رسانه ها نقش امید آفرینی در جامعه دارند

فرمانده انتظامی آمل :
رسانه ها نقش امید آفرینی در جامعه دارند
فرمانده انتظامی آمل بر نقش رسانه ها به عنوان ابزاری قدرتمند در راستای امید آفرینی در جامعه تأکید کرد و گفت: رسانه ها نقش امید آفرینی در جامعه دارند لذا نقاط مثبت و عملکرد درست مسئولین در جهت نظام را بیشتر برجسته کنند.
به گزارش صبح آمل نیوز، سرهنگ داداش تبار با حضور در دفتر پایگاه خبری صبح آمل که با همراهی جانشین فرماندهی و معاونت اجتماعی صورت گرفت جایگاه اهالی رسانه را امیدآفرینی در مقابل یاس‌آفرینی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز راهبرد جمهوری اسلامی ایران تقویت ایمان و امید جامعه است و دولت و خبرنگاران در این عرصه ماموریت مشترکی دارند؛ دولت در عرصه اقدام و عمل و خبرنگاران در عرصه تبیین و تنویر افکار عمومی به دنبال تقویت ایمان و امید جامعه به ویژه در میان نسل جوان هستند.
وی با تأکید بر اینکه مجموعه صبح آمل صاحب اندیشه، قلم و ایده های ناب و سبک ویژه رسانه ای است؛ گفت: از آن جایی که همه فعالان رسانه های شهرستان آمل در موضوع کلیت نظام و حفظ آرمان ها و در خط رهبری بودن و منافع استان با هم تفاهم دارند، لذا با استفاده از این تریبون باید با همدلی از ابزار قدرتمند رسانه برای امید آفرینی در جامعه استفاده کنند. فرمانده انتظامی آمل با بیان اینکه دشمن از امپراطوری قوی رسانه ای به خوبی بهره گرفته، عنوان داشت: دشمن در جنگ روایت ها تلاش می کند تا بیشترین استفاده را برای برجسته کردن نقاط ضعف ببرد که خوشبختانه همیشه با شکست مواجه است.
سرهنگ داداش تبار با تأکید بر اینکه خواستار آن نیستیم که همیشه فضای خوب از وضعیت شهرستان ترسیم کنیم؛ افزود: در کنار نقاط قوت باید به شکل مناسب به موارد ضعف هم اشاره شود.
وی بیان داشت: نباید عملکرد ما طوری باشد که سبب ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه شود زیرا دشمن با بهره گری از تکنیک تکرار درصدد ایجاد ناامیدی در بین افراد جامعه است.
سرهنگ داداش تبار با اشاره به اینکه تقابل نابرابری بین حق و باطل در جهان در حال انجام است، تصریح کرد: در چهار دهه گذشته کارهای خوبی در نقاط مختلف انجام شده اما با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین نیاز هر دولت و حاکمیت امنیت است، گفت: خدا را شاکریم که به واسطه جانفشانی و ایثارگری های رزمندگان اسلام، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری “مدظله العالی” و به برکت خون شهدا ما دارای کشوری باثبات و در امنیت کامل هستیم.
فرمانده انتظامی آمل با یادآوری اینکه امروز انتظامی حضور معنادار و اثرگذاری در اقصی نقاط کشور دارد، گفت: پلیس در همه وقایع و اتفاقات کشور به موقع حضور داشته و هر مسئولیتی که بر عهده اش بوده را به نحو احسن انجام داده است که جا دارد در همین جا به جهت مجاهدت های شبانه روزی که کارکنان انجام می دهند از آنان تشکر کنیم.
سرهنگ داداش تبار خاطر نشان کرد: ان شاء الله بتوانید هر آنچه وظیفه است و شهدا بر عهده ما گذاشتند را بر اساس تدابیر و هدایت های مقام معظم رهبری انجام داده و گام های بلندتری را مانند گذشته بر داشته و به لطف و عنایت الهی در همه عرصه ها با موفقیت به پیش بروید.
وی با قدردانی از نقش تعیین‌کننده انتظامی در تأمین امنیت پایدار اجتماعی در شهرستان آمل، گفت: تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، بدون داشتن پليس مقتدر، هوشمند، توانا و باکفایت که دغدغه اصلی او پاسداری از جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌هاست و در این راه از هيج کوششی دریغ نمی‌ورزد، محقق نخواهد شد.
فرمانده انتظامی آمل خاطرنشان کرد: پلیسی که آرمانش عشق به مردم و تلاش برای تامین امنیت همه‌جانبه آنان است، به یقین در قلب مردم جای خواهد داشت و این خود مهم‌ترین اسباب تحقق اقتدار برای پلیس خدمت‌گزار است.
سرهنگ داداش تبار بر توجه به اهمیت رسانه و اطلاع رسانی در خصوص تامین امنیت اجتماعی تاکید کرد: امروز پلیس و رسانه در برقراری امنیت و احساس امنیت در جامعه کنار یکدیگر قرار دارند و به مثابه دو بال هستند و معتقدیم هرچه با مردم شفاف تر و صریح‌تر صحبت کنیم، مردم نسبت به پلیس اعتماد بیشتری خواهند داشت و امروز همین اعتماد مردم بالاترین سرمایه برای پلیس است.
وی تصریح کرد: پلیس در تراز انقلاب اسلامی همواره از مردم، با مردم و در کنار مردم است و برای روشنگری افکار عمومی در کنار اصحاب رسانه است.
فرمانده انتظامی آمل با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: امروز مسئله امنیت یک مقوله بسیار مهم و از مسائل دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سرهنگ داداش تبار در بخش دیگری از سخنانش معاونت اجتماعی فراجا را یکی از معاونت های مهم و اصلی در انتظامی دانست و گفت: معاونت اجتماعی فراجا جایگاه ویژه و نقش محوری دارد و پل ارتباطی بین مردم و انتظامی و رابط میان مسئولان، رسانه ها و پلیس است.
وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از نیازمندی های اصلی این است که در مقابله با آسیب های فضای مجازی بهتر عمل کنیم و با برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرایم در این حوزه جلوگیری کنیم.
فرمانده انتظامی آمل آموزش را پیش نیاز اصلی برای همه موضوعات دانست و گفت: یکی از وظایف معاونت اجتماعی فراجا “آموزش همگانی” است چرا که مردم به پلیس اعتماد دارند و بهره مندی از ظرفیت آموزش همگانی می تواند در کاهش آسیب ها و جرایم عمومی و ارتقاء آگاهی مردم موثر باشد لذا باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.
سرهنگ داداش تبار با بیان اینکه نیروی انسانی بالاترین سرمایه در نیروی انتظامی است، افزود: این سرمایه بدون آموزش معنا ندارد و مقوله آموزش یکی از رکن های مهم و ویژه برای انتظامی به شمار می رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و مراکز انتظامی عنوان کرد: راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتری ها یکی از اقدامات خوب معاونت اجتماعی بود و امروز در سطح کلانتری، مشاوران ما حضور دارند و موفق شدیم در این مراکز، درصد زیادی از پرونده های ارجاعی را به صلح منتج کنیم.
فرمانده انتظامی آمل با تأکید بر لزوم تقویت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها و توجه بر امر آموزش همگانی عنوان کرد: یکی از برنامه های اصلی معاونت های اجتماعی پلیس های تخصصی و رده های استانی باید توجه به این دو مقوله باشد .
وی خاطر نشان کرد: هشدارها و توصیه هایی که از طریق رسانه ها و یا آموزش های چهره به چهره و همگانی به مردم منتقل می کنیم موثر واقع می شود و باید چنین رویه هایی را ادامه دهیم.
فرمانده انتظامی آمل با اشاره به آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاهش آنها، عنوان کرد: پلیس باید با تمام توان و ظرفیت در عرصه مبارزه با آسیب های اجتماعی حضور فعالانه داشته باشد.
سرهنگ داداش تبار بر لزوم احصاء آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: در این راستا اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه می تواند کارگشا و موثر باشد و باید در این عرصه با بهره مندی از ارتباط با مردم، معتمدین محلی، فرهیختگان، ائمه جماعت، روحانیون، فرهنگیان و … برنامه ها را دنبال و اجرایی کنیم، چرا که استفاده و بهره مندی از ظرفیت های مردم در پیشبرد اهداف پلیس موثر است.
وی در پایان تاکید کرد: ما حافظ جان، مال و ناموس مردم هستیم و ان شاء الله بتوانیم در این عرصه به خوبی عمل کنیم و فرصت خدمتگزاری را قدر بدانیم.

1402/6/5

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود