مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:تلفات ناشی از تصادف در مازندران ۱۲ درصد کاهش یافت


مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۱۲ درصدی مرگ ومیر براثر تصادفات طی سال جاری در استان خبر داد.
علی عباسی اظهار کرد: طی سه ماه اول امسال ۱۴۲ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشت.
وی افزود: بر اساس آمارها، ۱۱۸ نفر از تلفات تصادفات سه ماهه امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل دادند و شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب شامل بابل با ۲۴، آمل با ۱۹، قائمشهر و سیمرغ با ۱۷ فوتی بود و در شهرستان‌های گلوگاه و رامسر فوتی گزارش نشده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، ادامه داد: از ۱۴۲ کشته تصادفات سه ماهه، ۱۱۵ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش چهاردرصدی) و ۲۷ نفر در حوادث درون شهری، (با کاهش ۴۷ درصدی) گزارش شده است.
عباسی ادامه داد: همچنین سه هزار و۲۹۳ نفر طی سه ماهه اول امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، وی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

1403/05/02

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود