.
بابک مومنی در بیست و نهمین جلسه کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولیدات بخش کشاورزی که با هدف بررسی طرح‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در ۱۱ پروژه مرغ‌داری، جوجه‌ریزی، مرغ گوشتی، دامداری برگزار شد اظهار کرد: در مجموعه بانک‌های استان، بیشترین همکاری و نگاه دلسوزانه به بخش تولید توسط بانک کشاورزی صورت می‌گیرد و نقش بانک کشاورزی در صنعت کشاورزی به دلیل عملکرد مناسب در تسهیلات پرداختی به صنایع کوچک و متوسط شایسته تقدیر است.
وی افزود: موانعی در روند تسهیل‌گری واحد‌های تولیدی وجود دارد و انتظار این است که در روند بررسی و ترتیب اخذ مجوزها با رعایت مقررات قانونی سرعت پیدا کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: شبکه‌ای از اقدامات باید از قبل در رفع موانع تولید حل شده تا متقاضیان دچار سردرگمی و ناامیدی نشوند.
مومنی با تاکید بر اینکه اهلیت‌سنجی مورد ضروری در سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی باید تدوین و تهیه شود اظهار کرد: بسیاری از متقاضیان پس از دریافت مجوزها دچار آسیب و خسارت مالی می‌شوند و این ستاد باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته غرفه‌ای در میادین میوه‌وتره‌بار تهران برای فروش مرکبات، برنج و محصولات کشاورزی مازندران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این طرح باهدف اینکه تولیدکنندگان و بازرگانان با نرخ‌نامه مصوب محصولات را عرضه کنند، تدارک دیده شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: بر این اساس قیمت عرضه مصوب برنج طارم محلی مازندران در میدان بار تهران، ۱۰۸ هزار تومان است و انتظار داریم با این شرایط بازار برنج تحرک لازم را پیدا کند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از بلاغ، این مسئول تصریح کرد: در گذشته قیمت خرید تضمینی برنج یا اعلام نمی‌شد یا خیلی دیر اعلام می‌شد که اعلام قیمت برنج در این زمان از سال می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزان در فروش محصولات باشد.
مومنی گفت: از بازرگانان برنج نیز در خواست داریم در زمینه عرضه و تقاضای برنج با نرخ دولتی فعال شوند تا برنج در شبکه گسترده عرضه شود.

1403/07/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود